Da li želite da preuzmete Nedeljnik android aplikaciju?

DA | NE

Direct Media

Virtuelna realnost kao marketinški trend

Virtuelna realnost zaista verno može da nam prikaže ono što kupujemo - komad garderobe, nameštaja ili hotelski apartman, pa je onlajn kupovina posebno zanimljiva oblast njene primene
Piše: Voljena Daničić
Innovate and New Media menadžerka u agenciji Direct Media
Datum: 05/04/2016

Virtuelna realnost kao marketinški trend

Svet je nedavno obišla fotografija na kojoj Mark Zakerberg neopaženo prolazi pored stotine ljudi koji, uronjeni u neku drugu realnost, ne primećuju globalnog lidera. Posredstvom naočara za predstavljanje virtuelne realnosti, oni su u tom trenutku bili negde drugde, a taj svet u kojem su bili prisutni samo virtuelno, toliko je realan da se gubi skoro svaki kontakt sa stvarnošću. 

Virtuelna stvarnost je u poslednjih godinu dana jedna od glavnih tema razvojnih planova svetskih inovatora na polju modernih tehnologija kao što su Facebook, HTC, Samsung i Oculus, Sony. Primena ove tehnologije, koja sada više nije ograničena na zabavu i video-igrice, ogromna je -- od učenja različitih veština u virtuelnom svetu do terapijskih lečenja, a mogućnosti vernog predstavljanja proizvoda i usluga putem virtuelne realnosti čini da ova tehnologija sigurnim koracima grabi ka pijedestalu marketinških trendova u svetu.

Direct Media je prošle godine prvi put u regionu u jedan televizijski studio stavila virtuelnu osobu -- Telenor bankara, u kampanji koja je nagrađena na više festivala marketinških ostvarenja i, pre svega, uspela da ostvari drugačiju interakciju korisnicima. U mogućnosti virtuelne realnosti još jednom smo se uverili prilikom testiranja novog VR uređaja -- HTC Vive koji će, po svemu sudeći, dati novi kvalitet ovom iskustvu. Zajedno sa developerima iz Digital Minda, organizovali smo Demo Day za ekipu onlajn influensera i ljubitelja modernih tehnologija u Srbiji -- ronili smo na dnu okeana sa morskim ražama i kitovima, otkrivali tajne mračnih pećina, pucali u svemirce, crtali u prostoru, šetali se u crtanom filmu i kuvali kafu u virtuelnoj kancelariji! Osim što imate pogled od 360 stepeni i, naravno, sve vidite u tri dimenzije, kao u stvarnom svetu, HTC Vive omogućava da se krećete u prostoru, što dodatno pojačava utisak realnosti i interakciju sa objektima.

Iako je ova oblast tehnologije još u razvoju, doza realnosti koju dočarava čini da kompanije polako staju u red onih koji će svojim potrošačima ponuditi jedinstveno iskustvo interakcije sa brendom. Virtuelna realnost zaista verno može da nam prikaže ono što kupujemo -- komad garderobe, nameštaja ili hotelski apartman, pa je onlajn kupovina posebno zanimljiva oblast njene primene. Da nismo daleko od ove budućnosti govori činjenica da je u prvih deset minuta prodaje HTC Vive u svetu naručeno preko 15.000 komada tog uređaja, ali i reakcije korisnika koje preplavljuju društvene mreže. Prognoze prodaje VR naočara su blistave. Očekuje se da će do 2020. godine to tržište porasti sto puta, na 2,8 milijardi dolara.

Ukupno komentara: 0


Sva polja su obavezna.