Vučić najavio skoro puštanje gradskog prevoza: Kakve mere ponašanja možemo očekivati u trolama, tramvajima, autobusima…

3
Foto: Prorfimedia

Normalizacija javnog gradskog prevoza uslediće tek pošto nadležni budu ukinuli ograničenje kretanja. Čitav proces se neće desiti odjednom, već u nekoliko faza.

Sve dok aktom Vlade Srbije ne bude ukinuta zabrana javnog prevoza putnika, normalizacije gradskog saobraćaja neće biti, potvrđeno je Novostima u Sekretarijatu za javni prevoz, preneo je B92.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić danas je najavio mogućnost puštanja gradaskog prevoza u saobraćaj već od 4. maja ukoliko to epidemiološke procene budu dozvolile.

On je rekao i da bi od 4. maja većina zaposlenih trebalo da se vrati na posao i da će javni prevoz zbog toga biti neophodan.

“Ako 50 ili 60 odsto ljudi radi, biće tako, ali moraće da se poštuju najrigoroznije mere. Maske ćete svakako morati da nosite”, rekao je Vučić.

A kako u SAD nije bilo strogih karantinskih mera, već su na snazi mere socijalnog distanciranja, javni prevoz je sve vreme radio. Zbog straha od širenja infekcije i radi upozorenja građana, Uprava za saobraćaj u Njujorku pokrenula je kampanju za podizanje javne svesti o nošenju maski za lice u javnom prevozu.

Kampanja “Držite ih prekrivena” posledica je naredbe guvernera Njujorka Endrjua Komoa kojom se zahteva od svih Njujorčana da nose maske za lice dok se voze javnim prevozom.

Kampanja podrazumeva digitalnu signalizaciju na više od 7.000 ekrana u svim vidovima javnog prevoza. Takođe, postoji i dodatnih 7.000 štampanih zankova i audio obaveštenja širom tog sistema.

“Nošenja maski za lice je od presudne važnosti za zaštitu javnog zdravlja i na kraju bi moglo da spasi živote”, rekli su zvaničnici.

KORONAVIRUS:

“KUĆNA IZOLACIJA” – Uslovi za dobijanje i preporuke za ukućane

RADITE OD KUĆE? – Evo kako da olakšate sebi

ŠTA ZNAČI IMATI “KONTAKT” SA ZARAŽENIM?

NAJVAŽNIJE STVARI KOJE BI TREBALO DA ZNATE O KORONAVIRUSU:

Koji su glavni simptomi koronavirusa i kako ga razlikovati od sezonskog gripa

Šta možete da uradite da biste smanjili rizik od zaraze koronavirusom (kako da se pripremite za COVID-19)

Izbegavajte rukovanje i ljubljenje

Šta je “samoizolacija” i kada je bi je trebalo primenjivati

Da li maska pomaže i kada bi trebalo da je nosimo?

Kako funkcionišu brzi testovi za koronavirus?

Čuvajte se infodemije (najezde lažnih vesti). Na primer, psi i mačke ne prenose koronavirus

3 KOMENTARA

  1. Gospodin Vesic bolje da resi problem bahatog parkiranja. U 21 bloku je haos stanari uredno placaju parking ,bahati došljaci zagradjjuju druga vozila i niko ih ne kaznjava. Oni koji su zagradjeni dozivaju drugog vozača sirenama i uznemiravaju pola bloka. Tuce i svadje oko parkinga svaki dan.Molim resite problem.

  2. Уз извињење за грешку, месечно је то за још једну нулу више, тј. 8.000 дин,, односно целих 10.000 дин., за неке ванредне прилике.

  3. “Ako 50 ili 60 odsto ljudi radi, biće tako, ali moraće da se poštuju najrigoroznije mere. Maske ćete svakako morati da nosite”, rekao je Vučić. Маска ће штитити околину од ваших бактерија, микроба и сличног, али од вируса, не. Да би заштита у минималном испунила услове, потребно јој је као обавезу додати бар и заштитне наочаре. Али, очикгледно је намера искористити, односно продати, маске. А да би та и таква маска била делотворна, носити је дуже од сат и по, исто је што и везати обичну крпу око главе. Једна маска овде кошта, “цијена права ситница”, око стотинак динара. За просечно радно време и време у превозу, куповини,… да кажемо 4 дневно, односно 400 динара. Месечно око 800 динара, можда за неко путовање превозом викендом и целих 1.000. Два, или три, или можда четити члана породице,… лако је израчунати на месечном нивоу. У сваком случају, уставност ове мере би свакако требало проверити. Уколико прође, ни обавеза затезања очију у угловима није далеко.

Comments are closed.