Vrtići će početi sa radom 11. maja, a sve predškolske ustanove moraće da ispoštuju ni manje ni više nego 35 bezbednosnih uslova. Međutim roditelji se pitaju kako deci objasniti socijalnu i fizičku distancu? Da li je moguće igrati se bez bliskog kontakta? Tvorca NTC sistema učenja dr Ranko Rajović objasnio je da je to izvodljivo ako sve deci predstavimo kao igru.

Dete ima potrebu za kretanjem i da nekog zagrli, mi ne možemo da im objasnimo samo rečima trenutno stanje zbog korona virusa, to mora preko neke igre da im se objasni. Oni će to na taj način prihvatiti – rekao je za Jutro na TV „Prva“ dr Rajović i dodao:

„Sreća je da neće puno dece u vrtiću biti u narednom periodu, tako da će ta razdaljina biti ispoštovana. Tu je i problem dodirivanja lica, za koji imate dva načina – da kažete nemoj to da radiš to je pogrešno i to neće uspeti, jer i mi sami pipamo lice po 100 puta na dan. Ali ako pokažemo kroz igru da to ne rade onda će biti učinkovito. Evo recimo kao bodovanje, ko pipne lice dobija bod, onaj ko ima najmanje bodova je pobedio. Ako igrjau takve igrice u vrtiću, onda će to primeti i kad izađu napolje.

Ovakav način igranja radi poštovanja mera između dece moguće je kod mališana iznad tri godine, međutim roditelji brinu kako to da objasne deci do tri godine.

„Mi moramo da pomognemo detetu, ono mora i u kućnoj izolaciji da se kreće. Deca od 4 do 6 godina traže kretanje i sa njima je najteže, dok je sa mlađom decom lakše, njima možete da date igračku ili loptu i oni će sami da se zanimaju – objašnjava Rajović i dodaje da ne treba skrivati od dece trenutn“, pandemiju:

„Ako ja njima kažem sve u je redu, oni vide da nije i dete trpi strah. Često ne kažu da imaju strah, zato morate da objasnite deci – ovo je virus koji je opasan ali ako se budete pazili neće biti problema. Deci je dosadno i to je veliki problem. Ako deca ne znaju da nađu rešenje za dosadu javlja se problem“, kaže dr Rajović.

Posebno je pogrešno, ističe, da roditelji rešavaju problem dosade, to ne sme da se radi.

„Mi moramo da damo mogućnost detetu da sam nešto napravi kao i mi kad smo bili mali. Dete koje ne zna da reši problem dosade ima problem frustracije, hoće sve odmah i sad. Zato apelujem i na vaspitače da zaigraju decu, ali da ih puste da sami aktiviraju svoju kreativnost i da rešavaju dosadu na svoj način“, kaže dr Rajović, prenosi Blic.

https://www.nstore.rs/product/nedeljnik-pretplata-na-elektronsko-izdanje-za-inostranstvo/

KORONAVIRUS:

„KUĆNA IZOLACIJA“ – Uslovi za dobijanje i preporuke za ukućane

RADITE OD KUĆE? – Evo kako da olakšate sebi

ŠTA ZNAČI IMATI „KONTAKT“ SA ZARAŽENIM?

NAJVAŽNIJE STVARI KOJE BI TREBALO DA ZNATE O KORONAVIRUSU:

Koji su glavni simptomi koronavirusa i kako ga razlikovati od sezonskog gripa

Šta možete da uradite da biste smanjili rizik od zaraze koronavirusom (kako da se pripremite za COVID-19)

Izbegavajte rukovanje i ljubljenje

Šta je „samoizolacija“ i kada je bi je trebalo primenjivati

Da li maska pomaže i kada bi trebalo da je nosimo?

Kako funkcionišu brzi testovi za koronavirus?

Čuvajte se infodemije (najezde lažnih vesti). Na primer, psi i mačke ne prenose koronavirus

Komentar(1)

  1. Anonimni
    2. maja 2020. 01:23

    Tako su se lepo deca socijalizovala i upoznala u dvoristima zgrada ovih dana i mame se udruzile, ne moraju ni da idu u vrtic, cuvacemo ih medjusobno na smenu... Bez maski i kroz sasvim uobicajen kontakt...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.