“Direktor je taj koji može da kaže i đaku i čistačici: ‘Izvini, ti to, ti radiš ovo’. Ja ću to strašno kontrolisati. U zakonu stoji da ja njih mogu da smenim…”: Plan ministra Šarčevića o vraćanju dece u vrtiće i škole

1
(BETAPHOTO/MILAN OBRADOVIC/DS)

Ministar prosvete Srbije, Mladen Šarčević, izjavio je danas da je obrazovni sistem spreman za povratak dece u škole, ali da je za to bitna i spremnost roditelja.

“Strah je bio veliki i još uvek je. Mislim da on tek popušta kada se ljudi uvere da je bezbedno”, rekao je ministar za TV-B92.

Šarčević je istakao da zbog dece čiji roditelji moraju da rade, postoji potreba da počnu da rade “odredjeni delovi obrazovnog sistema”.

“Da neko ne bi vodio decu kod dede i babe, ili za onog ko nema para da plati za čuvanje deteta, moramo napraviti tu vrstu dogovora i s time su se složili epidemiolozi”, rekao je Šarčević i ponovio odluku da se 11. maja otvaraju predškolske ustanove.

Preporuka zdravstvene struke je da deca dok su u tim ustanovama ne moraju da nose zaštitnu opremu.

“Mi ćemo da obezbedimo opremu i napravićemo pet velikih punktova za sve ustanove”, rekao je Šarčević.

Najavio je da se na posao vraćaju skoro svi vaspitači medju kojima ima “i starijih koji imaju različite bolesti, pa ćemo gledati da ih relaksiramo”.

O deci iz nižih razreda osnovnih škola će se najverovatnije starati učitelji, pedagozi, sekretari, domari, naveo je on.

“Tu mogu da se smenjuju. Može da dolazi po potrebi učitelj stranog jezika. Kad su već sedam-osam sati tu, da iskoriste to vreme”, rekao je Šarčević.

Naveo da izmedju prvog i četvrtog razreda ima ukupno 265.000 – 268.000 dece.

Ministar je istakao da će insistirati na odgovornosti direktora “u smislu da je on (direktor) glavni dežurni i da svi procesi počinju i završavaju se kod njega”.

Direktor škole je “taj koji ima autoritet da kaže učitelju, đaku, roditelju, čistačici: ‘Izvini, ti to, ti radiš ovo!’. Ja ću to strašno kontrolisati. U zakonu stoji da ja njih mogu da smenim”, rekao je Šarčević.

KORONAVIRUS:

“KUĆNA IZOLACIJA” – Uslovi za dobijanje i preporuke za ukućane

RADITE OD KUĆE? – Evo kako da olakšate sebi

ŠTA ZNAČI IMATI “KONTAKT” SA ZARAŽENIM?

NAJVAŽNIJE STVARI KOJE BI TREBALO DA ZNATE O KORONAVIRUSU:

Koji su glavni simptomi koronavirusa i kako ga razlikovati od sezonskog gripa

Šta možete da uradite da biste smanjili rizik od zaraze koronavirusom (kako da se pripremite za COVID-19)

Izbegavajte rukovanje i ljubljenje

Šta je “samoizolacija” i kada je bi je trebalo primenjivati

Da li maska pomaže i kada bi trebalo da je nosimo?

Kako funkcionišu brzi testovi za koronavirus?

Čuvajte se infodemije (najezde lažnih vesti). Na primer, psi i mačke ne prenose koronavirus

1 KOMENTAR

  1. Некада је директорско место у школи било господско и цењено. Данас можеш да будеш најбољи директор на свету, али ће те сменити без проблема. Исто тако, можеш да брљаш колико хоћеш, ако имаш добар контакт са онима који смењују. Сад се директору накачи Школски одбор, Школска управа, локална самоуправа и просветна инспекција с горње стране, а онда га захвате запослени и родитељи с друге (ако си малер, имаћеш и неспособног правника или педагога или оба), при чему сви желе да одучују и питају се више него директор, али да директор буде најодговорнији за последице. На крају, као шлаг на торту дође и кварцовани министар, који везе са реалношћу нема, не нуди никакава конкретна решења и помоћ (на одговоре из његовог министарства се некад чека и месецима, а некада и не стигну никада), али ће и он у читавом систему захтевати одговорност само од једног човека или жене, јер је он тај који ,,смењује”. Колико сам упознат, он једино то и уме да ради, али само оне које сме и за које му дају дозволу. Е, баш си фаца! Индијанац!

Comments are closed.