Zašto ne treba da čekate da ogladnite da biste jeli

0

Glad je najpouzdaniji pokazatelj da vaš metabolizam radi, ali iako je prirodna, ne bi trebala da bude jedini znak da je vreme za obrok.

Ako jedete samo kada osjćate glad i pad energije, pa vas vaše telo “moli” da ga nahranite, onda biste mogli da osetite posljedice po zdravlje, piše Bright Side.

Glad dovodi do prejedanja

Ljudi koji preskaču obroke i jedu neredovno, često pojedu više kako bi nadoknadili sve što su preskočili. Vašem telu je potrebna hrana svaka tri do četiri sata kako se metabolizam ne bi usporio i kako ne biste osetili pad energije, bezvoljnost i želju za nezdravom hranom.

Što duže svom telu uskraćujete hranu to vam više pada nivo šećera u krvi, zbog čega će vaše telo žudeti za hranom bogatom šećerom.

Gladovanje ne pomaže u mršanju

Ljudi misle da gube kilograme ako gladuju, ali ako im se prehrambeni plan sastoji od gladovanja, brzo će odustati od njega.

Osim toga, ako gladujete, vaše telo počinje da štedi energiju, zbog čega taloži masti i troši manje kalorija. Ono je uvereno da se tako spašava, pa pokušava da ostavi što je moguće više energije za kasnije.

Jedete manje zdravo

“Kad si gladan, nisi sav svoj” –  nije samo moto čuvene čokoladice, već činjenica. Kada ste gladni, veće su šanse da ćete posegnuti za prvom stvari koja vam padne pod ruku, poput čokoladice. Takav način ishrane ne daje rezultate zdravog načina života.

Nećete uvek prepoznati kada treba da jedete

Dva hormona regulišu glad, grelin koji stimuliše apetiti i leptin koji ga suzbija. Kada ne jedete duže vreme, nivo grelina raste. A ako ste jeli, leptin poručuje vašem telu da ste siti.Barometar gladi nije uvek najtačniji ,pa ljudi koji često gladuju nemaju više osećaj da su gladni.

Ako jedete jedan obrok dnevno, nakon nekog vremena vaše tilo će se navići na to, ali to ne znači da je jedan obrok dnevno dobar način ishrane.

Glad je loša za vas

Neki od simptoma koji prate glad su nemogućnost da se koncentrišete, neprijatan osećaj u stomaku, slabost, vrtoglavica, mučnina, iritabilnost, glavobolja, “krčanje” creva i problemi sa spavanjem.

Kako prepoznati glad?

Naučnici tvrde da postoje tri vrste gladi – fizička, psihološka i oportunistička. Fizička je nagon da jedemo, dok psihološku aktiviraju emocije i zapravo je žudnja za nečim drugim, a ne hranom. Oportunistička glad je kada vidite hranu i želite da je pojedete, iako do tada niste osetili glad.