Želite da smanjite rizik od rane smrt: Ove tri aktivnosti su najkorisnije

    0
    EPA-EFE/ANDREJ CUKIC

    Želite da živite duži, zdraviji život? Izaberite trčanje, plivanje, igranje tenisa, biciklizam, golf, sportove sa reketom ili čak hodanje kao vežbu.

    Čini se da sve ove aktivnosti u slobodno vreme smanjuju rizik od rane smrti, kao i smrti od kardiovaskularnih bolesti i raka, prema novoj studiji objavljenoj u sredu u časopisu JAMA Network Open.

    Studija američkog Nacionalnog instituta za rak analizirala je odgovore od više od 272.000 ljudi između 59 i 82 godine koji su popunili upitnike o svojim aktivnostima u slobodno vreme u sklopu studije o odnosu između ishrana i zdravlje.

    Istraživači studije pratili su učesnike desetak godina i analizirali zdravstvene kartone o smrti od raka, bolesti srca i bilo kog uzroka.

    Smernice za fizičku aktivnost u Sjedinjenim Državama preporučuju odraslim Amerikancima da rade 2,5 do 5 sati aerobne fizičke aktivnosti umerenog intenziteta ili 1,25 do 2,5 sata aerobne fizičke aktivnosti snažnog intenziteta svake nedelje. Bilo koja kombinacija aerobne aktivnosti koja se radi u preporučenom vremenskom periodu nedeljno bila je povezana sa 13% manjim rizikom od smrti iz bilo kog uzroka u poređenju sa nečinjenjem nijedne od aktivnosti, otkrili su istraživači.

    Bavljenje sportovima sa reketom imalo je najveći uticaj za kardiovaskularne probleme: bilo je 27% smanjenja rizika od smrti od srčanih bolesti i 16% smanjenja rane smrti.

    Najveće smanjenje rizika od raka (19%) povezano je sa trčanjem, dok je trčanje smanjilo rizik od prerane smrti za 15%, navodi se u studiji.

    Studija je pokazala da je hodanje radi vežbanja bilo najkorisnije za smanjenje rizika od rane smrti nakon tenisa i trčanja. Sve proučavane aktivnosti bile su povezane sa manjim rizikom od smrti, pokazalo je istraživanje.

    „Učešće u bilo kojoj od aktivnosti bilo je povezano sa nižim mortalitetom u poređenju sa onima koji nisu učestvovali u svakoj aktivnosti, uključujući aktivnosti umerenog intenziteta“, napisala je autorka studije Elenor Vots.