Fejsbuk je najavio da će promeniti svoje ime a i stvoriti 10.000 visokokvalifikovanih radnih mesta u EU u idućih pet godina kako bi pomogao u izgradnji takozvanog metaverzuma. Šta je to metaverzum?

Opet ste proveli dug dan. Pre podne ste učestvovali na više konferencija. Bar ste u pauzi stigli popričati s kolegama o koncertu na koji ćete ići večeras. Sreli ste se s prijateljima nakon posla koji su takođe uzbuđeni jer će videte omiljenu grupu. Raspoloženje na koncertu pomutilo je to što ste tamo videli „svog bivšeg ili bivšu“ u novom društvu, ali ste ipak za uspomenu kupili majicu omiljenog benda, prenosi Dojče vole.

I šta je tu drugačije nego što je danas? Samo jedna sitnica: svugde ste bili i sve to doživeli, a da zapravo uopšte niste izašli iz svoje kuće. Dobro došli u metaverzum, univerzum koji se stvara u virtualnom svetu.

Baš kao i „pravi“ svet, njega ne stvara samo jedna osoba, a nije ga lako ni definisati. Ukratko se može opisati kao digitalna realnost povezana u svetskoj mreži, ali i s elementima društvenih mreža, „proširene“ stvarnosti i video igara.

Naravno da investitore tu naročito zanima i novac: tu se plaća kriptovalutama za sve dodatne usluge – i to je već poznato u današnjim igrama i aplikacijama.

„Nećete gledati, bićete tamo“

„U ovom trenutnu sam prilično siguran da će metaverzum stvoriti novi ekonomski prostor koji će postati čak i veći od današnje ekonomije „, kaže Jensen Hang, predsednik uprave firme specijalizovane za grafičke karte NVIDIA.

Novi virtualni svet bitće daleko više od grafike, tako da i ta firma ulaže značajna sredstva u projekt koji će jednog dana biti mnogo veći od samo jedne firme u oblasti informacione tehnologije, makar to bio i Epl. I druge kompanije su u zlatnoj groznici razvoja: Majkrosoft ili Epik gejms… Mnogi razmišljaju o svom mestu u tom budućem univerzumu.

Naravno da je tu i Fejsbuk: „Umesto da samo posmatrate sadržaje, vi ćete biti usred zbivanja“, piše Mark Zakerberg na blogu.

Tome već odavno teži razvoj računara, a najdalje se otišlo u igrama kao što su Second Life, Fortnite, Minecraft ili Roblox. Tamo učesnici mogu da se druže, da dogovaraju to što će zajednički izvesti, mogu da prisustvuju događajima ali i da plaćaju „pravim” novcem za virtuelne predmete i usluge.

Ipak su to još svetovi koji postoje svaki za sebe. Vizionari metaverzuma maštaju o svetu koji će sadržavati sve te svetove koji su stvoreni u digitalnom obliku. I vaš izgled biće stvar vašeg izbora jer svako može uzeti – ili kupiti svoj avatar koji će ga predstavljati u tom svetu. I digitalni novac će biti prihvaćen svugde i od svih.

Nova stvarnost već i zbog korone

U tome bi ključnu ulogu moglo imati i rešenje na kojem se zasniva i sistem kriptovaluta: neprenosivi token (NFT), dakle digitalni „potpis“ koji može postojati samo jednom. Trgovina takvim „autentičnim“ digitalnim predmetima je već barata sa milionskim iznosima. Prodaju se fotografije ili umetnička dela. Iako je, naravno, moguće napraviti bezbroj kopija, kod takvih NTF datoteka vlasnik ostaje samo jedan.

Evidencija tog vlasništva se vodi preko sistema koji služi za obračun Eterijumom, kriptovalutom koja se uzdigla odmah nakon Bitkoina.

O virtuelnom univerzumu se mašta već odavno, mnogo je i filmova poput Matriksa gde je to još bila naučna fantastika. To je još uvek mašta, iako tehnologija velikim koracima napreduje u tom smeru.

Zapravo, ova pandemija korone je dala veliki poticaj tom razvoju jer je i virtuelni svet u današnjem obliku na velika vrata ušao u našu svakodnevicu. Radi se od kuće, sve više se kupuje od kuće, mogli smo se i družiti poštujući pravilo da ne izlazimo iz kuće…

To će se još brže nastaviti i poprimati sve veće i složenije dimenzije. I postaće sve vrednije: već se kupuju i „zemljišta“ u tom virtualnom svemiru, čak i čuvena aukcijska kuća Sotebis želi da tamo „izgradi“ repliku svoje kuće u Londonu kako bi prodavala digitalnu umetnost.

Utoliko i stručnjaci Blumberga procenjuju kako će već 2024. taj metaverzum imati tržišnu vrednost od oko 800 milijardi američkih dolara.

https://www.nstore.rs/product/sajamska-akcija-godisnja-pretplata-na-plus-pokloni/

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.