„Znate li šta volim kod britanske aristokratije?“ pita jedan od likova u novoj Netfliksovoj seriji The Gentlemen. „Oni su originalni gangsteri. Razlog zašto poseduju 75% ove zemlje je taj što su je ukrali. Vilijam Osvajač je bio gori od Al Kaponea.”

Ovo je centralna šala serije, koju je kreirao Gaj Riči kao nastavak svog filma iz 2019: to plemstvo ima više zajedničkog sa nasilnicima koji vode kriminalno podzemlje nego što bi želeli da priznaju.

U aristokratijama širom sveta, rang i titula su najvažniji, piše Variety. Smešten u istom svetu kao i njegov istoimeni film, nova serija Gaja Ričija – „The Gentlemen“, priča je o nasleđu i porodici, a pomalo i o samospoznaji. Uz novu glumačku postavu, koncept ostaje isti sa fokusom na slično kriminalno podzemlje kao iz filma.

Serija počinje na graničnom prelazu Turske i Sirije sa kapetanom vojske Edijem kada on dobija vest o tome da mu je otac u lošem zdrastvenom stanju. Ubrzo potom, nakon što mu otac premine, Edi saznaje da on, kao drugi rezervni sin, nalseđuje titulu, imovinu i sve ostale privilegije i poteškoće koje bi trebalo da pripadnu prvorođenom sinu. Ono što daje dodatnu problematiku za staloženog vojnika je da uz sve to on nasleđuje skriveno carstvo marihuane, koje leži ispod njihovog imanja, u nadležnosti zatvorenika Bobija Glasa, kojim upravlja njegova ćerka – Suzi Glas.

“Osam epizoda koje traju taman koliko treba u prvoj polovini promiču skoro kao zasebne celine u kojima Edi i Suzi uvek imaju neki novi, “nepreskočivi”, problem koji im kvari biznis i kojim moraju hitno da se pozabave. U drugoj polovini serije, stvari se zaoštravaju, ima više obračuna, menjaju se strane, a neki junaci (poput Fredija) sebi dopuštaju (srećom samo da pomisle) jezive stvari!, piše Slobodan Vujanović u svojoj kritici na platformi Velikih priča.

Kritičari su pohvalili glumu zajedno sa zanimljivim scenarijem koji, zajedno sa prelepim kadrovima i naglašenom stilizacijom, doprinose vrlo upečatljivom krajnjem utisku. Cela serija isprepletana je nasiljem i smehom, potpuno u Ričijevom maniru. Serija je vrlo podeljenog mišljenja kada se uporede ocene gledala i struke.

Filmski kritičari dali su mnogo niže ocene i naglašavaju da je ovo serija isključivo za fanove Gaj Ričija, kao i da na pola postaje predvidljiva i dosadna. Čikago San Tajms opisao je seriju kao “uglađenu, lukavu, mračnu i smešnu”, dok Dejli Telegraf kao skup “zabavnih krimi situacija”. Prema sajtu Rotten Tomatoes ima 68% kritike u poređenju sa 83% pozotivnih glasova. Bez obzira na mišljenje kritičara serija trenutno drži prvu poziciju kao najgledanija na Netfliksu.

Od svog debija 1998. sa Lock, Stock and Two Smoking Barrels, Riči je izgradio određeni i prepoznatljiv stil i priklonio se određenom nizu likova – dileri drige, kriminalci i gangesteri. Njegov vizualni karateristični stil, sa brzim i kratkim kadrovima, čestim vraćanjem u nazad za pojašnjenje određene priče uvek su podržani glasnom muzikom (čak jednom i sa pesmom njegove bivše žene Madone). Kod većine njegovih likova vidimo neku vrstu samospoznaje, odnosno zbog kriminalnog okruženja u kome se nađu likovi otkrivaju nove strane svoje ličnosti, najčešće grubost i surovost. Sva njegova ostvarenja odišu svojstvenim britanskim humorom, iako je činjenica da su svi žanrovski veoma slični.

Rad sa Ričijem, koji je režirao prve dve epizode i koji je bio uključen kroz ceo proces snimanja , nikada nije bio dosadan , objasnio je glavni glumac Theo James za Gardijan.  „Ili  se prepustiš  ili će  se loše završiti po tebe! On ima scenario i priču, ali onda, na dan snimanja , scenerija bude ispisan od početka. Prvih nekoliko dana, to je bio malo  šok, ali brzo se navikneš.”

Ono što dominira kroz celu seriju, što je bilo upadljivo i kroz istoimeni film, jeste moda. Način na koji su likovi obučeni u skladu sa svojim karakterima, staromodni i vintage komadi koji odišu otmenošću. U svom intervjuu za IndieWire, dizajnerka sa seta, LouLou Bontemps objasnila je čime se vodila kada je osmišlavala kostime za Ričijeve likove. Po njenom mišljenju, glavna junakinja, Suzi Glas je aservativna, oblači se za sebe i ni za koga drugog, i sa njom se ne treba petljati kao sa jednom jakom ženom.

„[Suzina garderoba] je u stilu Londona, kao spoj luksuzne odeće i vintage garderobe. Slično kao u Njujorku i Parizu, gde se žene oblače u apsolutno apanjujuću brendiranu, luksuznu odeću koje prošaraju nekim prelepim retro, starim komadom,”, objasnila je dizajnerka.

Edijev stil, što možemo primetiti kroz seriju, se gradi kako epizode odmiču. „Edijeva garderoba je bila ogromna tema za razgovor, naravno, sa Teom kao našim vođom. Svi su bili pomalo nervozni zbog činjenice da on u početku neće biti tipičan gospodin. On evoluira u džentlmena. Tako da smo počeli njegovu garderobu od skromnog vojnika, koji dolazi kući i pokušava da sredi stvari. A onda kako se svaka epizoda nastavlja, on počinje da stiče osećaj za stil, otkrivajući gangstera u sebi.”

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.