Zbog čega se možda budimo tokom noći: Sedam stvari na koje bismo mogli da utičemo

0
Foto: Profimedia

Buđenje usred noći nije samo iritirajuće i ne samo da će nas učiniti umornim sledećeg dana, već može da ima ozbiljne posledice na naše psihičko i mentalno zdravlje.

Prema navodima australijske fondacije koja se bavi navikama spavanja, neadekvatna količina sna značajno utiče na raspoloženje, produktivnost i opšte dobro.

Strunjaci za krevete otkrili su sedam razloga zbog kojih se neko stalno budi usred noći, i šta bi to moglo da znači, prenosi Dejli mejl.

1. Temperatura sobe

Prva stvar koja utiče na dobar san je temperatura sobe. Bolje ćemo se odmoriti noći kada se spusti temperatura tela, što znači da je važno i da soba ima nižu temperaturu. Topolota tela dostiže maksimum uveče, i onda pada na najniži nivo dok spavamo, pa se smatra da je 16 do 18 stepeni Celzijusovih idealna temperatura spavaće sobe. Sve što je preko 24 stepena Celzijusovih, verovatno će biti pretoplo i stvoriće nam nemir, dok je za spavanje prihvatljivo sve što nije manje od 12 stepeni.

2. Previše pića

Možda će nas nekoliko čaša vina opustiti, ali ako se udubimo u kvalitet sna nakon što zaspimo posle konzumiranja alkohola, znaćemo koliko zaista lošije spavamo.

“Konzumiranje alkohola pre spavanja može da znači da duže spavamo u prvoj fazi sna, kada je verovatnije da ćemo se probuditi zbog faktora okoline”, navode stručnjaci. Pokušajte da to izbegnete kad god možete, da biste imali dubok san.

3. Stresne misli

Uvek se naglašava da ne treba nositi posao kući, ali to je zaista posebno važno kod kvaliteta sna. Ako se osećate anksiozno ili ne možete da isključite glavu zbog stresa, može da bude jako teško opustiti se pred spavanje, i to može da utiče na san ne samo jednu noć. Ako mislite da se redovno borite s anksioznošću, eksperti preporučuju da se konsultujete sa lekarom što pre.

4. “Sleep apnea”

Apneja je poremećaj koji usporava ili prekida disanje dok spavamo i izaziva da se nivo kiseonika u telu spuša. Tada se budim naglo da bismo došli do vazduha, što prirodno predstavlja šok za sistem posle mirnog odmora. Ako sumnjate da imate ovaj problem, konsultujte doktora koji bi mogao da vam pomogne.

5. Loše varenje

Važno je ograničiti unos hrane pre odlaska u krevet i to dva sata pre. Eksperti se slažu da previše hrane pre odlaska u krevet može da izazove osećaj nadutosti i nelagode, i to znači da ćete verovatno da se mučite da zaspite ili ćete se buditi usred noći. Probajte da se hranite po pravilima obrnute piramide: doručak da bude najobilniji obrok u toku dana, a da se svi ostali smanjuju, da bi večera bila najmanja. Od toga ćemo imati dvostruku korist, i san i manje kilograma.

6. Previše svetla

Možda jedete i pijete u pravo vreme, ali ako vam je soba previše osvetljena, nećemo imati odgovarajući osmočasovni san. Zadržite sobu što mračnijom kako biste poslali signal telu da je vreme za odmor, kažu stručnjaci. Ali, ako ulaze slapovi svetla kroz prozore ili vrata, ili bilo kakvo svetlo koje nam smeta, onda treba razmisliti o dobroj maski zaspavanje, ili o nečemu čime bi to svetlo bilo blokirano. To će značiti da se vaše telo neće buditi pre nego što je spremno na to.

7. Elektronski uređaji

Već postaje dosadno pričati o tome kako tehnika utiče na naš san, ali ona zaista smanjuje kvalitet sna. Možda ne bi bilo loše isključiti uređaje ili puniti ih na nekom drugom mestu, za slučaj da vibriraju ili se osvetle kod obaveštenja, što bi moglo da postane navika sat vremena pre spavanja.