Vakcina Fajzer/Bajontek protiv koronavirusa je manje efikasna kod dece uzrasta od pet do 11 godina nego kod adolescenata i odraslih, prema novim podacima zdravstvenih zvaničnika države Njujork. Razlog je možda manja doza vakcine koju primaju.

Novo istraživanje objavljeno je ubrzo nakon što su savezne vlasti ublažile smernice za nošenje maski.

Studija je sprovedena tokom porasta omikron varijante virusa, ali je objavljena u vreme brzog pada slučajeva i hospitalizacija u Njujorku i drugde.

U studiji objavljenoj u ponedeljak, koja još nije recenzirana, šest naučnika iz države Njujork analiziralo je slučajeve i stope hospitalizacije od 13. decembra 2021. do 30. januara 2022. među 852.384 potpuno vakcinisane dece uzrasta od 12 do 17 godina i 365.502 potpuno vakcinisane dece do pet godina.

Rezultati su otkrili da je efikasnost vakcine protiv hospitalizacije tokom porasta omikron varijante opala sa 85% na 73% za decu uzrasta od 12 do 17 godina. Kod dece uzrasta od pet do 11 godina, efektivnost je pala još značajnije, sa 100% na 48%.

Efikasnost vakcine protiv pozitivnih testova opala je sa 66% na 51% među decom uzrasta od 12 do 17 godina. U mlađoj grupi, efikasnost je opala sa 68% na 12%. U poslednjoj nedelji januara, efikasnost vakcine protiv hospitalizacije među 12-godišnjacima je bila 67% – ali samo 11% za 11-godišnjake.

„Razlika između ove dve starosne grupe je upadljiva“, rekao je za Njujork tajms Florijan Kramer, imunolog. On je primetio da su 12-godišnjaci dobijali 30 mg vakcine, istu dozu koja je data odraslima. Ali 11-godišnjacima je dato samo 10 mg.

„Ovo je super interesantno jer bi skoro sugerisalo da je doza ta koja čini razliku… pitanje je kako to popraviti“, rekao je Kramer.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.