UniCredit Banka u Srbiji, članica UniCredit Grupe, uspešno posluje punih 20 godina, kao jedna od najvećih banaka na domaćem tržištu. O tome šta je UniCredit Banka danas, koji su dalji planovi, ciljevi i strategija, reći će nam nešto više Nikola Vuletić, predsednik Izvršnog odbora ove banke.

Dve decenije poslovanja na jednom tržištu predstavlja veliki i značajan jubilej. Čime vaša banka može da se pohvali tokom 20 godina rada u našoj zemlji?

Da, ovo je poseban jubilej za UniCredit Banku u Srbiji, koja je deo UniCredit Grupe, jedne od najvećih panevropskih komercijalnih banaka. Postoji mnoštvo postignuća kojima bismo mogli da se pohvalimo, ali smatram da je možda najznačajnije upravo to što čitave dve decenije, u kontinuitetu, naši klijenti prepoznaju kvalitet koji im pružamo u zadovoljavanju njihovih potreba. Kada dvadeset godina klijenti cene i vide vaš trud da odgovarate na njihove potrebe i da slušate njihove predloge, i daju vam poverenje da upravljate njihovim imovinom, da budete praktično deo njihovog poslovanja, to je ono što je pravo postignuće i nešto na šta smo izuzetno ponosni.

Tokom prethodne dve decenije, uspešno smo pratili sve promene na tržištu, kao i izazove sa kojima smo se susretali kako na globalnom, tako i na lokalnom nivou. Danas, UniCredit Banka je jedna od najvećih banaka na domaćem tržištu po veličini aktive, jedna od vodećih banaka u bankarskom sektoru i pouzdan je partner privredi i stanovništvu. Sa mrežom od 72 filijale širom Srbije, kao i stalnim fokusom na potrebe građana i privrede, ostvarujemo stabilne rezultate sa rastom u svim oblastima poslovanja.

Takođe, naša banka je prvi izbor za čak 75 od 100 najvećih kompanija u Srbiji, što sa sigurnošću govori o poverenju koje nam srpske kompanije pružaju svih ovih godina našeg poslovanja. Posebno bih želeo da istaknem činjenicu da smo konstantno beležili organski rast i bili profitabilna institucija tokom svih 20 godina.

Koji je dalji strateški pravac Banke u odnosu na strategiju Grupe koja je na kraju prethodne godine najavljena kao trogodišnji plan? Šta će to konkretno podrazumevati na nivou Grupe, a šta u Srbiji?

Naši planovi i ciljevi u Srbiji su ambiciozni, prvenstveno usmereni na ulaganje u rast i razvoj, kako našeg poslovanja, tako i naših zaposlenih, ali i celokupne zajednice. Ono čemu ćemo mi u Srbiji težiti i čemu već težimo jeste da klijentima ponudimo najkvalitetniju uslugu, proizvode koji zadovoljavaju njihove potrebe, ali i da proširimo našu uslugu na savetodavnu ulogu, kao vid pomoći u sve brže promenjivom okruženju. U poslednje dve decenije bili smo jedan od strateških investitora u Srbiji, a naš plan je nastavak ulaganja u razvoj infrastrukture. Nastavljamo sa ulaganjem u naših preko 1.300 zaposlenih, koji su prva linija i lica banke, kako bismo se adekvatno pripremili za promene koje nas i finansijsku industriju čekaju u budućnosti. Ono što će za nas, u UniCredit Banci, biti poseban akcenat i promena jeste činjenica da ćemo od rada sa digitalnim alatima, preći na „život sa digitalizacijom“. To ne znači samo ulaganje u digitalizaciju, već i podsticaj i afirmaciju postojećih kadrova da digitalizaciju ranije uvode u modele rada i svoj način razmišljanja, kao i kroz privlačenje novih, najboljih talenata u oblasti digitalizacije. Digitalizacija svakodnevnog transakcionog bankarstva predstavlja imperativ razvoja, tako da kontinuirano nastojimo da pojednostavimo, optimizujemo i ubrzamo procese, a da usmerimo ulogu koju imaju ekspoziture i lični bankari ka tome da u većoj meri budu savetodavne.

Svakako, sve što mi planiramo i radimo, naslanja se na strategiju koju je naša Grupa predstavila, za otključavanje potencijala na tržištima na kojima posluje, a koja simbolično nosi naziv „UniCredit Unlocked“. Naime, cilj je da mrežu od 13 banaka u okviru UniCredit Grupe učvrstimo kako bismo bili banka evropske budućnosti. Plan je zasnovan na fokusu ka klijentima koji predstavljaju centar svega što radimo, daljoj digitalizaciji proizvoda i usluga i osnaživanju zaposlenih kako bi iskoristili sav svoj potencijal i kako bismo bili što efikasniji u donošenju odluka. U julu smo bili u prilici da ugostimo CEO-a naše Grupe, gdin Orćela koji je i sam naglasio da je „UniCredit Unlocked“ strategija postavljena kao temelj, a da se od svih nas očekuje da je dalje nadograđujemo, da se prilagođavamo okolnostima i prihvatamo izazove kao nove mogućnosti.

Da li uspevate da odgovorite na potrebe klijenata, uzimajući u obzir ubrzanu digitalizaciju usluga?

Digitalizacija je generalna promena na tržištu, a izuzetno je vidljiva i u bankarskom sektoru. Ono što je važno uvideti jeste da ne treba da postavljamo sebi za cilj da se digitalizujemo samo da bi se to moglo reći, jer nije digitalizacija cilj sama po sebi, to je samo put do efikasnijeg i kvalitetnijeg odgovora na potrebe klijenata. U UniCreditu smo to i uvideli, pa sve promene koje nam digitalizacija donosi prihvatamo na jedan opsežan način. Važno nam je da i naši klijenti shvate da je to mnogo više od, recimo, omogućavanja popunjavanja formulara na sajtu banke, već da je to čitav sistem zaštite i obezbeđivanja sredstava naših klijenata i njihovog poslovanja u digitalnom svetu.

Krajnji cilj digitalizacije jeste da se unapredi i poboljša način na koji se usluge isporučuju, a da nam svima bezbednost bude na prvom mestu. U skladu sa tim, u UniCreditu smo prepoznali potrebu, ali i pravi potencijal za transformaciju kroz tehnološki razvoj. Međutim, transformaciju ne posmatramo samo iz ugla digitalizovanja, već polazimo od otključavanja celokupnog potencijala naše banke – pre svega potencijala naših ljudi, a potom i pojednostavljenja svih procesa, kako unutrašnjeg rada, tako i procedura za klijente. Suštinski stavljamo klijenta u centar svega što radimo. Digitalizujemo svoje usluge, koje podrazumevaju drugačiji pogled na stvari.

Tehnologija nam zapravo donosi efikasnije upravljanje poslovnim procesima, ali i time efikasniju uslugu klijentima. Koliko god se smatralo da se kroz razvoj digitalnog sveta gubi ljudski kontakt, to je besmisleno jer je cilj digitalizacije olakšavanje svakog ljudskog kontakta, ili recimo smanjenje nepotrebne birokratije ili čekanja u redovima da bi se imalo vremena za bitnije stvari. Ljudski kontakt se nikada ne gubi, a upravo u ovakvim vremenima postaje znatno važniji od bilo čega drugog.

Kakve promene je UniCredit Banka uvela u svom poslovanju i da li je nešto novo po tom osnovu u planu za predstojeći period?

Mnogi klijenti postali su sada praktično svesni mogućnosti koje pružaju mBanking i eBanking, tako da su ovo sistemi koje konstantno nadograđujemo i unapređujemo. Štaviše, pored vidljivih aplikacija i programa, postoje i mnoga „nevidljiva“ unapređenja, te smo sada u prilici da klijentima, sa jedne strane, ponudimo više mogućnosti koje znatno olakšavaju svakodnevnu saradnju sa nama, dok sa druge strane našim zaposlenima olakšavaju svakodnevni operativni rad.

Početkom godine smo pokrenuli novu IT platformu za poslove faktoringa, koja svim našim korporativnim klijentima donosi mnogobrojne benefite. Naime, omogućili smo neposredan pristup platformi preko koje kompanije mogu da podnesu zahtev, dostave dokumentaciju, kao i da imaju uvid u stanja po faktoring transakcijama u realnom vremenu. Ovo je omogućilo da se proces prodaje potraživanja višestruko ubrza i pojednostavi. Konačno, platforma omogućava nove oblike faktoringa, poput obrnutog faktoringa, čime se UniCredit Banka Srbija svrstava u sam vrh tržišta faktoringa.

Takođe, još jedna aplikacija koju smo odnedavno uveli u rad odnosi se na otvaranje i održavanje računa korporativnih klijenata, a ona omogućava daljinski proces onboardinga, kako bi se klijentima pružile kvalitetnije i efikasnije usluge.

Po vašem mišljenju, da li ima mesta za ovoliko banaka na tržištu?

Nije samo pitanje broja banaka, već i onoga šta banke rade, ili bi trebalo da rade. Danas svi rade sve, za šta je neophodno da imate ekonomiju obima, praktično veličinu, jer ako niste veliki, pritisak troškova na vaš poslovni model postaje neizdrživ. Za mene je lično iznenađenje da je samo par banaka pokušalo da uđe u određenu specijalizaciju svog poslovnog modela. Već nekoliko godina unazad vlada trend konsolidacije bankarskog tržišta, on će se nastaviti, samo je pitanje koji će model biti.

Mi kao banka se trudimo da klijentima uvek budemo na usluzi, da im omogućimo personalizovan pristup, da razumemo njihove individualne potrebe kako bismo donosili odluke koje će upravo njima bolje služiti da izaberu najbolji put za sebe u svakoj sferi poslovanja. Trudimo se da budemo istinski partneri, posebno u vremenu globalnih kriza, nestabilnosti i nepredvidivosti, jer je promena konstanta, a snažna privreda jeste cilj i baza finansijskog sektora.

Jedan ste od najvećih kreditora građana i privrede. Pre par meseci ispratili smo i jedinstvenu kreditnu liniju u Srbiji koja je bazirana na social impact bankingu, pa nam recite nešto više o ovome.

U UniCredit Banci u Srbiji zalažemo se za model odgovornog bankarstva, a bazirali smo ga na tri glavne oblasti: mikrokreditiranju, bankarstvu sa društvenim uticajem i finansijskoj edukaciji. Jedan od ciljeva nam je da građanima, kao i privredi, jasno stavimo do znanja da smo tu za njih uvek kao oslonac i podrška. Bez obzira na to da li ste, recimo, planirali da kupite novi auto, renovirate kuću ili da započnete svoj posao i otvorite svoju firmu, naša banka će biti spremna da vam pomogne, ali i da vas posavetuje o svemu što bude u mogućnosti. U današnjim okolnostima ceo svet je prepun neizvesnosti, pa nam je jasno i da je u toku poslovnih procesa važno da znate da u nama imate siguran oslonac i za svoje poslovanje i za svoje zaposlene.

Osim toga što se trudimo da budemo tu za sve u teškim i nepredviđenim okolnostima, težimo i da pomognemo razvoj zajednice u kojoj poslujemo i upravo zbog toga, ponosni smo što je naša banka, po ovom pitanju, ušla u veliki projekat sa Evropskom investicionom bankom. Sa tim partnerom obezbeđujemo namensku kreditnu liniju u iznosu od 30 miliona evra, koja ima za cilj podršku zapošljavanju, stručnom usavršavanju i dugoročnom zadržavanju lica iz osetljivih društvenih grupa. Ova sredstva će omogućiti UniCredit Banci da pruži dodatnu podršku srpskim kompanijama koje su posvećene poboljšanju društvenog uticaja svog poslovanja i stvaranju dugoročnog liderstva, kao i mogućnosti zapošljavanja različitih kategorija žena, mladih i segmenata stanovništva koji se suočavaju sa većim preprekama za ulazak na tržište rada.

Evropska investiciona banka prepoznala je našu banku kao pravog partnera i činjenica je da smo prva banka na Zapadnom Balkanu koja je potpisala ugovor o zajmu pod okriljem Inicijative za jačanje ekonomske otpornosti. Neosporna je uloga sektora malih i srednjih preduzeća kao jednog od glavnih stubova ekonomskog napretka naše zemlje, te sam siguran da ova kreditna linija doprinosi daljem unapređivanju razvoja ekonomije, sa ciljem da izgradimo održivije društvo.

U periodu potpuno nepredviđenih ekonomskih okolnosti i neizvesnosti, da li vam je u planu da nastavite sa finansiranjem zelenih projekata?

Finansiranje zelenih projekata je konstanta prethodnih 10 godina i potreba današnjeg društva, koju verujem neće ništa promeniti, a UniCredit tu potrebu prepoznaje i aktivno se trudimo da je ispunimo i time na direktan način pomognemo zajednici u kojoj živimo. Osim što kreditiramo klijente iz oblasti održivog poslovanja, mi tranziciju na održive izvore energije razvijamo i kroz konsultantski pristup onima koji žele da se transformišu u skladu sa zelenom agendom. Već imamo aktivne projekte, prvenstveno kroz našu lizing uslugu, gde je prepoznata potreba tržišta i klijenata u ovom segmentu zelene tranzicije. Ostali smo među liderima u zelenom finansiranju, a refinansiranjem vetroparka Alibunar, u vrednosti od 53 miliona evra, potvrdili smo svoju lidersku poziciju u finansiranju energije vetra. Zahvaljujući partnerstvu koje smo tokom decembra 2021. godine sklopili sa Green for Growth Fondom uskoro će domaćoj privredi biti dostupna kreditna linija u iznosu od 1.76 milijardi dinara, koja bi trebalo da bude podrška oporavku zelenih projekata u Srbiji.

Plan nam je da se u ovoj godini još intenzivnije posvetimo i ulažemo u projekte zelene energije, prateći domaću i evropsku regulativu i trendove, kao i da osnažimo savetodavnu podršku klijentima u osvajanju evropskih standarda, uz podršku međunarodnog ekspertskog tima naše UniCredit Grupe.

Društveno odgovorno poslovanje je postalo način rada, to ste nam i pokazali kroz kampanju „20 godina se trudimo da zajedno pokrenemo dobre stvari“. Koliko toga ste pokrenuli i tek nameravate?

Tokom svih godina od kada je UniCredit Banka prisutna u Srbiji, trudili smo se da budemo više od banke, da svojim poslovanjem, pristupom i doprinosom napravimo razliku i ostavimo trag. Zato je obeležavanje, za nas do sada najznačajnijeg jubileja, prava prilika da, zajedno sa našim klijentima, uradimo nešto čime ćemo zajedno osnažiti zajednicu u kojoj živimo i radimo. Kao lideri u oblasti finansiranja obnovljivih izvora energije u centralnoj i istočnoj Evropi, svesni smo da je zaštita i očuvanje životne sredine i prirodnih dobara od ključnog značaja ne samo za razvoj već i za opstanak našeg društva i čitave planete. Uvideli smo značaj ulaganja u kulturnu baštinu i lepote Srbije, jer naša prirodna dobra imaju posebnu vrednost.

Upravo zbog toga, kampanju za naših prvih 20 godina posvetili smo aktivnostima usmerenim na konkretnu finansijsku pomoć, ali i podizanje svesti o značaju zaštite i ulaganja u prirodne lepote naše zemlje, jer samo onda kada čuvamo ono što imamo, možemo biti sigurni da ćemo svakih narednih dvadeset godina živeti u boljem i lepšem okruženju.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.