Seks prodaje: Volmart ulazi na tržište proizvoda za odrasle

Piše KEJTI VAN SAJKL

0
Foto Profimedia

NJUTON, Masačusets – Džejmi Levental, izvršni direktor male kompanije Clio koja proizvodi uređaje poput higijenskih trimera, primio je poziv od jednog kupca iz Volmarta.

“Šta mislite o seks-igračkama?”, pitao ga je kupac. Bilo je to neočekivano pitanje od ritejlera poznatog po strogoj korporativnoj kulturi. Ali Levental je znao da drugi ritejleri već uspešno prodaju proizvode za odrasle i da se na tome može dobro zaraditi. Znao je i Volmart.

Danas, 45 godina pošto su feministkinje počele da prodaju vibratore putem kataloga, u trenutku kada brendovi kao što je Goop ženama nude “seksualno blagostanje”, Leventalova kompanija proizvodi liniju seks-igračaka koje se prodaju u Volmartu.

Linija PlusOne u oktobru je postala deo asortimana čak 4.300 Volmart prodavnica od ukupno 4.700 u SAD, ali i na sajtu Walmart.com. Volmart nudi Clio proizvode u svim saveznim državama osim Virdžinije i Alabame u kojima je prodaja seksualnih pomagala zabranjena zakonom.

“Ovo nije nova kategorija za nas”, saopštio je Volmart, ističući da u svojoj ponudi već ima vibratore kompanija koje proizvode kondome. Ali PlusOne je korak dalje.

Proizvodi su dizajnirani sa ciljem da budu high end. Vodootporni su, baterije se pune i proizvode se od bezbednog silikona. Koštaju između 10 i 35 dolara, daleko manje od “dizajnerskih vibratora” koji dostižu cene između 70 i 200 dolara.

Iako je Clio liniju proizvoda razvio namenski za Volmart, proizvodi se mogu naći i na Amazonu i Targetu. U proteklih osam meseci, Clio je prodao više od milion PlusOne komada. Kompanija sada drži 26 odsto tržišta seksualnih masažera prema podacima Nilsena. Prema izveštajima Frosta i Salivena, vrednost ove kategorije do 2020. godine mogla bi da dostigne čak 50 milijardi dolara.

“Želim da postanemo Kleenex u svetu seks-igračaka”, kaže Levental. “Brend koji instinktivno povezujete sa seks-igračkama.”

Clio očekuje da proizvodi pronađu kupce čak i među ženama koje nikada ranije nisu kupile seks-igračku, naročito majkama starijim od 25 godina, ali su osvestile ideju da je “seksualno blagostanje” dobro za njih.

“To je kao da ste u svakom gradiću u Americi otvorili malu prodavnicu seks-igračaka”, kaže Hejli Liberman, autorka istorije seks-igračaka “Buzz”. “Ovo je revolucionarno na jedan suptilan način.”

Levental je kompaniju Clio osnovao 2002. godine. Tada je uvideo priliku da tržištu ponudi ono što mu je nedostajalo: jeftinije uređaje za ličnu higijenu. Kompaniju sada čini pet odeljenja: higijenski trimeri, nega noktiju, nega kože, kozmetički aparati i uređaji za seksualno blagostanje. Seks-igračke će uskoro činiti apsolutnu većinu izvoza kompanije.

“Ovo je svojevrsna prekretnica”, kaže Čed Brejverman, izvršni direktor kompanije za proizvodnju seks-igračaka Doc Johnson osnovane 1976. godine kada su seks-igračke još uvek pripadale andergraundu. “Korak dalje u normalizaciji seksualnih pomagala.”

Džejson Kornaro (28), jedan od dizajnera linije PlusOne, često je razmišljao o tome kako da proizvod deluje pristupačno, ali i privlačno onima koji prvi put kupuju seks-igračku. Želeo je da one budu atraktivne, nikako vulgarne, ali takođe i odmah prepoznatljive i lake za korišćenje.

“Moraju da se na neki način dopadnu svima, ili da makar nikoga ne odbiju”, ističe Kornaro.