Prva trka bila je dovoljna da Extreme E opravda svoje ime, ali vreme je za nove izazove – ko će “pokoriti” roze jezero nadomak Dakara?

    0
    Foto: EXTREME E

    Svako ko je imao priliku da odgleda prvu trku u okviru šampionata Extreme E, jedva će čekati vikend pred nama kada se održava drugi po redu X Prix! Na novoj lokaciji i u sasvim novim klimatskim uslovima, vozači će morati da pokažu svoje umeće, ali i se oslone na najsavremeniju opremu koju imaju.

    Sveta Helena, nekadašnji poštanski brod Ujedinjenog kraljevstva, a sada glavno prevozno sredstvo šampionata Extreme E uspešno je usidrena u Senegalu u luci grada Dakar. Tovar koji prevozi vredan je na stotine miliona evra, a u 90 ogromnih kontejnera smeštena su najsavremenija Extreme E trkačka vozila, tone prateće opreme, uključujući i gigantski velike Continental gume, uz preko 200 članova posade. Sve je spremno za Ocean X Prix.

    Tamo će biti održana druga trka jednog od najtraktivnijih sportskih takmičenja na svetu, koje je za kratko vreme pobralo brojne pohvale svih ljubitelja ekstremnih sportova. Takmičenje se održava kraj čuvenog “roze jezera” Lac Rose, udaljenog oko 30 kilometara od glavnog grada Senegala.

     Peščane ploče, slaništa, šljunak, kamenje i valovitost, glavne su odlike reljefa ove oblasti, i pružiće vozačima prave izazove dok se budu kretali uskim terenima i peskovitim stazama oko jezera i nadomak Atlantskog okeana. Tokom dvodnevnih aktivnosti, najbrži i najsnalažljiviji vozači dobiće dodatne poene i biti za korak bliže velikom finalu.

    NIKO ROZBERG NAKON PRVOG KRUGA IMA VIŠE RAZLOGA ZA SLAVLJE

    Niko Rozberg postao je novi brend ambasador, jednog od partnera Extreme E takmičenja, ali i vodećeg proizvođača premijum guma, kompanije Continental. Može se reći da je ova saradnja došla sasvim prirodno, jer osim što su vrhunski u svom poslu, kako legendarni vozač tako i nemački brend se vrlo aktivno zalažu za očuvanje životne sredine, što pokazuju i kroz svoje angažovanje na Extreme E.

    Rosberg objašnjava: „Ponosan sam što sarađujem sa partnerima koji stavljaju održivost, tehnologiju i sigurnost u središte onoga što rade. Baš kao i ja, Continental je snažno posvećen omogućavanju održive mobilnosti. Razvoj i inovacije u sektoru guma su osnovni za ovo. Ove zajedničke vrednosti vidim kao osnovu naše saradnje i veoma se radujem zajedničkoj saradnji. “

     Nova saradnja samo je jedan u nizu razloga za slavlje, jer je Rozbergov tim pokazao dominaciju u prvom krugu takmičenja i zauzeo prvo mesto na tabeli.

    Kao što je i bilo za očekivati večiti rivali Rozberg i Hamilton svoje epsko nadmetanje preneli su i u ovo takmičenje, gde su velike zvezde iako nisu za volanom. Bez obzira na sjajnu startnu poziciju koju je tokom prve trke u Arabiji imala ekipa Luisa Hamiltona X44, finalne vožnje i „Luda vožnja“ učinile su da vođstvo ipak preuzme Rozberg X Racing i zabeleži pobedu. Treće mesto, i samo dva boda manje od drugoplasiranog X44, pripalo je timu Andretti United. Mala razlika u poenima učinila je samo takmičenje još zanimljivijim, pa vozači i timovi, kao i milioni ljudi pored malih ekrana, željno iščekuju da sednu za volan i pređu nove kilometre u Senegalu.

    EKSTREMNI USLOVI SAVLADANI UZ EKSTREMNO DOBRU OPREMU

    Nakon prve vožnje u surovim uslovima kakvi su bili u Saudijskoj Arabiji, registrovana je samo jedna probušena guma, što je uspeh kakvom se malo ko nadao. Sjajan skor postignut je zahvaljujući jedinstvenim pneumaticima kompanije Continental posebno razvijenim za ovu vrstu takimičenja.

    Trkački automobil „ODISSEI 21“ , trkački je terenac na električni pogon, 550 ks i težak 1,78 metričkih tona, koji profesionalni trkači neprestano pomeraju do krajnjih performansi. To znači neviđeno opterećenje guma u ​​moto trkama.

    „Bila su u osnovi tri glavna izazova u razvoju, pored skučenih vremenskih ograničenja: Težina je velika u poređenju sa ostalim trkačkim automobilima. U poređenju sa tim, vozilo Formule E teži samo oko polovine. Istovremeno, obrtni momenat je izuzetno jak, kao što je to obično slučaj kod električnih pogona.

    Kombinacija ova dva faktora rezultira ogromnim opterećenjem guma. Pored toga, tokom razvoja morali smo da uzmemo u obzir da će CrossContact Extreme E raditi na različitim površinama mesta za trke – od posebnih zahteva pustinje do prašume u Amazoniji, i uspeli smo “, kaže Katarina Silva,  timski vođa upravljanja letnjim proizvodima, 4×4 i kombi proizvodima u Continental Tires.

    NASLEĐE KOJE EXTREME E ŽELI DA OSTAVI

    Osim prirode od koje zastaje dah, neki od glavnih motiva zašto je Extreme E za lokaciju druge trke izabrao upravo Senegal jesu socijalni i ekološki problem, porast nivoa mora, degradacija morskog ekosistema pogoršana prekomernim ribolovom, neadekvatno upravljanje otpadom i klimatske promene.

    Kako bi bar deo tih problema rešio, u saradnji sa lokalnom nevladinom organizacijom Oceanium, ovaj šampionat iza sebe će ostaviti milion novih stabala mangrove u Senegalu. Projekat će se fokusirati na pet područja ukupne površine 60 hektara, što je ekvivalent oko 112 fudbalskih terena, sa ciljem pošumljavanja, ali i pružanja obrazovanja lokalnom stanovništvu.

    Mangrove su jedan od najbogatijih ekosistema na svetu, igrajući važnu ulogu u životu priobalnih zajednica. Pored toga što su izvrsno upijaju ugljenik, smanjuju poplave i eroziju od oluja, deluju kao rasadnici ribe i filtriraju so i zagađivače iz vode.