Prema podacima UNICEF-a, gotovo 40 odsto mladih ljudi u Srbiji smatra da bi stigma u vezi sa mentalnim zdravljem morala da se smanji kako bi se ohrabrili da potraže neophodnu pomoć, što pokazuje da se i pored nespornih pomaka kada je o ovoj temi reč, ona još uvek nalazi pod velom tabua. Uviđajući potrebu da se povede ozbiljna rasprava u javnosti o ovom problemu, Maybelline New York je u okviru globalne kampanje „Brave Together“ pokrenuo inicijativu za destigmatizaciju anksioznosti i depresije kod mladih i pružio podršku UNICEF-u da u Srbiji nastavi da razvija i unapređuje savetodavno-edukativnu platformu „Sve je OK“.

O rezultatima ovogodišnje kampanje i promociji novog programa uzajamne vršnjačke podrške BRAVE Talk na univerzitetima širom Srbije, za Nedeljnik je govorila Ivona Marinković, Senior Product Manager za brendove Maybelline New York i Essie u kompaniji L’Oréal Adria Balkan.

Na kojim fakultetima u Srbiji su stručni saradnici UNICEF-a predstavili program BRAVE Talk?

Prvo predavanje održano je na Ekonomskom fakultetu u Beogradu, gde je Bojana Regoje, psihološkinja i psihoterapeutkinja, održala radionicu i upoznala studente sa pet principa BRAVE komunikacije: oni su naučili kako da prepoznaju znake kada je nekome teško, kako da pronađu siguran prostor za poverljiv razgovor, kako da aktivno postavljaju pitanja, vode računa o osećanjima svojih prijatelja i kolega i ohrabre ih da potraže stručnu pomoć.

Zatim se karavan preselio na jug. Na Filozofskom fakultetu u Nišu predavanje o BRAVE Talk programu održala je Ninoslava Mitić, dok je u prepunom amfiteatru Fakulteta pedagoških nauka u Jagodini sa studentima razgovarala prof. dr Biljana Stojanović sa istoimenog fakulteta. U novembru je Bojana Regoje stručne savete u vezi sa očuvanjem mentalnog zdravlja podelila studentima Fakulteta organizacionih nauka (FON), čime je završena ova društveno odgovorna kampanja.

Mladima je na predavanjima predočeno da svakog dana od 18 do 22 časa na platformi mogu da potraže besplatne i anonimne savete stručnjaka o tome kako da se izbore s anksioznošću i depresijom i budu hrabri zajedno.

Koliki broj mladih ljudi je potražio pomoć na platformi?

Ono što se može izvući kao zaključak nakon tromesečne kampanje jeste da je mentalno zdravlje mladih tema o kojoj moramo sve više da razgovaramo u budućnosti. Njima je potrebna kontinuirana i iskrena podrška kako bi što lakše prebrodili krizu prve četvrtine života, sa kojom se mnogi, ako ne i svi mladi, neminovno susreću. I jako je važno da ona usled velikih troškova života bude besplatna i dostupna svima. Upravo zato smo, kao brend koji brine o dobrobiti zajednice u kojoj posluje, podržali UNICEF u njihovoj misiji, jer želimo da se skine žig tabua sa tema kao što su anksioznost i depresija.

Zahvaljujući kampanji „Brave Together“, na platformi „Sve je OK“ registrovan je značajan porast interesovanja za besplatnu psihološku podršku. Tako je, primera radi, u avgustu i septembru bilo tek nešto više od 200 čet sesija, da bi u prvom mesecu kampanje, u oktobru, bilo zabeleženo gotovo 550 sesija. Statistički gledano, poseta platformi porasla je za više od 150 odsto. Ako uporedimo ove podatke sa onima iz maja, kada su Srbiju potresle nezapamćene tragedije, u oktobru je zabeležen porast posete platformi od više od 60 odsto. To su jasni pokazatelji koliko je važno da se mladima posveti više pažnje i da se sa njima otvorenije razgovara o mentalnom zdravlju.

Šta je krajnji cilj kampanje „Brave Together“?

Maybelline New York je započeo globalnu inicijativu „Brave Together“ 2020. godine s ciljem destigmatizacije anksioznosti, depresije i drugih savremenih psihičkih problema s kojima se suočava sve veći broj ljudi. Do sada je kroz ovaj program, u saradnji sa 35 neprofitnih organizacija u 25 zemalja, obezbedio besplatnu psihološku podršku za 350.000 ljudi. Cilj je da se do 2025. godine izdvoji ukupno 10 miliona dolara kako bi se osiguralo bolje mentalno zdravlje za milion ljudi širom sveta.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.