Da li će formula u budućnosti glasiti – održiv = odgovoran = snažan brend? Zašto?

Ova formula je definitivno tačna, jer bez održivosti nema opstanka. Kupci će birati samo ona rešenje, bilo da su usluge ili proizvodi, koja su održiva, jer to je način da sačuvamo planetu, našu jedinu kuću. Mnogi ljudi osećaju potrebu da svoju odgovornost sprovedu u delo, a tu im upravo održivi brendovi pomažu. Računica je jednostavna i jasna. Kompanija iz koje dolazim nudi farmaceutske proizvode u recikliranom pakovanju, proizvedene po najvišim standardima energetske i svake druge efikasnosti. Optimizovali smo i veličine transportnog pakovanja, kako bi što više proizvoda stalo u što manje kamiona. Naše proizvode stvaraju zaposleni o kojima kompanija brine, pružajući jednake šanse svima, uz puno poštovanje ljudskih prava i ravnopravnost polova. Jednostavno, onaj ko kupi naš proizvod, može da se oseća dobro i da je učinio nešto pozitivno za društvo i planetu, znajući da neko tamo brine o ESG-u. To je ujedno i moj savet svim brendovima, bez obzira koliko mali ili veliki bili, da slede istu ovu logiku i za njih je budućnost sigurna.

Zašto danas kompanije CSR menjaju za EGS strategije? Koja je ključna razlika?

Počeo bih od jedne suštinske sličnosti. To je upravo ovo slovo „S“ u sredini i nije slučajno što je baš u sredini u oba koncepta, jer ljudi su ono najvrednije i dragoceni resurs bez kojeg ništa nije moguće. CSR je uži po obimu same teme od ESG-a, iako je njihova suština ista. Ako se poslovanju pristupi iz ugla brige o okruženju, brižnosti za ljude i društvo, kao i odgovornog upravlja sa održivim profitom, onda je uticaj na društvo neizostavno pozitivan. CSR ne mora da bude baziran na odgovornom upravljanju, već na pokušaju da se neutrališu konsekvence diskutabilnog poslovanja, a primera je puno koji ovo potvrđuju. Danas su kladionice jedni od najvećih CSR donatora, a u mom sistemu vrednosti njihova delatnost je krajnje upitna. Sa druge strane, ESG je izbalansiran pristup sveukupnom otisku kompanije i poslovanja, gde je gotovo nemoguće biti u nečemu dobar a u nečemu drugom ne. Ili ste ESG svesni, savesni i odgovorni, ili niste!

Da li je moguće biti odgovoran prema svom brendu i potrošaču (društvu) u isto vreme?

Drugačija opcija ne postoji. Odgovornost je kategorija bez kompromisa. Isto kao i kvalitet. Radeći u farmaceutskoj industriji već 18 godina jedna bitna lekcija koju sam naučio kaže da nije ispravno promovisati proizvode vrhunskog kvaliteta, jer kvalitet ako postoji, onda je to to. Ne postoje malo i puno kvalitetni proizvodi. Isto tako ne postoje malo i puno odgovorni brendovi. Ili jeste ili niste ESG heroji. Ključna reč je edukacija, a u našem slučaju (farmaceutskog proizvođača) to je prevencija. Svaki čovek je menadžer sopstvenog zdravlja i ako sam ne povede računa o osnovama sopstvenog zdravlja, džaba svi naši kvalitetni proizvodi, dobri saveti i sl. Ukoliko ljudi shvate ovu poentu, imamo šansu da pomognemo sistemu javnog zdravlja.

Šta Mark Awards znači za Vas lično i kako će uticati na Vašu dalju karijeru?

Priznanje. Čast. Obavezu. Priznanje da je ono što radim dobro i vredno, jer prava potvrda mora da dođe spolja, iz struke. Čast, jer je velika stvar i retka prilika da se nagradi pojedinačni doprinos. Obavezu da budem još bolji u onome što radim i da dogodine, kada se osvrnem za sobom, sa ponosom potvrdim da sam bio dostojan Mark Awards-a! Sigurno će ovo priznanje doneti mnoge dodatne benefite mom ličnom ekspertskom profilu i otvoriti neke nove prilike za ESG rad i aktivizam.

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.