„Hoćeš da menjamo mesta?“ je društveno angažovana kampanja koju je započela kompanija Lidl Srbija, nastala u partnerstvu sa Nacionalnom organizacijom osoba sa invaliditetom Srbije (NOOIS). Proistekla je iz zajedničke želje i neophodnosti da se utiče na sve vozače kojima obazrivost nije izražena vrlina, tj. na one koji ne obraćaju dovoljno pažnje na potrebe svojih sugrađana koji imaju neki tip invaliditeta.

Konkretno, u pitanju je bahato parkiranje na ona mesta koja su predviđena za osobe sa invaliditetom, čime se stvaraju neplanirani izazovi u obavljanju svakodnevnih aktivnosti, koji su mogli biti sprečeni propisnim korišćenjem parking prostora. Svi korisnici ovog tipa parking mesta se već duži niz godina susreću sa sve učestalijim problemom njihovog zauzimanja od strane nemarnih i nesavesnih učesnika u saobraćaju, ali kao i mnogi problemi koji se tiču sveukupnog odnosa javnosti prema osobama sa invaliditetom i ovaj je dugo vremena bio u zapećku i na margini društva. Iz tog razloga, Lidl je želeo da pokrene inicijativu i da osvesti ovaj deo problematike u cilju konačnog rešavanja ove neprijatne situacije.

Iako se čini da zauzimanje parking mesta namenjenog osobi sa invaliditetom „samo nakratko“, kada smo u žurbi, ne može nikome da škodi, u realnosti za sobom povlači niz neprijatnih posledica. Na primer, ukoliko su sva mesta ovog tipa zauzeta, što se može pripisati njihovoj blizini ulazu prodavnice, osoba sa invaliditetom je primorana da se parkira negde dalje, što joj otežava i odugovlači čitav proces pazarenja.

U cilju izlaska na kraj sa datim problemom, od sada će bahati vozač koji se odvaži da svoje vozilo ostavi na nepredviđenom mestu ispred neke od Lidl prodavnica, po obavljenoj kupovini i prilaska vozilu, biti dočekan ispisom: „Hoćeš da menjamo mesta? Pomeri se s mesta!“ Poruka koja će visiti sa retrovizora automobila dotičnih lica upozorava ih da porazmisle o svojim postupcima.

Kampanja podrazumeva niz snimaka edukativnog karaktera koji na inspirativan način motivišu gledaoce da se prisete svojih „grehova“ iz prošlosti i potencijalne zloupotrebe parking mesta rezervisanih za osobe sa invaliditetom, opominjući ih da to više ne čine, čak i ako je do te zloupotrebe došlo nesvesno.

Uspeh da izazovu ovakav sentiment, video-klipovi objavljeni na Lidl profilima po društvenim mrežama Facebook i Instagram @lidlsrbija, duguju ambasadorima koji su sami osobe sa invaliditetom i koji su na krajnje iskren način dočarali svoja iskustva kada je ovaj problem u pitanju, ali su se usput dotakli i nekih zabluda i predrasuda kojima određeni broj ljudi robuje u komunikaciji i ukazali na to da preterana snishodljivost nije dobrodošla. Apeluje se na to da se ljubaznošću u situacijama koje to ne zahtevaju ili konstantnim propitivanjem o momentu nesreće ne postiže ništa, te da sažaljenje totalnih stranaca samo stvara nove neprijatne situacije.

Još jedan od aspekata koji oslikavaju edukativni karakter kampanje jeste otkrivanje za koga su sve invalidska parking mesta namenjena. Nova tema u nizu onih o kojima se ne zna dovoljno, otkriva da su naznačena mesta predviđena i za osobe sa smetnjama u razvoju ili osobe sa dijabetesom.

U kratkom roku nakon objavljivanja prvog videa na Instagram profilu kompanije Lidl Srbija, inicijalne reakcije oduševljene javnosti su počele da se šire svim društvenim mrežama, što je mnoge podstaklo da se zapitaju zbog čega slična kampanja već nije bila pokrenuta od strane neke kompanije, uzevši u obzir da se ovom gorućom temom trebalo pozabaviti odavno.

Stoga, Lidl je danas jedan od retkih, ako ne i jedini trgovinski lanac koji omogućava svim osobama sa fizičkim invaliditetom da pri kupovini koriste kolica koja su specijalno napravljena za njih, što je nesumnjivo veliki iskorak u utemeljenju nove prakse poslovanja prodajnih lanaca u Srbiji.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.