Nedavno je konsultantska kuća „Selectio“ dodelila Addiko banci nagradu „Izvrsnost u izazovima“, za visok kvalitet u koordinaciji zaposlenih tokom početka epidemije koronavirusa. Priznanje koje dodeljuju profesionalci u oblasti HR-a nama, naravno, mnogo znači.

U kriznim situacijama ključni problemi nisu proceduralni niti organizacioni. Procedure i pravila za ponašanje u tim situacijama postoje u svim bankama, i one vrlo precizno opisuju korake koje treba preduzeti kako bi se zaštitili zaposleni, osigurala bezbednost poslovanja i interes klijenata, a ujedno i zajednice u celini. U tom smislu, Addiko je, kao i verovatno sve druge banke, odavno bila spremna za izuzetne okolnosti. U roku od tri dana smo većinu zaposlenih prebacili na režim rada od kuće.

U čemu se, onda, sastoji ta izvrsnost?

Pokazalo se da su ključni izazovi u kriznim situacijama zapravo vrlo ljudski, individualni, lični. Emocije su jače od racionalnosti: strah, panika, nesigurnost su prirodne reakcije koje ne možemo ignorisati, niti na silu, naprečac umiriti. Kako smo uspeli da u izuzetno kratkom roku, ujedinjeni, usmerimo fokus na ono što je bitno i od prvog dana obezbedimo neometano poslovanje, punu zaštitu zaposlenih, u isto vreme aktivno pomažući zajednici u kojoj živimo i radimo?

U kriznim situacijama poverenje prestaje da bude samo korporativno obećanje, a postaje delo. Sve ono što ste ranije činili kako biste stvorili poverenje među ljudima, postaje glavni i osnovni sistem podrške u trenucima neizvesnosti. U našem slučaju, kultura podrške i solidarnosti koju smo godinama razvijali pokazala se kao snažna tačka oslonca koja je omogućila da se sve proceduralne aktivnosti sprovode brzo i efektivno.

Takođe, kategorija ljudi o kojima smo odmah vodili računa jesu hronični bolesnici i roditelji sa malom decom koji nisu imali kome da ostave mališane da ih pričuvaju dok oni rade.

Ono što predstavlja vrednost za klijente u redovnim okolnostima u velikoj meri se promenilo tokom vanredne situacije. Mi smo ponosni na lidersku poziciju u oblasti digitalne transformacije bankarske industrije, ali nismo izgubili iz vida da to ne predstavlja vrednosti svim našim klijentima, barem ne u ovakvoj situaciji. Bili smo dovoljno fleksibilni i dovoljno osetljivi za različite potrebe klijenata. Na primer, naši klijenti penzioneri su svoje penzije mogli da dobiju na kućnu adresu, ako im je to tako više odgovaralo. Takođe, ponosni smo što smo Institutu za virusologiju, vakcine i serume „Torlak“ dali donaciju u iznosu od 2,5 miliona dinara. Krizna situacija uticala je na to da gotovo svakodnevno uočavamo priliku da pružimo vrednost, kako klijentima, tako i zaposlenima, saradnicima i zajednici u kojoj živimo. S druge strane, za kompaniju je to značilo i da uočavamo prilike za unapređivanje rada i poslovanja, tačnije u kojim sve oblastima možemo biti efikasniji, inovativniji, fleksibilniji…

Ključna reč našeg brenda je jednostavnost. Za nas to znači brzina, transparentnost i nedvosmislenost, kako u poslovanju, tako i u komunikaciji. Pokazalo se da je distribucija pravovremene informacije celom Addiko timu od izuzetnog značaja tokom početka pandemije kada su svi bili kod kuće. Postignuta je izuzetna sinergija sa kolegama koje su zadužene za komunikaciju. Korporativne komunikacije su jednom dnevno slale nove informacije vezane za tekuće poslovanje što je svima značilo s obzirom da u tom momentu više nije bilo zajedničkih ručkova i kafa niti slučajnih razgovora kolega u hodniku.

Bezbednost, empatija, solidarnost i jedinstvo su reči koje najbolje opisuju ono što smo do sada uradili za zaposlene Addiko banke i kako smo se do sada ponašali tokom pandemije koronavirusa. Zato nam je bilo lako da se prilagodimo na novu realnost i da pri tome nemamo nepremostivih prepreka u procesima, a na kraju i da imamo zadovoljne i zaposlene i klijente.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.