Kako popraviti mentalno i fizičko zdravlje u izolaciji: Važno je odrediti konkretno vreme u toku dana posvećeno sebi

0
Foto: Profimedia

Virus korona je u poslednje vreme u značajnoj meri promenio navike gotovo svih građana. Izolovanost, rad od kuće, postali su svakodnevica na koju se teško navikavamo. Činjenica da nam je kretanje ograničeno, da se ne družimo sa ljudima, da ne sedimo po kafićima i slobodno kupujemo po šoping centrima samo su deo stvari na koje smo navikli, a koje nam u postojećoj situaciji nisu dozvoljne. U ovim vanrednim uslovima svako pokušava da se sa različitim situacijama izbori samostalno, a neretko veliki broj ljudi prolazi kroz specifična stanja – anksioznost i depresiju.

O tome koliko su fizički rad, i vežbe neophodne pojedincu da bi poboljšao psihičko zdravlje govori dr Đorđe Pavlović:

-U periodu samoizolacije važan aspekt mentalnog i vižičkog zdravlja jeste vežbanje. Redovno vežbanje obnavlja nervne ćelije u mozgu, reguliše nivo serotonina (poznatog kao hormona sreće), povećava lučenje endorfina, hormona koji je zadužen za poboljšanje raspoloženja i energije, reguliše nivo dopamina, supstance za „nagrađivanje“ u mozgu, poboljšava efikasnije suočavanje sa stresogenim situacijama, poboljšava pamćenje, povećava emocionalnu stabilnost, smanjuje depresiju, utiče na kvalitet sna.

Dr Pavlović kaže da biste bili u formi, nije vam potrebna teretana, ili skupe mašine. Dobre vežbe možete odraditi i u kućnim uslovima.. Ima ih toliko na Internetu, pronađite one koje vama najviše odgovaraju. Ono što je dobro sami birate vreme kada ćete raditi vežbe, intenzitet i trajanje. Dobro je ipak napraviti dogovor sa sobom i odrediti neko konkretno vreme u toku dana koje će biti posvećeno fizičkim aktivnostima.

Ipak, kada se pretera Intenzivno vežbanje može dovesti do upala i bolova u mišićima i zglobovima, istegnuća ili iščašenja. U tom slučaju nije loše da uz sebe imate neki od proizvoda poput Andola 300 koji može olakšati ove tegobe. Redovno vežbajte, ali sa manjim brojem ponavljanja i slabijim intenzitetom a sa vremenom kako ulazite u formu možete pojačati. Istraživanja američkih stručnjaka pokazuju da je vežbanje dva, do tri dana nedeljno po 35 minuta neprocenjivo za poboljšanje psihičkog stanja.

Iskustvo stručnjaka pokazalo je da svaku aktivnost vaše telo će znati da „nagradi“ boljim raspoloženjem, vedrinom a ako budete uporni i sjajnim izgledom, tako da mesta za depresiju svakako neće biti.