“Kad je Tito posle pet sekundi naše svirke zapušio uši, skinuli su nas sa bine”: Kako je prošao pokušaj maršala da sluša Bijelo dugme

4
Foto: Profimedia

Goran Bregović je svojevremeno u intervjuu Branku Rosiću za Nedeljnik otkrio da li je bend “Bijelo dugme” bio državni projekat, zapravo da ih je usnovala Udba, kao što se pričalo. Navodno, preko njih je država, tj. njen tadašnji komunistički vrh, hteo da kontroliše “mladost”. A s druge strane, “Bijelo dugme je stalo za petama imalo odeljenje za narkotike”, a Bregović je članovima morao da brani drogu i seks sa maloletnicama na turnejama, bar se tako pričalo. Na pitanje šta je od toga mit a šta istina, Brega je Branku Rosiću odgovorio:

Zaista smo imali stalno policiju za sobom. Sarajevski odsek za narkotike bio nam je stalno za petama. Uhapsili su Ipeta Ivandića, a tokom poslednjeg meseca u vojsci imao sam kuću u Nišu gde smo probali kao Bijelo dugme pred album “Bitanga i princeza” i sećam se kako je upao odsek za drogu u tu kuću i skroz je pretresao. Bio sam još u uniformi JNA”, govorio je Bregović i nastavio:

“A to da je Bijelo dugme bilo državni projekat? Sećam se kad su nas pozvali da sviramo Titu za Novu godinu. Neki unuci Titovi su pevali “Tako ti je, mala moja, kad ljubi Bosanac”, pa su doveli taj bend što peva tu pesmu jer su shvatili da drug Tito hoće baš to da čuje. Ali kako je Tito posle pet sekundi naše svirke zapušio uši, skinuli su nas sa bine posle nekih osam sekundi. Tako da sam najviše deset sekundi svirao kao državni projekat. Mi smo imali malo zbunjenu kulturnu politiku kao što je ona uvek zbunjena u komunizmu. Komunisti su imali tu oficijelnu kulturnu politiku koja je išla između baleta, opere i klasične muzike, ne zato što su to voleli, već su voleli da j..u pevačice i balerine. Nisu oni imali ozbiljni kulturni koncept već da čuvaju tradiciju, pa su napravili kulturna društva da konzerviraju folklor. To je zaliveno i zapečaćeno. Možda sam ja to otpečatio i promešao.”

4 KOMENTARA

  1. Nije strasno i da je bio deo drzavnog projekta, a ni to dal se posluzio tudjim delima i kriza identiteta je potpuno razumljiva.. strasno je sto koristi sa 7 banki istu farbu za kosu kao Cola i sto se dovodi u kontekst rokenrola..

  2. Ти си се Бреговићу обогатио на крађи песама.Оригинал фалсификата.

  3. Nisam siguran zasto Bregovicu trebaju ovakve izjave. U tom komunizmu smo dobili Micu Popovica, Mihiza, ali i Bregoviceve prethodnike (Kornelije Kovacha, Indekse, itd, itd). On kao da je u Holivudu gde nepismeni glumci smatraju da treba da nesto znache u politici iako ni o istoriji ni o politici ni o geogfrafiji ne znaju nista. Tacno je da su Jugoslovenski komunisti voleli da chine lichne usluge umetnicima stvarajuchi tako pozitivne slike o sebi i partiji, i dajuchi time sebi vaznost, ali su podsvesno na taj nachini ispravljali greske rezima.
    Kroz istoriju je uvek postojala vrlo bliska sprega politike i umetnosti (recimo Kenedi – Merlin Monro) pa nikome nije nista falilo.

  4. Tačna je, verujem, samo priča o narkoticima. Niti je čelne ljude interesovao r n r, kamoli opera i balet. Možda su ih interesovale pevaljke narodne muzike.
    Ljudi Božji, u Bregovićevo vreme Jugoslavija je bila zemlja otvorenih granica. Svako je mogao da ima pasoš i da je hteo na Ognjenu zemlju, stigao bi. Ako nije imao para, mogao je da zatraži politički azil i dobio bi.
    Rosiću, Rosiću.

Comments are closed.