Društvene mreže iz korena su promenile način na koji živimo, razmišljamo i kako se predstavljamo svetu oko sebe. Nekada se identitet gradio godinama i često je bio značajniji od svih dokumenata koji se mogu naći u prosečnom novčaniku. Kreiranje virtuelne relanosti je to promenilo iz korena. Sve što vas zanima o nečijem životu veoma lako možete pronaći na nekom od Fejsbuk, Tviter ili Instagram profila, koji često predstavljaju sažetak nečije celokupne životne priče.

Međutim, u velikom broju slučajeva se radi o bajci. Društvene mreže omogućile su ljudima da kao gumicom izbrišu celokupnu svoju ličnost, nanovo je ispišu i doteraju sve one stvari koje bi drugi mogli osuditi ili ismejati. Osim toga, prava retkost je naići na fotografiju koja nije filtrirana ili doterana i koja je, jednostavno rečeno – realna.

Sve ovo je negde pred početak pandemije zasmetalo Francuzu Aleksisu Barejatu koji je, uvidevši da se borba protiv neprijatelja najuspešnije vodi unutar njegovih redova, osmislio i 2020. godine objavio aplikaciju BeReal. Međutim, bilo je potrebno dve godine pre nego što je aplikacija zaživela (do aprila ove godine je stekla preko sedam miliona korisnika) i trenutno se nalazi na četvrtom mestu najpreuzimanijih aplikacija, iza Instagrama, Snepčeta i Pinteresta.

U vreme kada se sve, od političkih uverenja do selfija, može korigovati sa nekoliko klikova kako bi se stvorila što poželjnija društvena slika, BeReal nudi nešto sasvim drugačije. Za početak, sadržaj je moguće razmenjivati samo sa onima čije brojeve telefona posedujete, što se uzima kao reper postojanja prijateljskog odnosa.

Suština je u objavljivanju nedoteranih fotografija u realnom vremenu. Jednom dnevno – niko ne zna kada će to tačno biti – svi korisnici dobijaju obaveštenje koje ih poziva da sa svojim prijateljima podele šta u datom trenutku rade. Vreme za reakciju je vrlo kratko i ograničeno na dva minuta, tokom kojih sa drugima možete podeliti sopstvenu ili fotografiju realne situacije u kojoj se nalazite, bez njenog dodatnog ulepšavanja – upotreba filtera nije moguća.

Kako bi se interakcija pospešila, omogućeno je da sadržaj svojih prijatelja vidite tek onda kada i vi svoju fotografiju njima predate na uvid. Cilj je da se na ovaj način stane na put beskrajnom „skrolovanju“ duž sadržaja profila ljudi koje ne poznajete. Takođe, aplikacija u ponudi ima ograničen broj emotikona, što bi trebalo da ohrabri korisnike da na sadržaj svojih prijatelja odgovore selfijem, te na taj način sami kreiraju emotikon od sopstvenog lica.

Mnogi međutim smatraju da se BeReal ne razlikuje umnogome od privatnih i zaključanih profila na ostalim društvenim mrežama, osim toga što vam daje mogućnost da samo jednom u toku dana bacite pogled na to gde se nalaze i šta rade vaši prijatelji. Upravo je postojanje samo jedne šanse da se sa drugima u toku dana podeli fotografija naišlo na osudu dežurnih kritičara. Stoga najveći broj korisnika ove aplikacije predstavljaju mladi, uglavnom pripadnici generacije Z.

Međutim, cilj je upravo u tome da se makar na dva minuta dnevno bude realan pri korišćenju društvenih mreža. BeReal je nastao pre svega kao vid otpora Instagramu čiji je sadržaj u najvećem broju slučajeva filtriran. Ostaje međutim nejasno zbog čega aplikacija nije stekla popularnost za vreme pandemije, kada je šminka sa većine profila na ostalim mrežama spala, a prilika za prikazivanje realnog stanja stvari bilo napretek. Takođe, pretraživanje Instagramom zamenjeno je konstantnim proveravanjem obaveštenja, kako se došlo do propuštanja prilike za pokazivanjem sopstvene realnosti.

Ipak, uprkos kritikama o „dosadnim prikazima“ koji se na aplikaciji mogu naći, nije loše znati da se bar dva minuta dnevno prilikom boravka na internetu može ostati realan.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.