Kompanija Knjaz Miloš ove godine postala je zvanični proizvođač i distributer Pepsi brendova bezalkoholnih gaziranih napitaka za tržišta Srbije i Crne Gore, čime su se stvorili uslovi za dodatni rast biznisa, proširenje kapaciteta proizvodnje i nastavak uspešnih poslovnih rezultata. Ovaj iskorak rezultat je dokazane lokalne ekspertize i saradnje na nivou sistema čiji je kompanija deo od 2019. godine: Mattoni 1873, vodeći proizvođač i distributer bezalkoholnih napitaka u centralnoj Evropi, i PepsiCo, globalni igrač u industriji hrane i pića.

O prvim rezultatima i velikim planovima razgovaramo sa direktorom Pepsi biznisa u kompaniji Knjaz Miloš, Ivicom Tomićem.

Ove godine, Knjaz Miloš je preuzeo proizvodnju i distribuciju Pepsi portfolija. Šta to znači za vašu kompaniju i za njen uspeh i napredak?

Početak proizvodnje i distribucije Pepsi portfolija istorijska je prekretnica u poslovanju kompanije Knjaz Miloš, jer je došlo do zaokruživanja naše ponude, koja sada obuhvata sve kategorije i potkategorije industrije bezalkoholnog pića. Uz važan dodatak kola segmenta, kompletirali smo portfolio koji čine vode, negazirani i gazirani osvežavajući bezalkoholni napici i energetska pića, što nam omogućuje da zadovoljimo sve potrebe naših kupaca, od maloprodajnih lanaca do ugostiteljskih objekata.

Sa preuzimanjem brendova kao što su Pepsi, Mirinda, Evervess, 7Up i Ivi, uz Knjaz Miloš, Aqua Vivu, Guaranu, ReMix Knjaz i Tube, naša nova snaga proizilazi iz spoja vodećih regionalnih i globalnih brendova, koji u sinergiji jedni drugima otvaraju vrata.

Imajući u vidu značaj kompletne ponude za proizvođače bezalkoholnih pića, ovo je velika odskočna daska za Knjaz Miloš i priprema za budućnost, u kojoj kompanija nastavlja da raste i kreira ukuse budućih generacija. Promena nam donosi i proširenje kapaciteta proizvodnje, kao i perspektivu da budemo vodeći proizvođač vode i napitaka u ovom delu Evrope.

Poznavanje potrošača, kupaca i kategorija, kao i velika posvećenost i energija lokalnog tima sigurno će ključno doprineti pozitivnim rezultatima. Snagu Knjaz Miloša čine naša inovativnost, visokoefikasna distribucija i organizaciona kultura, koje nam omogućuju da na pravi način kapitalizujemo ovu priliku

Znamo da je tri meseca, koliko je prošlo od zvanične objave, relativno kratak period, ali kako biste ocenili ovaj prvi „kvartal“?

Iza nas je intenzivan i važan period u kome smo postigli prve ciljeve, što nas dodatno motiviše i daje nam polet za dalje. Zahvaljujući našem izvanrednom distributivnom otisku na lokalnom tržištu, ostvarili smo značajan napredak u distribuciji, poboljšali smo dostupnost proizvoda, a napravili i prve specifične marketinške iskorake, gde ćemo tek intenzivirati svoje kreativne i organizacione napore sa početkom nove sezone. Još smo na početku, ali krenuli smo sa operacijama u Srbiji i Crnoj Gori i one zasada teku nesmetano, dok se intenzivno upoznajemo sa brendom i radimo na uklapanju našeg sveobuhvatnog portfolija.

Posvetili smo se i našim kupcima i sagledavamo nove mogućnosti sveobuhvatne saradnje, sada kada smo u prilici da im ponudimo sve opcije i ukuse.

Koliko je saradnja sa jednom toliko uticajnom globalnom kompanijom, kao i sa porodicom Mattoni brendova, promenila i unapredila vaš način poslovanja i biznis-razmišljanja?

Akvizicijom od strane kompanija Mattoni 1873 i PepsiCo, Knjaz je prvi put dobio strateške partnere, kompanije proizvođače, sa evropskom i globalnom ekspertizom u našoj industriji. Ta ekspertiza je dragocena, s obzirom na to da podrazumeva brojne procese i znanja koja možemo steći i primeniti na lakši i brži način. Upravljanje globalnim brendovima, marketing i inovacije samo su neke od oblasti u kojima možemo da koristimo testirane i dokazano uspešne alate.

S druge strane, naše izvrsno poznavanje lokalnog tržišta i ovdašnjih potrošača, kao i samostalnost, brzina i fleksibilnost, koji odlikuju naše poslovanje, omogućuju nam da te alate primenimo na relevantan način, tako da stvorimo dodatnu vrednost za kompaniju, industriju, tržište i potrošače.

S tim u vezi, i koliko će naša „lokalna pamet“ uspeti da doprinese Pepsi biznisu i Mattoni i PepsiCo porodici?

„Lokalna pamet“ pravi ključnu razliku u našoj industriji. Poznavanje potrošača, kupaca i kategorija, kao i velika posvećenost i energija lokalnog tima sigurno će ključno doprineti pozitivnim rezultatima.

Snagu Knjaz Miloša čine naša inovativnost, visokoefikasna distribucija i organizaciona kultura, koje nam omogućuju da na pravi način kapitalizujemo ovu priliku.

San nam je da na tržišta Evrope plasiramo Pepsi nastao u Aranđelovcu, u srcu Šumadije, i verujem da ćemo u tome uspeti.

Kraj godine je i vreme makar simboličnog svođenja računa, ali i planiranja novih uspeha. Možete li nam kroz brojke približiti rezultate u vašem sektoru i najaviti ono što vašu kompaniju i potrošače čeka u 2023?

Godina koju privodimo kraju, kao i godina koju započinjemo, prilično su netipične u našoj, a i svakoj drugoj industriji. S obzirom na to da turbulencije traju već neko vreme, za izazove smo se u 2022. dobro pripremili, kapitalizujući svoja znanja, partnerstva i resurse. Naši brendovi bili su relevantni i potrošači su im ostali lojalni, zahvaljujući čemu imamo pozitivne trendove u svim kategorijama, pa sa optimizmom ulazimo u novu godinu.

Što se tiče rezultata našeg novog portfolija, oni nisu reprezentativni zbog veoma kratkog vremena poslovanja, ali radujem se što mogu da najavim da potrošače očekuje ponovno otkrivanje Pepsi brenda kroz marketinške kampanje i inovacije u pristupu tržištu.

Foto promo

Sa preuzimanjem brendova kao što su Pepsi, Mirinda, Evervess, 7Up i Ivi, uz Knjaz Miloš, Aqua Vivu, Guaranu, ReMix Knjaz i Tube, naša nova snaga proizilazi iz spoja vodećih regionalnih i globalnih brendova, koji u sinergiji jedni drugima otvaraju vrata

Kako biste ocenili situaciju na srpskom, ali i regionalnom tržištu bezalkoholnih napitaka? Gde vidite prostor za poboljšanje i napredak Knjaz Miloša i Pepsija?

Tržište bezalkoholnih napitaka na regionalnom tržištu i te kako drži korak sa svetskim trendovima. U proteklih nekoliko godina svedoci smo pravog procvata kada je reč o inovacijama i kreiranju najraznovrsnijih opcija za različite prilike konzumacije bezalkoholnih napitaka. Kompanija Knjaz Miloš bila je regionalni katalizator ovakvog pristupa – imali smo desetine inovacija, od prvog pravog domaćeg osvežavajućeg pića ReMix Knjaz, preko Aqua Viva vitaminskih i sportskih voda, do Knjaz Miloša Obogaćenog i Aromatičnog. Ostale kompanije takođe su bile vrlo aktivne, tako da je industrija brzo odgovarala na potrebe, kreirala neke nove i pomerala granice. Raduje nas što je upravo to ambijent u kojem mi osvajamo novi prostor za dalji rast Knjaz Miloša i Pepsija, kroz njihov zajednički nastup na tržištu i uzajamnu podršku.

Koji su to proizvodi koje srpski potrošači najviše vole?

Srpski potrošači vole da probaju nove stvari, dok se drže dokazanog kvaliteta. Kompaniji kao što je Knjaz Miloš, koja na temeljima ogromne tradicije donosi izvrsne nove proizvode, to ostavlja mnogo prostora za rad. Dobrim pozicioniranjem i atraktivnom brend komunikacijom postigli smo da u svakoj kategoriji imamo proizvod koji je potrošačima omiljeni, a naši ikonični brendovi Knjaz Miloš i Guarana svakako imaju neprikosnoveno mesto. Pravi dokaz otvorenosti lokalnih potrošača za novitete jeste naš brend Tube, koji je za samo nekoliko meseci postao lider u svojoj krajnje kompetitivnoj kategoriji. Potrošači uvek prepoznaju kvalitet, pa je tu i Pepsi Max, sa najbolje ocenjenim ukusom bez šećera, ali i Ivi, koji zahvaljujući svom superiornom ukusu ostvaruje odlične rezultate na tržištu, i to bez značajne marketinške podrške.

Uspeha nema bez vrednog rada, ali sa uspehom dolazi i odgovornost. Šta za Knjaz Miloš, i za vas posebno, znače društvena odgovornost i održivi razvoj, posebno u kontekstu sve veće pažnje koju potrošači, ali i građani iz celog regiona, poklanjaju tim pitanjima?

U kompaniji Knjaz Miloš izuzetno se radujemo što ova tema postaje sve važnija za naše potrošače i, kao lider, trudimo se da budemo pokretač te pozitivne promene u regionu. Odgovornost u našoj industriji ima mnogo aspekata: pored osnovnog zadatka da čuvamo naše prirodne resurse i pružamo vrhunske proizvode, potrebno je da oni budu u održivoj ambalaži, kao i da donesu nove opcije u pogledu brige o zdravlju. Zalažemo se i za efikasnije prikupljanje iskorišćene ambalaže, sarađujući sa ostalim kompanijama na modelovanju sistema. Ovo je oblast u kojoj konkurencija ne postoji, već se svi na istoj strani borimo za održivu budućnost.

Koje je vama, lično, omiljeno bezalkoholno piće (ili ukus Pepsija) i zašto?

Svakako, Pepsi originalnog ukusa – nezamenljiv kada sebi želim da dam oduška.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.