Ishrana za žene posle četrdesete

    0
    Jelena Pack, dipl. naturopata

    Kada napunimo 40 godina to je na neki način prekretica i više žena u ovom dobu počinju da koračaju prihvatajući njihovu lepotu, samopouzdanje i gracioznost. Ali, kao što otkrijemo da mnoge naše proizvode i režime za negu kože treba obnoviti kada pređemo u četvrtu deceniju, vreme je i da ponovo procenimo šta unosimo u svoja tela. Možda ste primetili promene u vašem digestivnom sistemu, višak kilograma ili centimetra oko struka kojih ranije nije bilo ili novu osetljivost na kofein ili alkohol. Šta god osećate i primećujete, direktno je povezano sa hormonskim promenama koje se dešavaju svima nakon što napune 40 godina, ali to je takođe nešto što možemo ublažiti jednostavnim promenama u ishrani. Uz neke stručne savete, svako sa  četrdeset i više godina može poboljšati metabolizam i osećati se punim energije i vitalnosti.

    Izgledajte i osećajte se fantastično iznutra

    Evo korisne liste primarnih promena kroz koje žensko telo prolazi nakon napunjenih 40 godina zbog hormonskih promena:

    • Metabolizam se usporava, a mišićna masa smanjuje.
    • Nivo telesne masti i kortizola se povećava, obično uzrokujući gojenje u struku.
    • Otpornost na insulin se povećava, što otežava sagorevanje ugljenih hidrata.
    • Probavni enzimi se smanjuju, što može prouzrokovati gasove, nadimanje i refluks kiseline.
    • Kolagen se smanjuje, zbog čega koža pokazuje vidljivije znake starenja.
    • Kosa postaje ređa i postaje lomljivija.
    • Smanjena gustina kostiju, što može prouzrokovati gubitak visine.
    • Povećani rizik od srčanih bolesti, određenih karcinoma i autoimunih poremećaja.

    Iako ovo izgleda kao alarmantna i dugačka lista, dobra vest je da promenom ishrane i načina života zapravo možete preokrenuti ili sprečiti sva ova stanja.

    Hrana koju bi trebale da ubacite u svoju ishranu:

    – Namirnice pune antioksidanasa
    Jedite više šargarepe, brokolija, borovnice, malina, salta, tamne čokolade, svežeg začinskog bilja.

    – Nemojte da zanemarite zdrave masnoće!
    Naime, masnoća daje ukus, a kao drugo – zdrave masnoće važne su za proizvodnju hormona, kontrolu apetita i kognitivne sposobnosti.

    – Namirnice bogate vlaknima

    Žene posle četrdesete treba da jedu puno voća i povrća.

    -Probiotik
    Namirnice koje u sebi sadrže probiotik su dobre za bolji rad creva i jači imunitet. Probiotik poboljšava i hormonsku ravnotežu i lošu probavu.


    Stavite svoje hormonske promene pod kontrolu

    Vaš izbor ishrane i načina života utiče na to kako će se vaša priča odvijati. Posle 40. godine ne možete se tako lako izvući iz onih zabavnih prehrambenih i životnih navika iz prošlosti. To ne znači da ste osuđeni da jedete dosadnu, neukusnu hranu i da se ne biste trebali zabavljati ili družiti. To samo znači da ako želite da plovite kroz četrdesete, moraćete da napravite neka prilagođavanja u ishrani i načinu života. I upravo u tome vam program dipl. naturopate Jelene Pack koji je namenjen ženama preko 40.godina može pomoći.
    Osećajte se mlado, starite sporo!