Ishrana za žene posle četrdesete

0
Jelena Pack, dipl. naturopata

Kada napunimo 40 godina to je na neki način prekretica i više žena u ovom dobu počinju da koračaju prihvatajući njihovu lepotu, samopouzdanje i gracioznost. Ali, kao što otkrijemo da mnoge naše proizvode i režime za negu kože treba obnoviti kada pređemo u četvrtu deceniju, vreme je i da ponovo procenimo šta unosimo u svoja tela. Možda ste primetili promene u vašem digestivnom sistemu, višak kilograma ili centimetra oko struka kojih ranije nije bilo ili novu osetljivost na kofein ili alkohol. Šta god osećate i primećujete, direktno je povezano sa hormonskim promenama koje se dešavaju svima nakon što napune 40 godina, ali to je takođe nešto što možemo ublažiti jednostavnim promenama u ishrani. Uz neke stručne savete, svako sa  četrdeset i više godina može poboljšati metabolizam i osećati se punim energije i vitalnosti.

Izgledajte i osećajte se fantastično iznutra

Evo korisne liste primarnih promena kroz koje žensko telo prolazi nakon napunjenih 40 godina zbog hormonskih promena:

  • Metabolizam se usporava, a mišićna masa smanjuje.
  • Nivo telesne masti i kortizola se povećava, obično uzrokujući gojenje u struku.
  • Otpornost na insulin se povećava, što otežava sagorevanje ugljenih hidrata.
  • Probavni enzimi se smanjuju, što može prouzrokovati gasove, nadimanje i refluks kiseline.
  • Kolagen se smanjuje, zbog čega koža pokazuje vidljivije znake starenja.
  • Kosa postaje ređa i postaje lomljivija.
  • Smanjena gustina kostiju, što može prouzrokovati gubitak visine.
  • Povećani rizik od srčanih bolesti, određenih karcinoma i autoimunih poremećaja.

Iako ovo izgleda kao alarmantna i dugačka lista, dobra vest je da promenom ishrane i načina života zapravo možete preokrenuti ili sprečiti sva ova stanja.

Hrana koju bi trebale da ubacite u svoju ishranu:

– Namirnice pune antioksidanasa
Jedite više šargarepe, brokolija, borovnice, malina, salta, tamne čokolade, svežeg začinskog bilja.

– Nemojte da zanemarite zdrave masnoće!
Naime, masnoća daje ukus, a kao drugo – zdrave masnoće važne su za proizvodnju hormona, kontrolu apetita i kognitivne sposobnosti.

– Namirnice bogate vlaknima

Žene posle četrdesete treba da jedu puno voća i povrća.

-Probiotik
Namirnice koje u sebi sadrže probiotik su dobre za bolji rad creva i jači imunitet. Probiotik poboljšava i hormonsku ravnotežu i lošu probavu.


Stavite svoje hormonske promene pod kontrolu

Vaš izbor ishrane i načina života utiče na to kako će se vaša priča odvijati. Posle 40. godine ne možete se tako lako izvući iz onih zabavnih prehrambenih i životnih navika iz prošlosti. To ne znači da ste osuđeni da jedete dosadnu, neukusnu hranu i da se ne biste trebali zabavljati ili družiti. To samo znači da ako želite da plovite kroz četrdesete, moraćete da napravite neka prilagođavanja u ishrani i načinu života. I upravo u tome vam program dipl. naturopate Jelene Pack koji je namenjen ženama preko 40.godina može pomoći.
Osećajte se mlado, starite sporo! 

POSTAVI KOMENTAR

Unesite komentar
Unesite ime