Dizajn i naziv proizvoda prave veliku razliku

0

Ivana Dukić, Marketing Director, Frikom

Kada je pravo vreme za rađanje novog brenda u okviru kompanije?

Pravi i pogrešan trenutak ne postoji, jer se određuju na osnovu potreba same kompanije i da li ista želi da se obrati novom segmentu potrošača, sa kojima do tada nije imala prilike da komunicira. Uzmimo primer iz našeg asortimana, sladoled Highlife – niska kalorijska vrednost, šećer i masti sa ukusom koji ne manjka. Takođe, izgradnja novog brenda ume da bude veoma skup i dugotrajan proces, i predstavlja rizik jer izlazite sa novim imenom na tržište i niste u poziciji da predvidite na koji način će potrošači reagovati. Umesto novog, uradite repozicioniranje postojećeg brenda – rezultati su brži, a investicija manja. Primera radi, sa Macho Grmi kampanjom, sa kojom smo ostvarili neverovatne rezultate za ne više od dva meseca, uspeli smo da mlađim generacijama približimo brend i tri inovacije u portfoliju na način koji je njima relevantan.

Dizajn i naziv proizvoda – da li i na koji način utiču na uspeh brenda na tržištu?

Danas, potrošači se susreću sa nikada raznovrsnijom ponudom na mestu prodaje, samim tim dizajn i naziv proizvoda prave veliku razliku. Svaka greška, naročito u situacijama kada imamo nov proizvod, skupo se plaća. Sve manje i manje imamo mogućnosti da, dodatnim elementima na mestu prodaje, povećamo vidljivost proizvoda i približimo vrednost brenda, čime značaj dizajna dodatno raste. Kompanija Frikom koristi usluge najboljih agencija i dizajn studija i, zajedno sa potrošačima, testira nekoliko opcija pre same implementacije, što osigurava put ka najboljem rešenju. Prethodne godine, za dizajn novih King čašica nagrađeni smo prestižnom Red Dot nagradom za dizajn, a koju smo dobili zahvaljujući izuzetno kreativnim ljudima iz Studio Sonda.

U kojoj meri su temeljna istraživanja ključni predkoraci za rađanje uspešnog brenda?

Istraživanje tržišta i potrošača ključna su polazišta svakog novog projekta, ali isto tako imaju svoja ograničenja kojih morate biti svesni kako biste izbegli pogrešne zaključke. Dobro postavljeno istraživanje pruža nam uvid u vredne informacije, ali nama koji radimo na brendovima podjednako je važno da sve te informacije adekvatno uklopimo u širu sliku na tržištu i zajedno sa potrošačima.

Vole li potrošači u Srbiji nove proizvode?

Prema našem iskustvu, potrošači u Srbiji otvoreni su za inovativne proizvode, naročito u kategoriji sladoleda, gde prema istraživanjima, više od 60% potrošača voli da isprobava nove ukuse. Dobrim delom smo i mi zaslužni, jer je naš višegodišnji rad na inovacijama otvorio potreban prostor potrošačima da sa sigurnošću istražuju nove proizvode. Činjenica da smo samo ove godine lansirali preko 30 novih proizvoda u svim kategorijama smrznute hrane, govori u prilog koliki napor je uložen od strane cele kompanije.