Da li je opasno što voće podiže šećer? Ne obavezno, kažu stručnjaci

0
Foto: Profimedia

Iako se voće smatra zdravom poslasticom iz prirode, stručnjaci se slažu da konzumiranje voća takođe zahteva umerenost.

“Na kraće staze, kada jedemo voće, unosimo dijetalna vlakna, vitamine, minerale, vodu, elektrolite, fitohemikalije i antioksidanse”, kaže Bruk Glejzer, savetnica za ishranu, prenosi N1 pisanje eatthis.com

“Dugoročno posmatrano, dovoljan unos voća povezan je sa smanjenim rizikom od hroničnih bolesti poput srčanih bolesti, visokog krvnog pritiska i visokog holesterola. Konzumiranje voća povezano je i sa regulisanjem telesne težine i smanjenim rizikom od gojaznosti”, dodaje ona.

Prilično impresivno, ali to nije sve što konzumiranje voća čini našem telu.

Povećava nivo šećera u krvi

Prema nutricionisti Paulu Klejbruku, voće može da poveća nivo insulina jer dok varite ugljene hidrate koje sadrži, vaš šećer se u krvi prirodno povećava.

“Ne brinite, ovo nije loše”, kaže Klejbruk i objašnjava:

“Većina voća ima bar umereni glikemijski indeks, što znači da se radi o postupnijem porastu šećera u krvi, praćenom stalnim padom – onakav kakav treba da bude”.

To je zato što šećer koji se nalazi u voću nije isti kao onaj koji se nalazi u krofni ili gaziranom soku, a koji se apsorbuje gotovo trenutno.

Ali, važno je paziti na količinu voća koje jedete.

Glejzer preporučuje da se pridržavate oko dve do tri porcije dnevno. Jer konzumiranje velike količine voća može da dovede do problema poput nakupljanja viška kilograma, piše Eat This, Not That.

Može izazvati nadutost

Ne uzbuđujte se ako osetite blagu nadutost odmah nakon konzumiranja voća. Iako je ovo jedna od neugodnijih nuspojava, stručnjaci kažu da je to prilično česta pojava.

“To je zbog visokog sadržaja vlakana u voću koja mogu da prouzrokuju i nadutost kod osoba koje imaju problem u razgradnji određenog voća”, objašnjava Glejzer.

Puno je antioksidanasa

Razne vrste voća sadrže antioksidanse. Andre Ajesta, nutricionista- dijetetičar, kaže da agrumi sadrže vitamin C, mango je bogat beta karotenom, lubenica sadrži likopen, a bobičasto voće i jabuke imaju mnogo drugih važnih antioksidansa.

“Antioksidanti deluju kao sredstva za uklanjanje slobodnih radikala u telu”, objašnjava Glejzer i dodaje:

“Slobodni radikali prouzrokuju oštećenja i dovode do razvoja bolesti i prevremenog starenja. Dakle, konzumiranje šarenog voća bogatog antioksidansima održaće nas zdravima i mladima”.

Klejbrik dodaje da antioksidansi takođe jačaju imunološki sistem i smanjuju upalu.

“Oni pomažu imunološkom sistemu uklanjanjem slobodnih radikala sa kojima imunološki sistem obično mora da se nosi”, objašnjava Ajesta.

Daje osećaj sitosti

Prema rečima stručnjaka, to je zato što voće sadrži veliku količinu vode i vlakana. Ta kombinacija stvara volumen u vašem želucu, pa nam pruža osećaj sitosti bez unosa puno kalorija.

Voće hidrira

Da li ste znali da jabuka sadrži čak 85 odsto vode? Ili da se jagode sastoje od otprilike 92 odsto vode? Budući da je voće bogato vodom, definitivno može pomoći u hidrataciji, posebno sorte poput dinje i ananasa, navodi Ajesta.

Pomaže telu u obavljanju osnovnih funkcija

Telo se oslanja na određene vitamine i minerale kako bi pravilno funkcionisalo, na sreću, voće je bogato upravo brojnim neophodnim hranjivim sastojcima.

“Voće pruža različite vitamine i minerale koji pomažu telu u mnogobrojnim metaboličkim procesima”, objašnjava Ajesta.