Da li nam veštačka inteligencija zaista može pomoći da budemo bolji, poslujemo bolje ili nas samo zavarava dajući nam odgovore koje želimo da čujemo, bilo da smo pojedinac ili
kompanija? U trenucima kada se tehnološke inovacije dešavaju na gotovo dnevnom nivou,
a stepen digitalizacije postaje ključni parametar opstanka, malo šta uspeva da zaokupi
pažnju svetske javnosti kao što se to desilo sa lansiranjem ChatGPT platforme prošlog
novembra.

Milioni ljudi širom sveta u neverici su posmatrali kako veštačka inteligencija daje
odgovore koji zvuče ne samo kao ljudski, već i kao lično njihovi. I dok je ovaj četbot
sastavljao savršene prijave za posao, davao najprecizniju specifikaciju gotovo svakog
proizvoda koji vam padne na pamet, ali i organizovao vaše naredno letovanje, oduševljenje
je brzo prerastalo u strah.

Razvoj veštačke inteligencije ima potencijal da donese revoluciju u brojne industrije i u
potpunosti promeni način na koji koristimo tehnologiju. „Tajna“ uspeha najnovijih alata
veštačke inteligencije je jednostavna – podaci, podaci, podaci, ali razumevanje konteksta je
ono što će u budućnosti praviti razliku u njihovoj efikasnosti i popularnosti.

„Veštačka inteligencija će promeniti lične živote ljudi u onoj meri u kojoj svako od nas to
bude želeo, ali ona već uveliko olakšava poslovanje i velikih i malih kompanija – kako kroz
mašinsko učenje i kreiranje sadržaja, tako i kroz istraživanje navika potrošača i formiranje
cena. Toga ne treba da se plašimo, ali svest o tome koliko ovakvi programi mogu da
unaprede naše poslovanje, nažalost je i dalje veoma niska“, kaže Robert Ćuzela-Piljac,
Business Development Manager za Adria regiju u konsultantskoj kući Horváth.

Upravo imajući u vidu uticaj koji će veštačka inteligencija imati na poslovanje, u Horváthu
su prošle godine sproveli međunarodnu studiju pod nazivom „Studija cena zasnovana na
veštačkoj inteligenciji 2022″ („AI-based Pricing Study 2022“), kako bi dali sistemsku analizu
mogućnosti upotrebe veštačke inteligencije u jednoj od ključnih oblasti poslovanja. Među
ispitanicima našli su se predstavnici kompanija iz industrije visoke tehnologije, robe široke
potrošnje, maloprodaje i transporta, automobilske i finasijske, kao i komunalnih usluga i
brojnih drugih privrednih grana.

„Rezultati naše studije jasno su pokazali nizak nivo razumevanja značaja veštačke
inteligencije prilikom formiranja cena proizvoda. Odnosno, samo 26 odsto ispitanika
pokazalo je da razume doprinos upotrebe veštačke inteligencije za ove potrebe. To nam je
bio jedan od motiva, da i mi u kompaniji Horváth kreiramo svoj program za veštačku
inteligenciju, ali i da edukujemo biznis javnost, a naročito vlasnike B2B kompanija o
prednostima koje im veštačka inteligencija može doneti u pogledu ustanovljavanja cena“,
zaključuje Ćuzela-Piljac.

NA KOJI NAČIN VEŠTAČKA INTELIGENCIJA POMAŽE DA OPTIMIZUJETE PROCES
FORMIRANJA CENA

U kompaniji Horváth navode da iako i njihov program nudi ove četiri ključna benefita, to
treba da posluži i kao primer šta generalno upotreba veštačke inteligencije može da vam
donese u jednom od najkompleksnijih procesa poslovanja – formiranju cena. Evo koji su to
mehanizmi:

– Ušteda vremena
Jedan od ključnih benefita koji veštačka inteligencija treba da vam pruži je automatski uvoz
i obrada podataka iz različitih internih i eksternih izvora. Na ovaj način eliminiše se potreba
za manuelnim korišćenjem obračuna cena i popusta, dok specifične preporuke zasnovane
na ovim informacijama pomažu menadžerima prodaje i štede vreme koje su ranije trošili na
unos i obračuna cena i popusta.

– Veća transparentnost i intuitivnost u procesu formiranja cena
Dobre platforme veštačke inteligencije treba da omoguće jasno poređenje osnovne cene,
preporučene cene i konkurentne cene. Na ovaj način osigurava se usaglašenost u
postavljanju cena i popusta, i dodatno omogućava da svaka buduća diskusija o utvrđivanju
cena bude zasnovana na egzaktnim podacima.

– Optimalnost marži
Svaki segment kupaca ima različitu cenu koju je spreman da plati za neki proizvod ili uslugu. Inteligentni programi mogu da se koristite za predviđanje, na osnovu niza relevantnih podataka, cena koju je kupac (ili segment kupaca) najspremniji da plati za određeni proizvod ili uslugu, čime se osiguravaju optimalne marže.

– Bolje predviđanje
Precizna kalkulacija koju svaka bolja platforma veštačke inteligencije sadrži, omogućava i
bolju procenu profita u narednim mesecima. Sa očekivanom verovatnoćom prihoda,
zaposleni u prodaji moći će mnogo jednostavnije da optimizuju svoje ponude i saznaju koji
prodajni aspekti su problematični i u padu, a gde zapravo imaju prostora da podignu cene.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.