“Bus plus” odlazi u istoriju, Grad bira novog partnera: Ugovor na 13 godina, poznati uslovi saradnje…

2

Posle osam godina Bus plus više neće biti sistem preko koga se naplaćuje prevoz. Grad bira novog partnera za narednih 13 godina. Goran Vesić, zamenik gradonačelnika rekao je da je novim ugovorom, u odnosu na prethodni, predviđen manji procenat naknade za privatnog operatora od maksimalnih 7,92 odsto umesto 8,53 odsto.

Međunarodni tender za naplatu karata i upravljanje vozilima javnog prevoza u Beogradu biće raspisan u utorak, najavljeno je na konferenciji u Starom dvoru, na kojoj je rečeno da će se novi partner birati na period od 13 godina, prenosi RTS.

Rok za prijavu na tender je 25. februar, a biće sproveden po modelu javno-privatnog partnerstva kojem je prethodila studija o javnom prevozu u glavnom gradu koju je izradio Saobraćajni fakultet Univerziteta u Beogradu. 

Zmenik gradonačelnika Goran Vesić je rekao da od sutra Bus plus odlazi u istoriju.

“Tražićemo partnera po novom principu, štiteći interese Grada”, rekao je Vesić i dodao da je Grad prihvatio sve sugestije Saobraćajnog fakulteta.

Pojasnio je da je novim ugovorom, u odnosu na prethodni, predviđen manji procenat naknade za privatnog operatora od maksimalnih 7,92 odsto umesto 8,53 odsto.

“Da je u prethodnom ugovoru naknada za privatnog operatora sprovedena po nižem procentu, Grad Beograd bi uštedeo 3.459.119 evra”, rekao je Vesić.

Naveo je da je, osim manje provizije, predviđen i limit na zaradu privatnog partnera i dodao da, ukoliko prihodi od prodaje karata pređu 900 miliona dinara mesečno, privatni partner neće moći da dobije više od tri odsto provizije.

Kako je rečeno, od novog partnera očekuje se i veći obim usluge – veći broj vozila (2.151 u odnosu na 1.853), veći broj kontrolora (300 kontrolora u odnosu na 200), veći broj prodajnih mesta za dopunu karata (minimum 1.500 u odnosu na 800), kao i duže radno vreme mesta za izdavanje personalizovanih kartica.

Takođe, očekuje se unapređenje funkcionalnosti sistema i opreme – mogućnost plaćanja mobilnim telefonom putem aplikacije kojom će biti moguće i informisanje putnika u realnom vremenu o zastojima, promenama, izmenama reda vožnje, kao i slanje obaveštenja vezanih za isticanje, dopunu ili validaciju personalnih ili nepersonalnih kartica.

PRETPLATI SE NA NEDELJNIK

AKCIJA: Dvogodišnja pretplata na štampano izdanje.

din.26.000 11.999

Šestomesečna pretplata na digitalno izdanje Nedeljnika.

din. 6.058 3.999

Jednogodišnja pretplata na digitalno izdanje Nedeljnika.

din. 12.116 7.500

2 KOMENTARA

  1. Значи, нема метроа до 2033?!
    Правим колут у напред…од среће, наравски!

  2. Ја нисам паметан као Весић, али ми је сасвим логично да ако је неко уговором на 8 година имао накнаду од 8,53%, да ће за уговор на 13 година имати мању накнаду. Е сад, потписује се уговор који је за више од половине дужине претходног рока трајања, дужи (62%) док су трошкови накнаде по таквом уговору тек нешто око 7% нижи. Рекох да ми недостаје знања, али верујем да је неко ко је у овакав уговор имао увид и дао одобрење, ове цифре добро проучио. Ван свега, у овом тренутку, а и убудуће, градској власти мора да се ограниче рокови на које потписује уговоре, јер овај пример показује да и најмања непрецизност, или макар само један лоше уговорен услов, могу имати далекосежне последице, а које на дуго превазилазе одговорности власти која га је потписала (у смислу мандата). Или Весић, већ данас 28.12.2020., зна ко ће бити на власти у граду и тог 28.12.2033. ? Не би ме чудило, за једног шефа кабинета Др. Зорана Ђинђића.

Comments are closed.