Igor Grmuša, Country Manager agencija Degoridian Beograd, govori za ADBOOKA-u na koji način startap filozofija može da osveži rad u agencijama

Degordian grupa, za samo 10 godina, stigla je od dvoje do preko sto zaposlenih i danas posluje na nekoliko tržišta. Možemo li reći da su ljudi najveća vrednost agencija?

Ljudi jesu agencija, a uspehe Degordiana postigli su ljudi koji tu rade. Zato se i trudimo da sav profit pretvaramo u investicije u sve što je neophodno da ljudi budu zadovoljni. Rano smo prepoznali značaj HR-a i posvetili mu se. U jednom trenutku je čak u Zagrebu postojao samo jedan Project Manager, dok je HR tim činilo troje ljudi. Danas ih je čak sedam u celoj Grupi. Kultura koju svakodnevno negujemo jeste polazna tačka za zadovoljstvo. Svemu ovome svedoče i brojne nagrade za najboljeg poslodavca dobijene glasovima naših zaposlenih.

Već duže vreme se u stručnoj javnosti vodi polemika u vezi sa (ne)uslovima za rad u agencijama, malim platama i radnom vremenu. Kakva je realna situacija u agencijama?

Marketinšku industriju teško je ukalupiti. U Srbiji postoji na stotine agencija i sve njih karakterišu specifični uslovi i međuljudski odnosi, te je nerealistično generalizovati sliku. Ekspanzija brojnih agencija svakako govori da je agencijski život i dalje privlačan, ako ne i poželjan. Ipak, mogućnosti koje tržište pruža danas su mnogo veće nego pre desetak godina. Diverzitet tih opcija ostavlja veliki prostor da se radno mesto bira prema afinitetima, što se, ne tako davno, smatralo luksuzom.

Startapi su danas postali primamljiviji mladim talentima od agencija. Na koji način primena startap kulture može da osveži rad u agencijama?

Degordian je nastao kao startap i brojne njegove odlike zadržale su duh startap filozofije, čak i deceniju kasnije. Atmosfera u kojoj se razvijaju startapi može biti odličan karijerni izbor, ali sve to sa sobom nosi i neke izazove – nestabilnost, neretko i haotičnost u poslovanju što urušava tu idiličnu startap zamisao koja privlači ljude. Slično je i sa freelance poslovima, zbog karijerne izvesnosti se sve više ljudi okreće ka formalnijim radnim mestima. Bez obzira na model poslovanja, ključno je razvijati kvalitetnu kulturu unutar firme i u mnogim slučajevima to napravi razliku kod potencijalnih kandidata.

Treba li employer branding da bude deo dugoročne komunikacione strategije svake kompanije?

Možda ne svake, ali većini je neophodan. Sve češće čujem da je veći problem menadžmenta da nađe radnike, nego da obezbedi posao. Zato je i važno da u percepciji javnosti poslodavac bude privlačan za dalji karijerni razvoj. Ipak, na employer brandingu treba raditi podjednako interno, koliko i eksterno. Pojedinačni koraci, kao što su promo video ili culture book, samo su kapi u moru aktivnosti koje treba sprovesti kako bi se obezbedili dugoročni rezultati. Kao agencija koja dokazano ume da postavi poslovnu kulturu, Degordian sigurno može biti odličan partner kompanijama koje ovome žele ozbiljno da se posvete.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.