Džejms Harden neće igrati za košarkašku reprezentaciju SAD na predstojećem Mundobasketu, a pre nego što počne da se uigrava sa novim saigračem Raselom Vestbrukom, odlučio je da posveti vreme fudbalu. Našem, evropskom, pravom fudbalu.

Harden je bio u poseti Arsenalu, obišao je stadion, razgovarao sa igračima, slikao se u opremi Tobdžija. Posle toga je u Hjustonu gledao meč Bajerna i Reala, a ubrzo nakon toga obelodanjeno je i da je postao manjinski vlasnik klubova iz Hjustona. Hjuston Dinamo igra MLS.

Gardijan piše da su nekada igrači otvarali lance prodavnica ili suvenirnice, a danas toliko zarađuju da zapošljavaju finansijske savetnike i imaju svoj investicioni portfolio.

Harden nije prvi koji ulaže u fudbal. Pre njega je Lebron Džejms, još 2011. godine otkupio 2% akcija Liverpula, a ni on nije prva NBA zvezda koja novac usmerava ka zelenom pravougaoniku. Stiv Neš je postao suvlasnik tima iz Vankuvera tri godine pre nego što su ušli u MLS.

Harden je u poruci koju je snimio iz svlačionice Hjuston Dinama naglasio da je kupovinom dela akcija kluba želeo da pokaže pripadnost gradu i da izrazi zahvalnost građanima Hjustona uz koje je postao velika NBA zvezda.

Brojke jasno pokazuju koji je interes tima iz Hjustona – Harden je za deset godina u NBA zaradio 147 miliona dolara, 2017. godine potpisao šestogodišnji ugovor u vrednosti od 228 milion dolara, a njegov sponzorski ugovor sa kompanijom Adidas vredi 200 miliona dolara. Istovremeno, u Hjuston Dinamu plate čitavog tima u junu iznose 8 miliona dolara.

Koji je, međutim, interes igrača?

MLS je još uvek malo tržište. U Hjustonu, petom po veličini gradskom području, utakmice gleda nešto manje od 16.000 ljudi. Očekuje se veliki rast interesovanja i publike i sponzora kako se bude bližio Mundijal 2026. godine u SAD, Kanadi i Meksiku.

Dakle, ulaganje u fudbal, pogotovo u MLS, može doneti veliku zaradu u budućnosti.

Sa druge strane, sa tolikom zaradom, ako Hardenovo ulaganje bude i neuspešno, uvek će moći da preusmeri novac u energetska pića, asortiman za negu kože ili čarape.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.