Tokom devedesetih godina dobijao sam iz Londona video-kasete televizijskog programa „Eurotrash“ Žan Pola Gotjea. Oko nas je bio rat, neki sasvim drugi trash. Bilo je to konzumiranje sveta i trendova na slamčicu. A svet je izgledao daleko, mnogo dalje nego kada smo Gotjea, preko njegovih kreacija, gledali na TV-u kasnih osamdesetih.

Da li treba pisati da je Gotje jedan od najvećih modnih dizajnera sveta? Da je bio kreativni direktor francuske luksuzne kuće Hermes od 2003. do 2010. Da je dizajnirao kostime za filmove „Peti element“ i za antologijsko delo „Kika“ Pedra Almodovara. Da je dizajnirao odeću za Merilin Mensona i Kajli Minog. Njegov potpis nosi i Madonin zlatni korset sa špicastim grudnjakom, promovisan na njenoj turneji „Blonde Ambition“, kao i veliki broj modela koje je nosila. Bio je član filmskog žirija festivala u Kanu.

Muzej savremene umetnosti Beograd ugostiće izložbu Žan Pola Gotjea „Ljubav je ljubav: Radost venčanja za sve“, koja će biti otvorena 28. novembra, a trajaće puna četiri meseca. Izložba odražava Gotjeovu posvećenost borbi za ljudska prava i promoviše kulturnu raznolikost; čini je 38 venčanica visoke mode kreiranih u periodu od 1990. do 2020. godine a nastala je kao finale čuvene izložbe „Modni svet Žan Pola Gotjea: Od trotoara do modne piste“, koja je u 12 gradova sveta privukla više od dva miliona posetilaca, obarajući rekorde modnih izložbi.

https://www.nstore.rs/product/nedeljnik-pretplata-na-elektronsko-izdanje-za-inostranstvo/

„Početkom osamdesetih video sam da moje prijateljice počinju ponovo da nose grudnjake koje su njihove majke spaljivale. Video sam i da se uloga muškaraca menja i da oni mogu da izražavaju emocije, a ne da budu samo mačo. To me je inspirisalo da predstavim suknju za muškarce i haljinu-korset za žene“, ispričao je Gotje za novi broj Nedeljnika.

„Paradoksalno je da je jedini posao u kome su žene plaćene više nego muškarci manekenstvo. Mislim da ćemo imati jednakost polova tek kad muškarci budu zarađivali više od žena kao manekeni, kada i oni konačno postanu objekt požude. U muškim odelima imate u sakou jedan unutrašnji džep sa leve strane koji služi za novčanik, a on ne postoji u ženskim sakoima. Namerno sam promenio zakopčavanje na ženskim sakoima i dodao taj džep. Uvek sam bio za jednakost polova“, rekao je čuveni kreator i umetnik.

Ekskluzivni intervju objavljen je u novom broju Nedeljnika, koji je na svim kioscima od četvrtka, 19. novembra

Digitalno izdanje dostupno je na nstore.rs

Svi čitaoci na poklon dobijaju novi broj Mond diplomatika na srpskom

Naslovna strana novog broja Nedeljnika

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.