Za “Infostan” duguje 150.000 građana, sporovi će ići preko izvršitelja

1
Foto: Profimedia

Dugove prema “Infostanu” ima oko 150.000 građana, a od 1. januara 2020. godine deo sporova više neće ići preko sudova već isključivo preko javnih izvršitelja!

“Reprogram duga po veoma povoljnim uslovima može da zaključi 150.000 korisnika koji imaju neizmirene obaveze prema Sistemu objedinjene naplate. Od 1. novembra, kada je počela akcija, do danas ukupno je 3.785 korisnika komunalnih usluga zaključilo Ugovor o priznanju duga. Pored toga predlog Ugovora o priznanju duga dobilo je još 243 korisnika”, saopštili su iz “Infostana” za “Blic”.

Najveći broj korisnika, kako dodaju iz ovog gradskog preduzeća, odlučuje se za otplatu na 12 mesečnih rata, prilikom čega im se pored otpisa celokupne kamate, otpisuje i pet odsto glavnice duga.

Svi izvršni postupci koji se sada sprovode pred sudovima biće od 2020. nastavljeni pred javnim izvršiteljima.

“Zakonom o izmenama i dopunama Zakona o izvršenju i obezbeđenju, koji će se primenjivati od 1. 1. 2020. predviđeno je da se svi izvršni postupci koji se sprovode pred sudovima nastave pred javnim izvršiteljima. Upravo iz tog razloga, Grad Beograd i JKP „Infostan tehnologije“ su izašli u susret korisnicima komunalnih usluga koji imaju zaostala dugovanja kako ne bi bili izloženi dodatnim troškovima izvršnog postupka”, objanisli su u “infostanu”.

“Infostan” će od juna 2020. obavljati naplatu potrošenih komunalnih usluga, štampu i distribuciju računa u svih 17 beogradskih opština.

“Opštine Lazarevac, Mladenovac, Obrenovac, Grocka i Sopot će se priključiti Sistemu objedinjene naplate (SON), čime će se ostvariti velika ušteda u poslovanju komunalnih preduzeća i povećati naplata komunalnih usluga u navedenim opštinama. Opštine Barajevo i Surčin su dugi niz godina deo SON-a”, zaključuju iz “Infostana”.

1 KOMENTAR

  1. Пре свега, сам број дужника забрињава. Потом забрињава и јако мали број, у односу на број дужника, који је потписао уговоре о репрограму. И на крају забрињава, што услови накнадног регулисања таквих дуговања дубоко залазе изван услова у којима редовне платише плаћају исту обавезу, односно праве до њих будале. Из свега произилази закључак да су цене комуналних услуга превисоке за добар део грађана, да они који плаћају, плаћају, ко им је крив, а када дуг постане знаајан, наћи ће се већ неко решење ! Ствари овако не могу даље да се одвијају, већ је неопходно да се уђе у суштину проблема, и да се ту, макар и у сваком појединачном случају траже решења и да се више предлозима накнадног регулисања оваквих дуговања, они који редовно плаћају услуге, не дестимулишу.

Comments are closed.