Strategija „Smartphone × AIoT“ poboljšava performanse svih segmenata poslovanja

Kompanija zadržava svoju poziciju među top tri igrača na globalnom tržištu pametnih telefona

Xiaomi drugi uzastopni kvartal zauzeo prvo mesto u Istočnoj Evropi

Kompanija Xiaomi, globalni tehnološki lider, objavila je svoje nerevidirane konsolidovane rezultate za tri meseca koja su se završila 31. marta 2021. godine. U prvom kvartalu 2021. godine, ukupan prihod i prilagođeni neto profit kompanije Xiaomi daleko je premašio očekivanja tržišta. Ukupan prihod za pomenuti period iznosio je 76,9 milijardi RMB, što predstavlja povećanje od 54,7% u odnosu na prethodnu godinu, dok je korigovana neto dobit za isti period iznosila 6,1 milijarde RMB, što je porast od 163,8% u odnosu na prošlu godinu.

Finansijski detalji za Q1 2021:

  • Ukupan prihod od 76,9 milijardi RMB, veći za 54,7% u odnosu na isti period prethodne godine;
  • Bruto dobit oko 14,2 milijarde RMB, 87,4% više u odnosu na isti period prethodne godine;
  • Neto dobit prilagođena MSFI iznosi 6,1 milijarde RMB, što je 163,8% više u odnosu na isti period prethodne godine.

„Tokom prvog kvartala 2021. godine, ukupan prihod i prilagođena neto dobit dostigli su rekordne kvartalne maksimume, pokazujući robusnost našeg poslovnog modela i snažno izvršavanje naših strategija. Snažan rast isporuka pametnih telefona podstakao je kontinuirano širenje naše globalne baze korisnika. Naša AIoT platforma nastavila je da se širi u tandemu širom sveta. Pored solidnog rasta u našim postojećim poslovnim linijama, takođe nastavljamo da istražujemo nove prilike i širimo naš poslovni horizont. U martu 2021. godine predstavili smo svoj novi brend identitet, a takođe smo najavili i naš zvanični ulazak u segment pametnih električnih vozila, postavljajući kurs za uzbudljivo putovanje koje će kompaniji obezbediti svetlu budućnost u narednoj deceniji“, izjavili su predstavnici kompanije Xiaomi.

U prvom kvartalu 2021. godine, poslovanje kompanije Xiaomi u segmentu pametnih telefona nastavilo je da značajno raste. Prihod od prodaje pametnih telefona porastao je za 69,8% na 51,5 milijardi RMB u odnosu na prošlu godinu. Globalne isporuke pametnih telefona u tom periodu dostigle su 49,4 miliona jedinica, a bruto profitna marža za poslovanje sa pametnim telefonima iznosila je 12,9%. Prema Canalis-u, Grupa je tokom kvartala zadržala 3. poziciju u pogledu globalne isporuke pametnih telefona, držeći tržišni udeo od 14,1%.

Tokom istog perioda, osnovna strategija Grupe „Smartphone × AIoT“ nastavila je da podupire njene izvanredne performanse. IoT i segmenti lajfstajl proizvoda zabeležili su snažne performanse s povećanjem prihoda od 40,5% u odnosu na prošlu godinu, na 18,2 milijarde RMB. Segment Internet usluga Grupe nastavio je sa solidnim rastom, jer su prihodi porasli za 11,4% u odnosu na prethodnu godinu, na 6,6 milijardi RMB u prvom kvartalu 2021. godine. Bruto profitna marža segmenta Internet usluga dostigla je 72,4% u tromesečju. Prihod od oglašavanja dostigao je još jedan rekordni kvartalni rekord od 3,9 milijardi RMB, što predstavlja rast od 46,3% u odnosu na prethodnu godinu.

Globalna tržišta održavaju zamah rasta, dok se u Evropi beleži eksplozivan rast. U prvom kvartalu 2021. godine, prihod kompanije Xiaomi sa globalnih (overseas markets) tržišta porastao je za 50,6% u odnosu na prošlu godinu, na 37,4 milijarde RMB. Prema Canalis-u, tržišni udeo kompanije Xiaomi u prvom tromesečju svrstao se među pet najboljih kompanija koje se bave pametnim telefonima u pogledu isporuka u 62 zemlje i regiona širom sveta, i broj jedan u 12 zemalja i regiona.

Xiaomi je dalje poboljšao svoje konkurentsko pozicioniranje na ključnim tržištima. Prema Canalis-u, u prvom kvartalu 2021. godine, Grupa je prvi put u Evropi svrstana među prva dva, nakon povećanja isporuka pametnih telefona za 85,1% u odnosu na prethodnu godinu, što je omogućilo zadržavanje tržišnog udela od 22,7%.

Primetno je takođe da je Xiaomi drugi uzastopni kvartal zauzeo prvo mesto u Istočnoj Evropi, gde su isporuke pametnih telefona porasle za 81,8% u odnosu na prošlu godinu i dostigle 32,5% tržišnog udela. Xiaomi je takođe prvi put na prvom mestu u Rusiji sa tržišnim učešćem od 32,1%.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.