Jurica Pavičić je poznati hrvatski novinar koga godinama čitamo u Jutarnjem listu. Piše i filmsku kritiku, ali i scenarije i romane. Za Nedeljnik je govorio o krimiću „Žena s drugog kata“, ali i o „Dari“ i „Aidi“ i „Generalu“, pisanju o ratnim zločinima „s one strane“, devedesetim, HDZ-u i SNS-u, jugonostalgiji…

U Jutarnjem listu pišete i filmske kritike. Ove godine se uzdrmalo oko “Dare iz Jasenovca” i “Quo vadis, Aida” a vi ste pisali o oba. Da li zaista filmovi toliko mogu uzdrmati i promeniti stvari kad se razni patrioti toliko potresaju?

Ta dva filma i treba i ne treba stavljati u istu košaru. Ima ih smisla povezivati, jer su oba epopeje koje se bave temeljnom nacionalnom traumom, najvećim stradavanjem vlastitog naroda od ruke drugog. Oba su utoliko politički poželjni patriotski spektakli. No – tu sličnost staje. Jer, “Aida” je vrlo dobar film, “Dara” vrlo loš. “Aida” se ne bavi onim što su u Srebrenici napravili Srbi: ona se bavi onim što su u Srebrenici (ne)napravili Nizozemci – to je upravo i razlog zašto Zapad treba taj film, jer taj film Zapad suočava s njihovom krivnjom, ne Mladićevom. Također, Jasmila Žbanić je redateljica koja razumije svijet art-filma. Ona je napravila točno onakav film kakav treba napraviti da bi on uspio, i s tim filmom je napravila točno onakve korake kakve treba napraviti da se dođe do Mostre ili Oskara.

https://www.nstore.rs/product/nedeljnik-pretplata-na-elektronsko-izdanje-za-inostranstvo/

Što se “Dare” tiče, ona je naprosto bila političko-financijska špekulacija Vučićeve vlasti. Njima nikad nije ni palo na pamet da će taj film ozbiljno ići na Oskare. Jer da jeste, uzeli bi režisera s pravim filmskim referencama. Da jeste, ne bi ignorirali pedeset godina intelektualne debate u reprezentaciji Holokausta i ne bi snimili film koji radi točno ono što se u toj reprezentaciji smatra neumjesnim, pogrešnim i kontraproduktivnim. Da jeste, onda bi kao prvi korak probali ući na neki od velikih festival (kao “Aida” u Veneciju), pa prošli festivalski ciklus, pa kino distribuciju, a ne bi preko koljena kandidirali nepogledani film, pa ga hitro pustili na TV devalvirajući vlastiti proizvod.

Ceo intervju objavljen je u novom Nedeljniku, koji je na svim kioscima od četvrtka, 20. maja

Naslovna strana novog broja Nedeljnika

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.