Vojin Đorđević: Fokus smo zadržali na inovacijama, a ne na kratkoročnim rešenjima

    0
    Vojin Đorđević, osnivač i kreator brendova VODAVODA i Gorki list

    U jeku pandemije koronavirusa, dok brojne korporacije širom sveta nastavljaju da se bore za opstanak, priča o inovativnom poslovanju, optimizmu, razvoju i solidarnosti, ovoga puta stiže iz jedne domaće kompanije. O tome, kako su VODAVODA i Gorki list uspeli da uprkos krizi osvoje nova inostrana tržišta, povećaju proizvodne kapacitete i svoj kolektiv, razgovaramo sa Vojinom Đorđevićem, kreatorom i osnivačem ovih brendova.

    Svedoci smo razornih posledica pandemije koronavirusa na svetske ekonomije, a posebno na sektor malih i srednjih preduzeća. Međutim, čini se da su brendovi VODAVODA i Gorki list izuzetak i druga strana medalje u ovoj krizi?

    Džon F. Kenedi jednom je rekao da se reč „kriza“ na kineskom sastoji od dva znaka – jedan predstavlja opasnost, a drugi priliku. Iako možda nije bio potpuno u pravu, suština je pogođena – kriza uvek daje izbor. VODAVODA i Gorki list svakodnevno usklađuju svoje poslovanje sa zahtevima gotovo 20 svetskih tržišta, koji se neprekidno menjaju i usložnjavaju. Zbog toga su fleksibilnost i spremnost da na promene u svakom trenutku odgovorimo inovativnim rešenjima, u samoj srži našeg poslovanja. Tako je bilo i ovoga puta – umesto na kratkoročnim rešenjima, naš fokus je ostao na definisanoj strategiji i inovacijama. Rizikovali smo i investirali, kako bismo na novonastale potrebe naših potrošača odgovorili inovativnim pakovanjima i još efikasnijom distribucijom, istovremeno održavajući konkurentne cene i prepoznatljiv kvalitet. To je rezultiralo otvaranjem novih inostranih tržišta, uvećanjem proizvodnih kapaciteta, zapošljavanjem novih kadrova i rastom na gotovo svim poljima.

    Kada govorimo o inovacijama, ne možemo da ne spomenemo da je VODAVODA, koju ističete kao jednu od najkvalitetnijih arteških voda sveta, obogatila svoj portfolio i VODAVODA Vodicom za decu. Kako objašnjavate da se ovaj proizvod, iako lansiran u jeku pandemije, gotovo „preko noći“ izdvojio u svojoj kategoriji?

    Moto i krovni slogan VODAVODE je Lepota u harmoniji sa prirodom, i on nas uvek pokreće, da pored neospornog kvaliteta isporučujemo i lepotu – da je kreiramo, otkrivamo i ističemo u svemu što radimo. VODAVODA Vodica nije izuzetak – ona je proistekla iz želje da tom lepotom oplemenimo svet naših najmlađih potrošača. Zato smo kreirali praktičnu ambalažu, dizajniranu tako da decu stimuliše na redovan unos tečnosti i ohrabri ih da u svaku svoju igru ili avanturu ponesu i VODAVODA Vodicu. Interesovanje koje je VODAVODA Vodica izazvala na lokalnom tržištu, ali i kod naših partnera širom sveta, potvrda je velikog potencijala ovog proizvoda, koji je na putu da postane lider u svojoj kategoriji samo nekoliko meseci nakon lansiranja.

    Sam kraj godine obeležili ste takođe lepom vešću – zvaničnim početkom saradnje Gorkog lista sa jednim od najuspešnijih mladih evropskih glumaca Milošem Bikovićem. Šta će ova nova uloga doneti našem glumcu, a šta najpoznatijem gorkom biteru?

    Gorki list je već gotovo 60 godina sinonim za kvalitet i brend koji ima lokalno poreklo i internacionalnu snagu, baš kao i Miloš Biković. Naša saradnja temelji se na snažnim zajedničkim vrednostima, i one su uvod u novo i autentično poglavlje o Gorkom listu, koje će Miloš Biković ispisati svojim talentom i kreativnošću. Važan deo našeg partnerstva je udruživanje snaga u cilju afirmacije lokalne umetnosti i kulture, što potvrđuje da je ova saradnja postavljena na temeljima vrednosti koje delimo, ali i da će se razvijati na krilima zajedničkih ciljeva, kako u našoj zemlji, tako i van njenih granica.

    Značajno ste podržali lokalnu zajednicu u naporima da se oporavi od posledica koronavirusa. Da li smatrate da je važno nastaviti praksu društveno odgovornog poslovanja čak i u krizama poput ove?

    VODAVODA i Gorki list su nastali u našoj zemlji i u njoj su se razvili u prepoznatljive internacionalne brendove. Svoj uspeh dugujemo zajednici u kojoj poslujemo, i zato smo od proglašenja pandemije do danas donirali novčana sredstva i robu u vrednosti od gotovo 10 miliona dinara zdravstvenim ustanovama i ljudima na terenu, sa ciljem da podržimo njen oporavak od posledica koronavirusa.