Da nas je neko pitao šta piše u kompanijskom Planu za oporavak od pandemije, verovatno bi bilo malo onih koji znaju da taj plan i postoji. Bili smo sigurni da ga nikada nećemo koristiti, ali već početkom marta na sastanku kriznog tima, morali smo da ga upotpunimo sa mnogo detalja.

Još tada smo odlučili da se obustave sva službena putovanja u inostranstvo, ali i ona u zemlji. Za kolege koje su privatno putovale van granica naše zemlje, preporučivali smo ostanak kod kuće dve nedelje po povratku. Otkazali smo sve događaje, velike sastanke, interne obuke, odlaske na konferencije. Proširili smo opciju rada od kuće, sa preporukom da u kancelarijama ostane minimalan broj ljudi, bez čestih rotacija.

Kolege starije od 65 godina, hronični bolesnici, osobe sa invaliditetom, trudnice i mame koje se vraćaju sa porodiljskog, zamolili smo da do daljeg ne dolaze na posao. Za sve dežurne krenula je distribucija maski, rukavica i dezinfekcionih sredstava. IT se pobrinuo da u najkraćem roku dobijemo maksimalne tehničke mogućnosti za rad od kuće. Komunikacija ka zaposlenima je intenzivirana i uz promovisanje svih mera prevencije, kao i novih pravila donetih u cilju zaštite zdravlja naših ljudi. Odlučili smo da zatvorimo restoran u zgradi i da minimiziramo ulaske trećih lica u naše prostorije. Svi ključni biznis procesi, kupovina polisa neživotnih osiguranja i prijava šteta, prebačeni su u roku od samo par dana na digitalne kanale. Odlučili smo da obustavimo procese aktivne naplate potraživanja od klijenata, po svim osnovama. Tako smo donekle spremno dočekali objavu vanrednog stanja.

Nakon 15. 3. poštovali smo ranije utvrđeni ritam rada od kuće, a onda smo svoju energiju usmerili na dve, nama najvažnije, grupe: naše zaposlene i naše klijente. Najbitnije nam je bilo da svi ostanu živi i zdravi, i da budemo u stalnom kontaktu. Da i jedni i drugi znaju kako je Generali tu i kako čini sve da se osećamo sigurno. Zaposlenima je iskomunicirano da je cilj svih daljih akcija očuvanje bezbednosti i da je zato ključno ostati kod kuće.

Rekli smo da je kompanija stabilna, da nemamo problem sa likvidnošću (ni u narednim mesecima), da tokom vanrednog stanja neće biti otpuštanja, ni isteka ugovora o radu, neće biti linearnog smanjenja zarada, da nema bolovanja (kako niko ne bi morao da ide kod lekara po doznake) i da nećemo obustaviti proces prethodno dogovorenih zapošljavanja za mart. Nedeljno smo pozivali po oko 100 kolega, kako bismo čuli da li postoje neki problemi u radu ali i u životu. Planove prodaje smo revidirali, napravivši paket mera za ublažavanje efekta krize kolegama koje rade za dominantno varijabilnu zaradu, odredili budžet od 0,5 mil. evra za pomoć prodajnim silama (kroz dodatne sisteme motivacije i tehničko opremanje) i odobrili beskamatne pozajmice na 12 rata sa početkom plaćanja od septembra.

Klijentima smo kroz sve kanale, mejlove, SMS i Viber poruke, kao i direktno, javljali da će se svi procesi nastaviti digitalno, objašnjavajući kako da sami slikaju štetu, pripreme elektronsku dokumentaciju, podsećajući da je kontakt-centar 24/7 na raspolaganju. Naši agenti pozivali su lično svoje klijente, počev od onih 65+ u želji da provere da li su dobro i da li im je potrebna pomoć. Bili smo svedoci mnogih emotivnih momenata jer su klijenti predivno zahvaljivali na pojedinim akcijama – nabavka lekova, namirnica, organizovanje lekarske pomoći. Paralelno, za određeni segment klijenata proširena su pokrića, tako da je u njih uključen i rizik od zaraze Covid virusom. Za sve nove klijente životnog osiguranja do kraja 2020. godine Covid će biti pokriveni rizik.

Kompanija je odlučila da donira ukupno 12 miliona dinara Vladi Republike Srbije i laboratoriji „Vatreno oko“ za borbu protiv Covid-19.

Sada, kada planiramo postepen povratak na redovan režim rada, možemo reći da u prvom poluvremenu vodimo. Najvažnija pobeda je ta da su nam svi zdravi. Sve je funkcionisalo sjajno iako nismo sedeli osam sati u kancelarijama. Naučili smo da vodimo virtuelne sastanke, postali brži u donošenju odluka, efikasniji u rešavanju problema. Zbližili smo se, više smo se zvali i češće pitali da li su svi dobro. Otpočeli smo digitalnu transformaciju sprintom, iako znamo da nas čeka maraton. Sada imamo težak zadatak da se „ne vratimo na staro“, ali znamo da ćemo ga ispuniti. Sačuvali smo ljude, sa voljom i energijom – sve drugo će doći kao nagrada.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.