Uticaj pandemije virusa COVID-19 na budućnost ritejl sektora

    Piše Joško Piteša, menadžer operacija kompanije IMMOFINANZ u Srbiji, Sloveniji i Hrvatskoj

    0

    Širenje virusa COVID-19 u velikoj meri je uticalo na razvoj ritejl sektora, a kako će se situacija odraziti na investicioni i maloprodajni „operativni model” zavisi od daljeg toka pandemije. Sigurno je da će se i dalje dešavati promene, pre svega, u poslovanju tržnih centara i ritejl parkova. Akcenat će više biti na kupovini i pristupačnim proizvodima, a manje na zabavnim aktivnostima koje okupljaju veći broj ljudi. Ritejl parkovi imaju veliku prednost jer posetioci mogu da uđu u svaku prodavnicu direktno sa parkinga, a iako imaju mnogo pratećih sadržaja za celu porodicu, ritejl parkovi su sada više usredsređeni na omogućavanje brže i efikasnije kupovine.

    STOP SHOP u Srbiji se brzo prilagodio promenama i ostao sigurno mesto za šoping. Preduzeli smo sve neophodne mere bezbednosti i apelujemo na nošenje zaštitnih maski u prodavnicama i poštovanje socijalne distance. Kako bismo poslovanje prilagodili novim okolnostima, veoma nam je važna komunikacija sa našim potrošačima, kao i dostupnost novih informacija, poput statistike prometa i posećenosti naših ritejl parkova, koja se brzo vratila na nivo pre krize.

    Još jedna važna odlika naših STOP SHOP-ova su niski troškovi zakupa i poslovanja zakupaca, što je posebno važno tokom ekonomski izazovnih perioda. U Srbiji i dalje imamo visoku stopu popunjenosti kapaciteta od čak 99,7 odsto, a potražnja za prostorom u našim ritejl parkovima ostaje stabilna.

    Kriza menja i nove projekte. Sve više se investira u unapređivanje kvaliteta prostora i vazduha, kao i higijenskih standarda, a moguća su i nova tehnička rešenja za pristup tržnim centrima i radnjama. Kada se radi o investiranju u ritejl parkove, svakako ostajemo otvoreni za nove mogućnosti. Kriza je dokazala da koncept naših ritejl parkova odlično funkcioniše i odgovara na zahteve naših posetilaca, kao i celokupnog maloprodajnog sektora. Prilagođavanjem i modifikovanjem poslovanja, ovaj sektor može doprineti prevazilaženju krize i promeni potrošačkih navika u budućnosti.