Trivan: Glavni zagađivači su vozila sa zastarelim motorima koji ispuštaju otrovne gasove

6
Foto: Tanjug

Ministar za zaštitu životne sredine Srbije Goran Trivan rekao je da je rešenje za zagađenje vazduha u dodeli subvencija za prelazak na hibridna vozila i podizanju svesti građana o zaštiti okoline, prenosi N1.

On je posle potpisivanja Memoranduma o razumevanju i saradnji sa italijanskim ministrom kopna i mora Serđom Kostijem na pitanje novinara kako da Srbija smanji zagađenost vazduha rekao da su glavni zagađivači vozila sa zastarelim motorima koji izbacuju otrovne gasove. 

Vazduh u Beogradu, Novom Sadu, Užicu, Valjevu, Pančevu, Boru i Subotici je prema podacima Agencije za zaštitu životne sredine ovih dana “jako zagađen” a pre dva dana vazduh u Beogradu je prema podacima aplikacije AirVisual bio drugi grad po zagađenosti u svetu, posle Delhija u Indiji.

Trivan je istakao da je prošle godine “otvorio problem uvoza polovnih automobila sa zastarelim motorima koji ispuštaju otrovne gasove i da je ove godine taj problem aktuelizovao, ali da je to pitanje u nadležnosti Ministarstva trgovine”.

“Problem je otvoren i to pitanje će biti rešeno”, rekao je Trivan.

Odgovarajući na pitanje da li treba uvesti ekološku policiju Trivan je rekao da se to neće raditi već će se povećati broj inspektora za ekologiju jer će se zaposliti 180 ljudi koji će se baviti zaštitom životne sredine.

Na pitanje da li Italija ima problem sa zagađenim vazduhom Kosti je rekao da statistika pokazuje da godišnje u toj zemlji 80.000 ljudi umre od posledica zagađenog vazduha a u Srbiji 6.000, što je srazmerno u odnosu na broj stanovnika.

“Taj problem ima i 19 od 28 zemalja EU. Italija je izdvojila 3,7 milijardi evra za podršku zameni vozila i kupovini automobila sa pogonom na struju, veće korišćenje metroa i zamenu kotlarnica”, rekao je Kosti i dodao da je za te cijeve u poslednjih 15 godina potrošeno 55 milijardi evra.

6 KOMENTARA

  1. Još jedna neistina koja se potura kao jedina istina!
    Evo, ja se javljam, potpuno dobrovoljno, da mi preCednik ili Država Srbija, kupe noviji auto, najbolje sa euro 6 ili novijim motorom, kako bih i ja doprineo čistom vazduhu!
    Kad mogu da kupe taksistima, neka kupe i meni. Obećavam da neću više voziti auto sa euro 4 motorom!
    Još bolje ako mi kupe NOV auto, neću se buniti. Misli li neko da mi je drago što vozim auto star 18 godina?
    Misli li neko da ne bih kupio nov auto? Kupio bih ali nisam ja milicajac pa da imam toliki novac.

  2. Netacno. Zagidjivaci su sva motorna vozila a posebno dizel motori koji bez obzira na starost uvek izbacuju cadj i azot dioksid. Dodati na to cinjenicu hrnicnih zagu senja saobracaja u Beogradu sto zbog manjka mostova sto zbog Vesiceve gimnastike po gradskim ulicama – dobijate smrtonosni mix. Naravni paljenje njiva i deponija u okolini grada ne pomaze u ovome ni malo.

    • Нетачно, не без обзира на старост. Дизел мотори са СЦР технологијом (“адблуе”) не избацују азот диоксид, већ азот, који иначе удишемо у ваздуху. Убризгавањем 32,5% урее у систем за сагоревање под притиском, вода одмах испарава, а уреа се термички разлаже на амонијак и изоцијанску киселину, која се хидролизом разлаже на угљен диоксид и азот. То је издув из еуро 6 мотора + чађ, дакле загађују бенигније него бензински мотори. У сваком случају, примарни узрок достизања вршних норми загађења ваздуха у Београду и његово “лидерство” на светским листама мерења загађености је само и једино је путна инфраструктура и хаос настао копањем и некаквим реконструкцијама по Београду. Све остало, па и оваква старост возног парка може се наћи по многим земљама, али које су далеко од ових позиција што се загађења тиче.

  3. Bobby, vidi se da si ti neki jako pametan lik. Aj ti promeni nesto. Nego verovatno vozis neki krs, i grejes se na ugalj, pa ovde moralises po sajtovima. Idi radi nesto i dorinesi nesto ovom drustvu.

    • Да ли сам ја паметан или не, то је за питање квалитета ваздуха потпуно неважно. После “ај” се иначе пише апостроф, за изоставњена слова, али то знају они писмени. Ја нисам изабран да мењам, већ сам бирао оне који би требало то да мењају и они нису изабрани на власт. Сада они које су неки други изабрали то треба да ураде, али не раде. Тај нерад је један од главних узрока квалитета ваздуха. што свако са очима може да види. По каквим ја то сајтовима моралишем ? За оне који не знају шта је то термин “морал”, ја не моралишем. Ја указујем на: пропусте, нерад, кршење прописа, лицемерје,… али , свакако, оним који то могу да разумеју. На овом сајту, то је мој допринос овом друштву. А твој, осим што јавно показујеш сопствену неписменост и глупост и указујеш на памет као порок ?

  4. Министар својим изјавамаа, сваки пут успе да превазиђе себе. Свакако да старост возног парка у Србији није идеална, али има много земаља и са старијим возним парком, које опет нису у варху загађености ваздуха, као што има и ионих са новијим, а опет не значајно мањим загађењем. Према томе, главни узрок загађења ваздуха је неодговарајућа саобраћајна инфраструктура, и то је оно због чега свој нерад треба пребацити на старија возила. Следећи узрок је, што се и таква, неусловна инфраструктура, бесомучно прекопава, без реда и краја. Тек, као следећи разлог се могу навести возила и свакако застарели аутобуски возни парк и потом, индивидуална ложишта за грејање, у Србији, земљи без економсек логике, где је иста цена ако се на исти котао греје 50.000 хиљада људи и ако свако од њих запали котао индивидуално. Превише брига за нејака плећа, министрова.

Comments are closed.