Trikovi i saveti koje svaki trkač treba da pročita pred izlazak na stazu Beogradskog maratona

0
Foto: Alek Živković

Maratonci i polumaratonci će u nedelju 6. juna ponovo izaći na ulice prestonice kada će se održati 34. Beogradski maraton, jedan od najvećih i najvažnijih sportskih događaja na ovim prostorima. Svako ko planira da im se pridruži i istrči rutu od 21 kilometar i 100 metara, ili nešto zahtevniju trasu od 42 kilometra i 195 metara, treba da obrati pažnju na brojne detalje koji će im pomoći na putu do pobede. Šta doručkovati jutro pre trke, koliko i kada piti tečnosti, kakva oprema je najbolja i još po neki važan savet i trik otkriva Nela Bunčić, petostruka učesnica na događajima pod okriljem Beogradskog maratona.  

Kada je reč o hrani njena preporuka je sladak doručak koji će podići nivo šećera u krvi i razbuditi organizam.

“Najbolje je da se probudite barem u šest, pola sedam i da za doručak pojedete tost sa džemom. Neka to pre bude sladak nego slan doručak kako bi vam podigao nivo šećera i kako bi vas razbudio. Preporučila bih i da popijete kafu, ali da sa kafom završite najkasnije do 7 sati, zato što je ona sama po sebi dijuretik. Treba izbegavati jaja i mlečne proizvode, jer to može da se na 18. kilometru, ili čak i znatno ranije, pokaže kao loš izbor. Ako neko voli pastu ujutro, jer mu donosi energiju to je sasvim u redu, samo da sos nije prejak, kao što su četiri vrste sira ili slično”, rekla je Nela.

Kada je u pitanju odabir patika ova iskusna trkačica ističe da je najbolje da svako prema karakteristikama svojih stopala odabere idealnu obuću za sebe. Analizu stopala je najbolje uraditi uz pomoć foot skenera koji analizira hod i pomaže u pronalasku odgovarajuće patike u skladu sa tipom stopala i načinom gaženja.

“Ljudi su različiti, i svakom prijaju drugačije stvari. Zato bih pustila mašinu koja je specijalizovana za to da odradi analizu. Foot skener se vrlo lako koristi, potrebno je da unesete nekoliko podataka kao što su težina, visina, godine, kakve su vam noge, da li su malo više x , da li su oks, da li su potpuno pravilne. Nakon toga mašina analizira koje su patike najbolje za trku kao što je Maraton ili polumaraton”, poručuje ova strastvena ljubiteljka trčanja.

Na samoj trci, pored patika treba voditi računa i o odeći koja se nosi.

“Dobro isprobajte opremu pre nego što krenete na maraton. Devojkama preporučujem topiće koji nemaju toliko jaku traku ispod grudi, jer to može da stvori iritaciju.  Kada su muškarci u pitanju preporučujem da obavezno stave flastere na bradavice, što možda zvuči pomalo smešno, ali iskusni trkači odlično znaju koliko je ovaj detalj bitan”.

Majice u kojima se trči treba da budu napravljene od dry fit materijala kako bi se što brže sušile i bile udobne. Upravo takva je majica koja dolazi u startnim paketima za sve maratonce i polumaratonce, a koju su ove godine pripremili Sport Vision i Beogradski maraton. Ove posebno dizajnirane majice za 34. Beogradski maraton nose snažnu poruku. Spomenik Pobedniku kao dobro poznati simbol Beograda i plamen kao znak maratona još od davnina, ove godine spojio se u jedno – snagu i želju za pobedom.

“Majica treba da bude dry fit materijala jer ćete se mnogo oznojiti na trci, prskaće vas vodom i  vi ćete se polivati vodom. Ukoliko je nekog drugog materijala postoji šansa da ostane mokra, da vama bude hladno, a samim tim i teže tokom trke. Zato je zvanična majica ovogodišnjeg maratona idealno rešenje”, objašnjava Nela Bunčić i zaključuje da je u nedelju najvažnije da uživate sa prijateljima i da se dobro zabavite.