Kao kompanija kojoj je održivost u srži poslovanja, Tetra Pak aktivno sagledava sopstveni ali i uticaj koji cela prehrambena industrija ima na dobrobit čovečanstva, ekonomski razvoj i životnu sredinu. U trenutku kada se procenjuje da postojeći prirodni resursi, uz sadašnja rešenja i tehnologije, neće biti u mogućnosti da obezbede nutritivno bogatu i dostupnu hranu za rastuću svetsku populaciju u narednim decenijama, ova kompanija pred sebe postavlja ambiciozan cilj da zajedno sa svim drugim relevantnim akterima doprinese stvaranju bezbednijih, održivijih i otpornijih prehrambenih sistema.

U realizaciji ove ambicije, kroz rešenja za preradu i pakovanje hrane i usluge koje nudi, kompanija Tetra Pak aktivno radi na unapređenjima koja će omogućiti prelazak na održiviju poljoprivredu, kreiranje inovativnih izvora hrane, smanjenje otpada od hrane i omogućavanje pristupa hrani kroz održivo pakovanje. Sastavni deo ovih napora, po kojima je ova kompanija trenutno možda i najprepoznatljivija, jeste povećavanje održivosti ambalaže koju proizvodi, i to kroz povećavanje udela obnovljivih materijala u pakovanjima (kao što su papir, ali i polimeri dobijeni na biljnoj bazi). Time se kontinuirano približava ostvarivanju ambicije da stvori najodrživiju ambalažu na svetu, koja je u potpunosti izrađena od obnovljivih ili recikliranih materijala i koja je u potpunosti reciklabilna i karbonski neutralna.

Kako zatvaranje kruga cirkularne ekonomije podrazumeva i brigu o proizvodima nakon njihove upotrebe, iz kompanije Tetra Pak dodatno ističu napore koje preduzimaju u oblasti tretmana i reciklaže upotrebljene ambalaže.

„Na nivou industrije, posvećeni smo ambicioznom cilju da u Evropskoj uniji do 2030. godine 70% upotrebljene višeslojne kartonske ambalaže bude poslato na reciklažu, a verujemo da je ovaj cilj ostvariv i na tržištu Srbije. Kao i na drugim tržištima, i u Srbiji radimo na tome da sva višeslojna kartonska ambalaža koja je plasirana na tržište bude sakupljena i reciklirana. Pored podrške pokretanju domaćeg postrojenja za reciklažu u Batočini 2012. godine, neki od primera koji ilustruju ove napore su i projekti „Reciklažom do vožnje“ u Kragujevcu i „Pametno recikliraj“ u Zrenjaninu, u okviru kojih smo uspešno dokazali da upotrebljena višeslojna kartonska ambalaža može biti odložena zajedno sa drugim ambalažnim otpadom“, navodi Andrea Radonjić, rukovodilac sektora za regulatorne i javne politike za Istočnu Evropu kompanije Tetra Pak.

U trenutku kada Srbija očekuje donošenje novog Zakona o ambalaži i ambalažnom otpadu, iz kompanije Tetra Pak još jednom podsećaju na značaj koji ispravno postavljen sistem upravljanja otpadom može imati ne samo za životnu sredinu već i za celokupnu lokalnu privredu i finansijski bilans zemlje.

„Zalažemo se za uvođenje savremenog, sveobuhvatnog depozitnog sistema, u okviru kog će građani svu upotrebljenu ambalažu moći da odlože na jedno mesto. Takav sistem doveo bi do snižavanja troškova po jedinici ambalaže i omogućio dobijanje kvalitetnog materijala za reciklažu. Ono što nam je podjednako važno kako naši napori na stvaranju održive ambalaže ne bi ostali uzaludni jeste i uvođenje individualnih, obavezujućih ciljeva za sakupljanje i reciklažu višeslojne kartonske ambalaže. Takođe, važno je i omogućiti da ovi procesi zažive u praksi, i to kroz uspostavljanje odgovarajućih, stimulišućih naknada za reciklere i građane“, dodaje Andrea Radonjić.

U okviru ovogodišnjeg Kopaonik biznis foruma rukovodilac sektora za regulatorne i javne politike za Istočnu Evropu kompanije Tetra Pak, Andrea Radonjić, učestvovaće na panelu „Bringing circularity to life“, 5. marta. Zajedno sa kolegama iz povezanih industrija i ovom prilikom potražiće odgovor na pitanje na koji način je moguće unaprediti razvoj cirkularne ekonomije u Srbiji, ali i posebno se osvrnuti na pitanja održivosti u prehrambenoj i industriji ambalaže, značaju efikasnog upravljanja otpadom i mogućnostima unapređenja reciklaže ambalažnog otpada na lokalnom nivou, kroz odgovarajuću regulativu.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.