Svima dostupni testovi na virus i paket pomoći malim i srednjim preduzećima: Kako je Tramp umirio berze

0
Beta - AP Photo/Richard Drew

Samo dan nakon što je zabeležio pad 9,5 odsto u najgorem danu poslednjih 30 godina, indeks akcija S&P na američkoj berzi porastao je otprilike za isti procenat.

Zaslužna za to je najavljena intervencija i obraćanje predsednika Trampa, koji je pola sata pre kraja trgovanja akcijama poslao tačno one poruke koje su investitori želeli da čuju, prenosi Njujork tajms.

On je najavio da će biti dostupni milioni kompleta za testiranje.

Tramp je bio okružen medicinskim radnicima i rukovodiocima nekih od najvećih privatnih kompanija, a među njima i predstavnicima maloprodajnih apoteka i apoteka kao što su Walmart, Target i CVS, švajcarski gigant Roche i kompanija za testiranje Lab Corp i Quest Diagnostics.

Čelnici ovih kompanija, rekao je Tramp, složili su se da pomognu u naporima da se ljudi testiraju na koronavirus. I kako je svaki od direktora tih kompanija govorio, tako je i tržište beležilo rast, počevši od 15.34 časova.

Za investitore željne ovakvih uveravajućih vesti, takva obećanja bila su dovoljna da zapale skok koji je S&P 500 uzdigao na najbolji jednodnevni učinak od 2008. godine.

Guglove deonice su takođe skočile na više do 9 odsto nakon što je Tramp rekao da njegova administracija sarađuje sa kompanijom na izradi veb stranice koja bi trebalo da utvrdi da li je pojedincu potreban test, što je način da se izbegne opterećivanje zdravstvenog sistema ljudima koji su bolesni, ali koji ne moraju nužno biti testirani na koronavirus.

Kasnije je Gugl saopštio da će se ta veb stranica koristiti samo u San Francisku “sa nadom da će se s vremenom dalje širiti”.

U petak uveče, Nensi Pelosi izjavila je demokratskim poslanicima da je postigla dogovor sa administracijom o paketu pomoći za koronavirus. Stimulisanje može da ublaži strahove investitora da je ekonomija na ivici recesije, posebno jer neke kompanija traže od zaposlenih da rade od kuće i gradova koji nameću ograničenja u kretanu ljudi, što bi zauzvrat moglo da utiče na potrošnju.

Najnovije istraživanje raspoloženja potrošača sa Univerziteta u Mičigenu objavljeno u petak pokazalo je da su Amerikanci početkom marta već bili nešto manje samopouzdani u poređenju sa februarom, pošto su se strahovi od koronavirusa i njegovoj uticaja na berzu tada već počeli da se šire.

Potrošnja predstavlja životnu snagu američke ekonomije, a psihologija tržišta je duboko prožeta psihologijom potrošača. Svakodnevna potrošnja miliona ljudi direktno doprinose profitu kompanija čijim deonicima trguju investitori.