Svetoslav Atanasov, generalni direktor Coca-Cola HBC Srbija: Dolazak Bambija u Coca-Cola HBC porodicu je poslovni potez koji je krunisao 2019. godinu

    Bolja ponuda i još više iznenađenja za sve naše partnere, kupce i potrošače

    0
    Foto: Promo

    Coca-Cola HBC Srbija objavila je Izveštaj o održivom poslovanju za 2019. godinu kojim je javnost upoznala sa nizom inicijativa sprovedenih u tom periodu. 

    O tome koliko je važno poslovati odgovorno, kako održati visok kvalitet u tržišnoj utakmici ali i dobar odnos sa kupcima i potrošačima, za Nedeljnik govori Svetoslav Atanasov, generalni direktor kompanije Coca-Cola HBC Srbija.

    Poslovati uspešno i održivo u isto vreme veoma je izazovno, naročito u teškim vremenima. Da li je kriza izazvana koronavirusom uticala na vaš pristup zajednici?

    Turbulentna vremena samo su nas dodatno motivisala da se zajednici posvetimo još snažnije. U prethodnim mesecima, najpre smo donirali proizvode medicinskim radnicima i onima na prvoj liniji odbrane protiv virusa, a zatim, u saradnji sa Crvenim krstom, uputili pomoć od 200.000 dolara za najugroženije. Sa svojim partnerima u ugostiteljskom sektoru zajednički radimo i na oporavku tržišta. Paralelno sa ulaganjem u zajednicu, posvećeni smo razvoju poslovanja, visokom kvalitetu proizvoda, proširenju ponude kao i održanju visokog stepena poverenja sa kupcima i potrošačima.

    Ključni principi na kojima zasnivamo sve poslovne planove su:  

    • Vođeni smo jasnom vizijom – time se rukovodimo svaki dan.
    • Naše vrednosti – učimo jedni od drugih, brinemo o kupcima i pouzdan smo partner zajednici.
    • Lokalni smo! Deo smo zajednice već 50 godina, pratimo njene potrebe, menjamo se i pomažemo.
    • Inovativni smo – naš portfolio, a sada je tu i Bambi, neprestano širimo i otvaramo se za nove mogućnosti. Već za sledeću godinu planiramo dalju ekspanziju ponude proizvoda.

    Kako uspevate da već decenijama zadržite stare i pridobijete nove potrošače u velikoj konkurenciji? 

    Bez inovativnosti i širenja portfolija nema daljeg razvoja, pa zato pažljivo pratimo navike naših potrošača. U protekloj godini, uveli smo niz inovativnih napitaka sa ciljem da naši proizvodi budu prvi izbor u svakoj prilici za konzumaciju, 24 časa, 7 dana u nedelji. Na osnovu preporuka potrošača, shvatili smo da postoji sve veće interesovanje za osveženja bez kalorija, prepoznatljivih voćnih nota poput Coca-Cola Zero Limun. Uzimajući u obzir sve razvijeniju svest o zdravim stilovima, proširujemo ponudu niskokalorijskih napitaka i uvodimo manja pakovanja.

    Zahvaljujući tome, potrošači nas konstantno nagrađuju svojom vernošću.

    Vrlo smo posvećeni i edukaciji potrošača, pa u skladu sa tim podržavamo različite inicijative poput kampanje „Teži ravnoteži“ u okviru koje je pokrenut on-line portal koji pruža informacije o načinima prevencije gojaznosti, pravilnoj ishrani i fizičkoj aktivnosti. U saradnji sa kompanijama okupljenim u Udruženju za prehrambenu industriju PKS, kao i Ministarstvom zdravlja, sprovedene su aktivnosti poput distribucije edukativnih postera u preko 300 zdravstvenih i studentskih ustanova, edukacije preko 2.500 potrošača o nutritivnim deklaracijama u supermarketima i slično. Transparentno i jasno pružamo korisne informacije o sastavu i nutritivnoj vrednosti proizvoda. 

    Raduje nas i činjenica da je konkurencija sve bolja, tržište sve kvalitetnije, jer učimo jedni od drugih, od čega svakako potrošači imaju najveći benefit. 

    Vaša kompanija sarađuje sa više od 37.000 kupaca. Da li je kompleksno raditi sa tako velikim brojem partnera?

    Partnerski odnos uz uzajamno poverenje je nešto na čemu insistiramo. Naši kupci nas već devetu godinu zaredom svrstavaju u Ligu šampiona svojih dobavljača u kategoriji koja označava zdrav odnos sa kupcima i snažan učinak po svim ključnim parametrima. Ponosni smo što smo u 2019. godini ponovo ocenjeni kao najbolji dobavljač, prema istraživanju koje svake godine realizuje eksterna agencija. Prema podacima na nivou Grupe, udeo zadovoljnih kupaca povećan je u 2019. godini za dva procenta, dok je kod ključnih kupaca zadržan visok nivo zadovoljstva od 81 procenta. 

    U 2019, sarađivali smo sa 1.715 dobavljača – od malih lokalnih, do internacionalnih kompanija. Ipak, naročito smo ponosni na činjenicu da domaći dobavljači čine čak 81 odsto našeg lanca nabavke, što predstavlja i direktan doprinos lokalnoj ekonomiji. Kao kompanija koja podržava i promoviše lokalno preduzetništvo, ovo smatramo sjajnim rezultatom.  

    I na kraju, koji biste poslovni poduhvat izdvojili u prethodnoj godini?

    Bez dileme, dolazak Bambija u našu Coca-Cola HBC porodicu je poslovni potez koji je krunisao 2019. godinu, a naš bogat portfolio dodatno je osnažen nekim od najomiljenijih konditorskih brendova. I za Bambi i za Coca-Cola HBC, akvizicija je otvorila nove razvojne mogućnosti, priliku da učimo jedni od drugih, realizujemo zajedničke promocije, uvodimo inovacije i postavljamo ambiciozne ciljeve.

    Uspeh koji smo do sada postigli, dugujemo zalaganju naših zaposlenih, odgovornom i održivom poslovanju i podršci koju imamo od naših saradnika i partnera. I u vremenu pred nama bez dileme bićemo posvećeni tržištu Srbije, ali i stabilan i pouzdan partner društvu i zajednici u kojoj poslujemo.