Stručnjaci kompanije NIS održali onlajn predavanja za studente od aprila do juna

    0

    Vanredne okolnosti donele su nove ideje, nove metode učenja i potrebu za prilagođavanjem novonastaloj situaciji. Prateći nov način odvijanja nastave zbog situacije izazvane pandemijom COVID-19, kompanija NIS je tradicionalna gostujuća predavanja svojih stručnjaka za studente preusmerila u onlajn format.

    Stručnjaci kompanije NIS održali su u toku aprila, maja i juna 25 onlajn gostujućih predavanja za fakultete beogradskog i novosadskog univerziteta. Predavanja su organizovana putem Skajp aplikacije, a podršku ovoj ideji pružilo je i Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije. Gostujuća predavanja NIS-ovih eksperata se godinama unazad održavaju posredstvom NIS-ovog programa „Energija znanja“ i predstavljaju dopunu i podršku obrazovnim programima, ali i efikasan način upoznavanja studenata sa poslovnim procesima u kompaniji i mogućnostima primene teorijskog znanja u praksi.

    Onlajn gostujuća predavanja NIS-ovih eksperata organizovana su za fakultete: Rudarsko-geološki fakultet u Beogradu, Tehnički fakultet „Mihajlo Pupin“ u Zrenjaninu, Tehnološki fakultet i Fakultet tehničkih nauka. Studenti Pedagoškog fakulteta u Somboru i učenici Karlovačke gimnazije u Sremskim Karlovcima su takođe imali priliku da iz prve ruke slušaju iskustva kada je u pitanju učenje ruskog jezika.

    Predavači su bili vodeći stručnjaci u svojim oblastima, kao i nekadašnji stipendisti kompanije NIS, sada zaposleni u kompaniji, koji su obrazovanje sticali na prestižnim univerzitetima u Ruskoj Federaciji i ostalim evropskim zemljama.

    Neka od predavanja NIS-ovih stručnjaka održana su na više partnerskih fakulteta. Predavanjima je sledila i kratka diskusija i odgovori na pitanja predavača. Ukupno je više od 500 studenata i zaposlenih NIS-a pratilo predavanja tokom 3 meseca.

    Prof. dr Dragan Govedarica sa Katedre za naftno-petrohemijsko inženjerstvo Tehnološkog fakulteta u Novom Sadu kaže da im je onlajn format omogućio da u veoma specifičnoj situaciji nastave saradnju sa stručnjacima iz naftne industrije i ojačaju edukaciju mladih inženjera.

    „Evidentno je da studenti pozitivno reaguju na stručna predavanja i da im ona mnogo znače. Stičem utisak da kroz gostujuća predavanja studenti prepoznaju ono što ih zanima i čime će se baviti nakon završetka studija, dok neki od njih biraju teme diplomskih i master radova povedeni utiscima nakon predavanja. Mišljenja sam da stručna predavanja u onlajn formatu treba da budu obavezna, pogotovo u obrazovanju mladih inženjera koji su potrebni naftno-petrohemijskoj industriji“, kaže Govedarica.

    Prof. dr Vesna Karović Maričić, šef Katedre za eksploataciju nafte i gasa i tehniku dubinskog bušenja na Rudarsko-geološkom fakultetu, ističe benefite ovog formata predavanja, kao što je udobnost i više vremena za učenje.

    „Onlajn predavanja se studentima izuzetno dopadaju, jer su im dala mogućnost za komforno učenje iz svog okruženja, kao i mogućnost za laku i brzu komunikaciju sa predavačima“, istakla je Karović Maričić.

    Marija Mazur, šef Sekretarijata generalnog direktora NIS-a, u svom predavanju o učenju ruskog jezika studentima Pedagoškog fakulteta u Somboru i učenicima Karlovačke gimnazije kaže da onima koji su pratili predavanja prenosi iskustvo sa obe strane – i kao kandidata za posao, i kao poslodavca koji traži određene jezičke veštine.

    „Pošto sam sama nekad došla u Srbiju iz inostranstva, smatram da temeljno poznavanje jezika, kulture, mentaliteta države domaćina, stvara dodatnu vrednost stručnjaka na tržištu rada, a i privatno pomaže lakšem uklapanju stranca u novo životno okruženje.“, objasnila je Mazur.

    Svoje utiske nakon predavanja prenosi i Filip Matović, mlađi inženjer za tehnologiju proizvodnje nafte i gasa u kompaniji NIS.

    „Deliti znanje sa studentima, budućim kolegama, predstavlja jedno veliko iskustvo i podstrek za nastavak karijere. Bilo mi je zadovoljstvo da vidim toliko mladih ljudi, kojima ova teška situacija u kojoj se danas nalazimo nije pokolebala želju za sticanjem novih znanja“, naveo je Matović.