Kompanija “Starting” iz Batajnice na svom sajtu navodi da je učestvovala u izgradnji auto-puta Bar – Boljare, ali iz Ministarstva saobraćaja Crne Gore i “Monteputa” tvrde da ih nema na spisku zvaničnih izvođača i podizvođača, kao ni navodnog partnera “AB Constract”, pišu podgoričke Vijesti.

Firma “Starting” iz Batajnice, glavni podizvođač na rekonstrukciji Željezničke stanice u Novom Sadu, čija je nadstrešnica pala 1. novembra i usmrtila 15 osoba, lažno se predstavlja kao izvođač radova na crnogorskom auto-putu, što bi moglo da predstavlja krivično delo, pišu Vijesti.

I dok na sajtu kompanije među referencama navode učešće u “projektu izrade auto-puta Bar – Boljare” 2017. i 2018. godine, iz Ministarstva saobraćaja i državnog preduzeća “Monteput” tvrde da te firme nema među izvođačima i podizvođačima. Ističu i da kompaniji, koju mediji u Srbiji povezuju sa vrhom Srpske napredne stranke Aleksandra Vučića, nije izdata bilo kakva saglasnost za bilo kakve radove na auto-putu, odnosno da ne može imati reference sa tog posla.

Iz “Startinga” nisu odgovorili na pitanja “Vijesti” da pojasne navodno učešće u projektu izgradnje auto-puta, koja su im upućena prošle sedmice.

 

Nema ih na spisku

“Starting” u referencama navodi da je u “projektu izrade auto-puta Bar -Boljare” u Crnoj Gori 2017. i 2018. godine bio partner firmi “AB Construct” iz Podgorice, za koju navode da je bila izvođač.

“Vijesti” su zbog toga poslale pitanja Ministarstvu saobraćaja i “Monteputu” – da li su “Starting” iz Beograda ili njegova istoimena kćerka firma u Crnoj Gori, kao i “AB Construct”, učestvovali u projektovanju ili izvođenju bilo kakvih radova na auto-putu Bar – Boljere, ili do sada završenoj deonici Podgorica – Mateševo.

U zajedničkom odgovoru pojašnjeno je da se za svakog angažovanog podizvođača davala saglasnost za angažovanje na bilo kojim radovima, da je takva saglasnost izdata za 121 firmu i da među njima nema kompanija “Starting” i “AB Construct”, odnosno da nisu bili ni izvođači, ni podizvođači da bi mogli koristiti reference.

AB Construct” pominje se u jednom dokumentu iz kojeg se vidi da je stvarni izvođač od te firme pozajmio bušilice, i da se to ne može smatrati učešćem u projektu.

“U skladu sa klauzulama Ugovora o projektovanju i izgradnji prioritetne dionice Smokovac-Uvač-Mateševo, auto-puta Bar – Boljare, Ministarstvo je postupajući po zahtevu Izvođača radova prilikom odobravanja podizvođača za izradu projektne dokumentacije ili izvođenja radova na izgradnji auto-puta, prethodno pribavljalo mišljenje Predstavnika investitora/Upravljača projektom (Monteputo d.o.o.), a čemu je prethodilo mišljenje Nazora na projektu (Ingerop&Geodata). Dobavljači i zakupodavci materijala i opreme, kao i davaoci ostalih usluga u vezi sa Projektom i Ugovorom ne smatraju se podizvođačima, te za njih nije bilo potrebno pribavljanje saglasnosti Investitora. Uvidom u izdate saglasnosti za angažovanje podizvođača, a kojih je bilo 121 sa više desetina dopuna, potvrđujemo da za kompaniju ‘Starting” kao ni za kompaniju ‘AB Construct’ nije izdata saglasnost za podizvođača na realizaciji projekta izgradnje dionice Smokovac-Mateševo. Na osnovu raspoloživih informacija firma ‘AB Construct’ Podgorica je bila angažovana od strane CRBC kao dobavljač za usluge iznajmljivanja mašina i usluge bušenja sidara, za šta nije tražena saglasnost od Investitora, jer za to nije postojala obaveza”, navode iz Ministarstva saobraćaja i “Monteputa”.

 

Nadstrešnica teža 23 tone od dozvoljenog

Prema do sada delimično objavljenoj dokumentaciji o nesreći u Novom Sadu, kompanija “Starting” je radila na spornoj nadstrešnici.

U izveštaju veštaka sa Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu, koje je angažovalo Više tužilaštvo, objavljenom krajem decembra, navedeno je da je nadstrešnica pala jer je za 23 tone bila teža od dozvoljenog opterećenja.

Starting” je bio prvi podizvođač za rekonstrukciju Železničke stanice, a angažovao ih je glavni izvođač – kineska firma “China Communication Construction Company”.

Prema do sada objavljenoj dokumentaciji, kompaniji “Starting” je za radove ukupno plaćeno najmanje 5,1 milion evra kroz osam poznatih aneksa ugovora, od ukupno 15 miliona eura koliko je dobila kineska firma za cijeli posao, navode Vijesti.

Objavljivanje celokupne dokumentacije o spornoj rekonstrukciji Železničke stanice glavni je zahtev studentskih grupa skoro svih fakulteta u Srbiji koji zbog toga protestuju već skoro tri meseca…

A tužilaštvo je prošle nedelje jednim potezom potvrdilo da nije objavljivalo dokumentaciju o Startingu.

 

Lažna referenca krivično delo

Izvor “Vijesti”, član Inženjerske komore, ističe da lažno navođenje referenci, s ciljem dobijanja posla ili privlačenja klijenta – krivično delo, poput lažnog predstavljanja, prevare sa sticanjem dobiti i krivotvorenja zvanične dokumentacije.

“Ukoliko je ‘Starting’ u dobijanju nekog poslao priložio referencu da je učestvovao u projektu izgradnje auto-puta u Crnoj Gori i na osnovu toga dobio neki posao u Srbiji ili negdje drugo, a nema ga na zvaničnom spisku izvođača i podizvođača, učinjeno je ozbiljno krivično delo. Reč je o prevari i lažnom predstavljanju, ako to imaju kao navedenu referencu na svom sajtu, jer to služi da privučeš klijente”, tvrdi on.

 

Kažu da su gradili u Igalu i Đenovićima

Kompanija “Starting” u referencama navodi i da je u Crnoj Gori učestvovala u izgradnji stambeno-poslovnog objekta u Igalu 2012. godine za firmu “Katunjanin”, kao i 2011. godine u izgradnji stambenih objekata u Đenovićima i Zelenici za fizička lica.

“Vijesti” su 2015. godine pisale da je advokat Vojislav Nedić izgradio jednu od najluksuznijih vila u Rijeci Reževića, na desetak metara od mora.

Beogradski “Starting” je u Podgorici imao istoimenu kćerku firmu koja je osnovana u novembru 2020. godine, a ugašena je u maju prošle. Na istoj adresi – Ulica Iva Andrića 43 u Zagoriču, registrovana je firma “AB Construct” Podgorica čiji je vlasnik Nikola Trivić, koji je vlasnik 30 odsto beogradskog “Startinga” i njegov direktor, navode Vijesti.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.