Šta je budućnost ugostiteljskog sektora?

    Piše André Rinnensland, generalni direktor METRO Cash & Carry Srbija

    0
    Foto: Promo

    Više od godinu dana nakon početka pandemije i još uvek nismo sigurni kako će izgledati „nova realnost“ kada se ova zdravstvena kriza konačno završi. Jedno je ipak jasno – promene su neizbežne, a adaptacija neophodna. Ovo se posebno odnosi na segmente ekonomije koji su bili najviše pogođeni, među kojima je i ugostiteljstvo.

    Posle nekoliko godina rasta, HoReCa sektor u 2020. godini beleži značajan pad usled mera nametnutih pandemijom, iako neki njegovi delovi, poput brze hrane i dostave iz restorana, pokazuju znakove vitalnosti ili čak rasta. Ohrabrujuća činjenica je da se pri ublažavanju mera ograničenja ugostiteljski sektor, posebno restorani i kafići, oporavljaju relativno brzo.

    To znači da su ljudi i dalje željni poseta svojim omiljenim mestima i uživanja u bogatstvu ukusa i svakodnevnih trenutaka opuštanja koji su nam nedostajali tokom pandemije. Međutim, dok objekti ne počnu da rade punim kapacitetima svi se moramo efikasno prilagođavati, što poslovne inovacije čini jedinom održivom opcijom. Praćenje trendova, pronalaženje najboljih praksi u datim okolnostima, održavanje potrebnog i očekivanog nivoa kvaliteta usluga nikako nije lak podvig, posebno kada se ugostiteljski sektor bori da povrati mušterije. Ali trud je vidljiv i na kraju će se isplatiti.

    Bilo da ugostitelji i vlasnici restorana usvajaju takozvani Dark Kitchen princip, gde se ugostiteljski objekat pretvara u kuhinju prilagođenu samo za pripremu i dostavu hrane bez usluživanja gostiju, ili prilagođavaju meni kako bi ponudili nešto posebno i drugačije – inovacije će unaprediti njihov posao. Sve više ljudi traži bezbedno pripremljenu, kvalitetnu hranu i pažnju posvećuju zdravim i nutritivno uravnoteženim obrocima, a ako oni potiču iz autentičnih, lokalnih ili održivih izvora – još bolje.

    Neke od inovacija mogu izgledati kao nepotrebna prilagođavanja u situaciji kada je poslovanje neizvesno, ali promene su već ovde, kupci menjaju svoje navike i zahteve, pa je određeni stepen modifikacija neophodan za efikasnu adaptaciju i opstanak na tržištu. Paralelno sa ovim, restorani će morati da postanu održiviji, što znači da će morati da posluju efikasnije, „zelenije“ i da budu više vegetarijanski i ekološki prihvatljivi.

    Ugostitelji su jedna od ciljnih grupa kupaca veletrgovaca kao što je METRO Cash & Carry Srbija, zbog čega je naša kompanija prošla sličan proces prilagođavanja, ali uvek sa fokusom na naše kupce i njihove potrebe. Od početka pandemije shvatili smo da je održavanje nivoa i kvaliteta naše ponude i raznolikost asortimana, posebno u svežem asortimanu poput ribe, mesa, voća i povrća, bilo presudno u adekvatnom odgovoru na sve potrebe naših kupaca. Naravno, poštovanje najviših standarda bezbednosti i kvaliteta i posedovanje IFS sertifikata znači da naš asortiman i naše usluge garantuju sigurnost kupcima u periodu kada su to najviše zahtevali. Ponudili smo nove, održive, proizvode i to ćemo činiti i dalje, nezavisno od toka pandemije. Došli smo do zaključka da je jedini način da odgovorimo na promenljive potrebe kupaca i zaista pružimo najbolju moguću uslugu, bio da budemo pažljivi, fleksibilni i prilagodljivi, čime smo ostali pouzdan partner našim kupcima i u izazovnim vremenima.