Jedan od najvećih svetskih mislilaca, autor bestselera “Homo deus”, “Sapijens” i “21 lekcija za 21. vek” (u Srbiji u izdanju Lagune), govori za Nedeljnik o pandemiji, lažnim vestima, tehnologiji, hakovanju ljudskih bića, istoriji, mitovima, veri i svojim omiljenim serijama.

Srbija se nekoliko puta pominje u njegovim delima, konkretno neki naši nacionalni mitovi. Jedan od njih je i onaj Kosovski, koji je nastao iz poraza na bojnom polju.

Na pitanje, u ekskluzivnom intervjuu za Nedeljnik, zašto su mitovi toliko privlačni nacijama poput naše u kako se tako lako implementiraju u nacionalni identitet, Harari je reako da su oni privlačni svima, ne samo Srbima

„To je zato što je svaka velika ljudska saradnja bazirana na verovanju u zajedničke mitove. Nisu samo nacije i bogovi izmišljene priče. I korporacije i novac su jednako izmišljeni. Srbija, Izrael, Gugl, Mekdonalds, dolar, evro… sve su to samo priče koje su izmislili ljudi. Jedino mesto na kojem postoje jeste naša kolektivna mašta.

To nije nužno loše. Bez vere u kolektivne mitove, naši sistemi bi se urušili. Važno je imati na umu da su sve te fiktivne priče zapravo alati koje smo stvorili da bi nam pomogli. Oni mogu da budu korisni u ujedinjavanju ljudi, u omogućavanju najšire moguće saradnje. Ali ako počnemo da mislimo da su ove priče zapravo jedina realnost – mogu da postanu opasne. Umesto da koristimo priče da bismo pomogli ljudima, počinjemo da žrtvujemo ljude da bismo održali priče“, rekao je Harari u ekskluzivnom intervjuu za Nedeljnik.

Ceo intervju objavljen je u novom Nedeljniku, koji je na svim kioscima od četvrtka, 14. maja. Digitalno izdanje dostupno je na nstore.rs Svi čitaoci na poklon dobijaju novi primerak Njujork tajmsa na srpskom.

https://www.nstore.rs/product/nedeljnik-pretplata-na-elektronsko-izdanje-za-inostranstvo/

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.