Snažnija zajednica u 2021.

    Piše Jelena Ristić, direktorka za tržišta Srbije, Crne Gore i BiH u kompaniji Mastercard

    0
    Foto: Promo

    Dve stvari su konstantne – promene i njihov sve brži tempo. Nova realnost oblikuje način na koji živimo, ponajviše u tome da živimo „digitalne” živote, a sa time dolazi i digitalniji pristup kupovini, beskontaktno i bez kontakta, pa je, po trenutnim procenama, tržište SAD pomereno dve, a tržište Srbije čak pet godina unapred. Iako će mnogi od nas iskoristiti priliku da se vrate aktivnostima uživo kada se ukinu ograničenja, očekujemo da se promene u načinu plaćanja zadrže.

    Prelazak sa gotovinskog na digitalno plaćanje, iako ubrzan, nije se dogodio preko noći. Naša sposobnost da se brzo krećemo ka sigurnoj beskontaktnoj ili e-trgovini moguća je zbog aktivnosti koje godinama sprovodimo u cilju izgradnje odgovarajuće infrastrukture i pravog partnerskog ekosistema kako bismo plaćanja učinili jednostavnim, ali i izgradili poverenje potrebno da bi ljudi stare navike zamenili novim.

    Za Mastercard jedan od ključnih načina na koji to radimo je kroz posvećenost izgradnji čvrstih odnosa sa partnerima i zajednicama u kojima poslujemo jer znamo da se pravo povezivanje dešava kada razumemo zajednice kojima služimo. Čini se više nego ikada ranije, u prvi plan izbija važnost saradnje svih partnera iz privatnog sektora, državnih institucija, domaćih i globalnih kompanija, ali i sektora malih i srednjih preduzeća, jer samo zajedno možemo da doprinesemo izgradnji tržišta koje ne samo da može da izdrži udare korone već će imati i dobru osnovu za oporavak nakon pandemije.

    Mastercard će i dalje raditi na tome da osiguramo da svi učesnici platnog tržišta uživaju u modernijem i efikasnijem sistemu plaćanja koji je prilagođen digitalnom dobu i da to čine znajući da su oni, njihovi podaci i plaćanja uvek sigurni i zaštićeni. Upravo je sigurnost, odnosno sigurnosne tehnologije i standardi koje primenjujemo na bilo koje fizičko ili onlajn plaćanje, razlog zašto milijarde ljudi širom sveta svoje poverenje poklanja našoj kompaniji, dok partneri iz javnog i privatnog sektora znaju da uvek mogu računati na globalnu tehnologiju, inovacije i iskustva koja možemo lokalizovati na primeren način.

    Zato sam ponosna na projekte koje smo predstavili ove godine u regionu, a pre svega su to saradnje sa velikim izdavaocima komunalnih računa kao što su Infostan tehnologije u Srbiji i Elektroprivrede BiH i Crne Gore, zatim saradnja sa Centrotransom BiH kroz koju korisnici mogu onlajn kupovati i dopunjavati svoje karte za prevoz, kao i pokretanje Tourism Insight platforme u Crnoj Gori sa Ministarstvom održivog razvoja i turizma koja će im pružiti korisne i realne uvide u to šta putnici žele i očekuju od destinacija na koje putuju a što će biti od neprocenjive vrednosti u narednom periodu kada se turističke destinacije budu borile za svakog putnika. Kada na to dodamo i premijere Apple Pay mobilnih novčanika u Srbiji i Crnoj Gori, veliku ekspanziju servisa za dostavu hrane kao i programe edukacije malih trgovaca o elektronskom poslovanju, možemo reći da ovu izazovnu godinu završavamo sa dobrim rezultatima i stabilnom osnovom za dalji razvoj.

    Želim da verujem da ćemo iz ove godine svi poneti pouku da kada postoji volja, naći će se i način da se dođe do cilja. Ono što smo naučili iz cele ove situacije jeste da ako želimo zaista da napredujemo i napravimo razliku, moramo ulagati u partnerstva, nadahnuti potrošače da budu deo rešenja i ugraditi održivost u svaki segment svog poslovanja. Realnost je takva da, nezavisno od pandemije, najveći rizik za biznis dolazi od toga da se uopšte ne radi ništa ili da se zanemare realni tržišni uvidi, i smatram da je moć podataka još jedna pouka koju nam je ova godina dala i kojoj ćemo se sve češće vraćati u narednom periodu.