Sinergija brenda, poznatih ličnosti i potrošača

0

Miroslava Jeremić, direktor za brend komunikacije, Tehnomanija

Tehnomanija je, u okviru svog sajta, razvila i e-shop, koji nudi laku i bezbednu online kupovinu. Imaju li potrošači u Srbiji naviku da tehniku kupuju online?

Nije tajna da kupci u Srbiji danas sve češće kupuju svoje uređaje putem web shop-a. Rast online kupovine u velikoj meri doprinela je situacija u prethodnom periodu, ali naravno i mnogi benefiti koje takav način opremanja tehnikom donosi. Kupci se radije odlučuju za kupovinu “na klik”, što upravo kod mnogih kompanija stavlja fokus na “virtuelnu kupovinu”. Uspešnost jednog web shopa, osim u bogatom asortimanu ogleda se i u njegovoj lakoći korišćenja, pa je tako veoma važno da kupovina u online prodavnici kupcu ne oduzima previše vremena, da su svi user friendly parametri ispoštovani i svakako ono što je i najvažnije da potrošaču pruži sigurnost i poverenje. Kada govorimo o uspešnim web shopovima, tu možemo da izdvojimo upravo Tehnomanijin web shop, koji ispunjava sve elemente kvalitetnog e-shopa. Važno je naglasiti da je naša kompanija, i pre pojave virusa Covid-19, zauzimala prvo mesto kada je u pitanju ovakav način kupovine, dok je sadašnja situacija samo doprinela da se pozicioniramo još bolje na tržištu.

U kojoj meri je COVID-19 kriza uticala na povećanje online kupovine? Da li su navike potrošača po pitanju online kupovine trajno izmenjene?

Sa pojavom pandemije došlo je i do promene potrošačkih navika na svim nivoima i u svim granama privrede. Nova vremena učinila su da kupci delimično zanemare svoje klasičnije obrasce kupovine i oslone se upravo na online pretragu omiljenih artikala. To je svakako uticalo na povećanje tražnje artikala, još od pojave zdravstene krize. Naravno, iako beležimo porast prodaje na web shopu, za kupce kupovina u našim maloprodajnim objektima i dalje je imperativ. Bilo kako bilo, sigurno je da će nova navika ostati utemeljena u životima kupaca, a razlog tome je brža, pouzdanija i na kraju krajeva bezbednija kupovina. Imajući u vidu navedeno, doneli smo strateške odluke i odlučili se za pokretanje mnogih projekata koji će dodatno osnažiti naše poslovanje online. Tako smo zajedno sa partnerima iz Raiffeisen banke, uveli potpuno nov način plaćanja putem online keš kredita koji smo, po prvi put, predstavili domaćoj javnosti. Novi način kupcima, pre svega, pruža podršku i uštedu vremena jer se ceo proces uzimanja kredita može završiti za samo 20 minuta. Dodatnu jednostavnost pruža i činjenica da je za uzimanje kredita potrebno posedovanje samo laptopa ili telefona sa kamerom.

Pored toga, kako bismo ostvarili najbolje iskustvo kupovine implementirali smo i opciju plaćanja uz pomoć IPS QR koda na našoj online prodavnici, koja umanjuje mogućnost greške i kupcima nudi kupovinu uz dodatnu lakoću.

Na sajtu ste pokrenuli i kampanju “Celebrity store”. O kakvoj kampanji je reč i koliko su influencer kampanje efikasne u prodaji tehničkih uređaja?

Iako kampanje sa različitim influenserima, sportistima i poznatim ličnostima nisu novina, te smo se kroz istoriju susretali sa mnogim legendarnim saradnjama kojih se i danas prisećamo sa malih ekrana, mi smo se ovoga puta odlučili za jedan potpuno novi i inovativni pristup. Preciznije govoreći, odlučili smo se za pokretanje naše kampanje “Celebrity store” na sajtu Tehnomanije. Odvažili smo se da “izađemo iz naših cipela” i pokrenemo nešto potpuno novo na našem tržištu. Naime, sama kampanja zamišljena je kao “virtuelna prodavnica” prepuna različitih preporuka, koje naše poznate ličnosti rado koriste. Do sada su kupci Tehnomanije imali priliku da čuju preporuke našeg mladog glumca Miloša Bikovića, koji je bio i prvo zaštitno lice projekta. Pored Miloša, tu su i mnoga poznata lica sa kojima se “krčka” nova saradnja. Između ostalog tu je i jedna od omiljenih glumica današnjice Anđelka Prpić.

U kojoj meri ugled javne ličnosti koja je uključena u kampanju brenda nužno utiče i na percepciju potrošača o samom brendu?

Pri angažovanju javne ličnosti, prvenstveno je važna povezanost ličnosti i brenda, kao i povezanost sa vrednostima kompanije. Upravo smo na tim temeljima i napravili naš “Celebrity store”. Glas poznatih ličnosti uvek igra bitnu ulogu u društvu, pa naravno često imamo momente poistovećivanja sa kompanjom i brendom.

Da li influenseri moraju da “osećaju” brend da bi na pravi način preneli poruku o istom?

To je zaista važan aspekt i jedan od ključnih parametara našeg izbora poznatog lica. Stoga, za naše saradnje uvek biramo ljude iz show biznisa, sporta ili glume koji stvarno vide gde se naš brend nalazi. Samo uz povezanost i iskrenost između poznate ličnosti i brenda, kao i publike, sama kampanja može doživeti uspeh.