KONSTANTNIM RASTOM PRODAJE DO TRŽIŠNOG UČEŠĆA OD ČAK 6,6 ODSTO

  • Toyota Motor Europe (TME) nastavlja snažan prodor sa 598.888 prodatih vozila u prvoj polovini 2021. godine, čime je zabeleženo rekordno tržišno učešće od 6,6 odsto
  • Najbolja prodaja u prvoj polovini godine od 2007. rezultat je velike potražnje za modelima Toyote i Lexusa na hibridni pogon
  • Toyota je sjajnim plasmanom zadržala drugo mesto u Evropi, tokom ove kalendarske godine
Rast kompanije Toyota Motor Europe (TME) nastavljen je i u drugom kvartalu, s prodajom od 598.888 vozila marki Toyota i Lexus u prvoj polovini godine, čime je dostignut rekordan tržišni udeo od čak 6,6 odsto. Sve u svemu, ovo predstavlja +41% rast prodaje u odnosu na 2020. i +4% rast u odnosu na 2019. TME-ovu ekspanziju prodaje pokreće stalna velika potražnja kupaca za Toyotinom multi-tehnologijom, elektrifikovanom linijom, posebno za njene hibridne električne modele. Prodaja hibrida porasla je na 59% ukupnog evropskog obima, popevši se na 70% u zapadnoj Evropi, dok je u istočnoj Evropi predstavljala 27%.

„Potražnja ostaje na visokom nivou i već smo revidirali naš plan prodaje za 2021. godinu na 1,15 miliona vozila. Takođe imamo rekordan broj narudžbi od oko 200.000, ali nismo imuni na izazove prekida snabdevanja sa kojima se suočava čitava auto-industrija. Naš multi-tehnološki pristup elektrifikaciji, na putu ka nultoj emisiji, omogućio nam je da dosledno ispunjavamo zahteve kupaca i premašujemo naše ciljeve emisije CO2 u EU“.

Matt Harrison, predsednik i izvršni direktor Toyota Motor Europe

Učinak brendova

Toyota beleži obim prodaje uvećan za +42% na 559.718 u prvih šest meseci, s tržišnim udelom od 6,2%, što je povećanje od +0,4% u odnosu na prošlu godinu u putničkim automobilima. Najprodavaniji modeli uključuju Yaris, Corolla liniju i RAV4 i predstavljaju 61% ukupne prodaje, s udelom hibridnih verzija od 64%. Ukupan Toyotin hibridni obim povećan je za +64% na godišnjem nivou na 326.420 i čini 58% ukupne prodaje. Potražnja za novim RAV4 PHEV i Mirai FCEV nastavlja da raste, a Toyotino globalno predstavljanje njenog električnog koncept vozila bZ4Ks D-SUV signalizira dalje proširenje BEV linije brenda.

Lexus je u prvih šest meseci prodao 39.170 vozila, što je povećanje od +32% u odnosu na prošlu godinu. Ukupna evropska prodaja hibrida iznosila je 62%, dok je u zapadnoj Evropi porasla na čak 93%. Njegova SUV linija RX, NX, UX, GX i LX predstavljala je 84% ukupne prodaje sa SUV hibridnim pogonom od 60%. Najveći rast prodaje u odnosu na prošlu godinu ostvarili su UX (+55%) i ES (+51%). Prodaja prvog potpuno električnog vozila UX 300e, koja je započela ranije ove godine, sada predstavlja preko 10% ukupne prodaje UX modela.

TME prodaja Jan- Jun 2021:

  • Total: 598,888 (+41%)
  • Tržišno učešće: 6.6% (+0.5%)
  • Total Hybrid: 350,753 (+61%)
  • Hybrid miks: Zapadna Evropa: 70% – Istočna Evropa*: 27% – TTL: 59%

Toyota Jan- Jun 2021:

  • Toyota prodaja: 559,718 (+42%)
  • Najprodavaniji modeli: Yaris (118,258); Corolla Range (114,841); RAV4 (88,963)
  • Najprodavaniji hibridi: Yaris Hybrid (92,979); Corolla Hybrid Range (89,130); Toyota C-HR Hybrid (66,875)
  • Total Hybrid: 326,420 ( +64%)
  • Hybrid miks: Zapadna Evropa: 69% – Istočna Europe*: 27% – TTL: 58%

Lexus Jan- Jun 2021:

  • Lexus prodaja: 39,170 (+32%)
  • Najprodavaniji modeli: UX Range (10,658): NX Range (10,606); RX Range (9,182);
  • Najprodavaniji hbridi: UX Hybrid (9,083); NX Hybrid (7,645); RX Hybrid (3,050)
  • Total Hybrid: 24,333 (+30%)
  • Hybrid miks: Zapadna Evropa: 93% – Istočna Evropa*: 8% – TTL: 62%

* Toyota Motor Europe zadužena je za države Zapadne, Centralne i Istočne Evrope, uključujući Tursku i Rusiju, kao i Izrael, uz neka centralno-azijska tržišta (Jermenija, Azerbejdžan, Gruzija i Kazahstan).

* Istočna Evropa obuhvata Rusiju, Kazahstan, Kavkaz, Ukrajinu, Tursku i Izrael.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.