Kompanija Lidl Srbija proslavlja svoj jubilej – petogodišnjicu postojanja i otvaranja prvih prodavnica na domaćem tržištu. To je bio povod za razgovor sa gospodinom Draganom Čigojom, generalnim direktorom kompanije Lidl Srbija, koji nam je otkrio šta je do sada urađeno i kakvi su planovi za budućnost.

Koliko je Lidl Srbija, u prethodnih pet godina, investirao u Srbiju i šta to podrazumeva?

Od dolaska na srpsko tržište, kompanija Lidl investirala je više od 550 miliona evra. U prvih pet godina ostvarili smo značajan rast i razvoj – do sada smo otvorili ukupno 67 prodavnica u 38 gradova, što je rezultat predanog rada i posvećenosti našeg tima, koji sada broji već oko 3.300 koleginica i kolega. Pored toga, naša logistička infrastruktura sastoji se od dva moderno opremljena zelena logistička centra, u Novoj Pazovi i Lapovu, odakle sve proizvode dopremamo do naših objekata širom zemlje, i naravno ne prestajemo da radimo na proširenju naše prodajne mreže, ali i unapređivanju procesa i sistema kako bismo postigli još veću efikasnost u svim aspektima našeg poslovanja.

U prošlosti ste najavljivali izvoz na strana tržišta. U kojoj meri je to realizovano?

Lidl Srbija izvozi više desetina proizvoda domaćih dobavljača iz svog portfolija, u zemlje u regionu i širom Evrope. Tu spadaju desertne knedle, pekarski proizvodi poput somuna, sir, supe, pasirani paradajz i smrznuto povrće. U 2023. godini, kroz našu maloprodajnu mrežu u Evropi izvezli smo domaćih proizvoda u vrednosti od 12 miliona evra. Trenutno je veći deo izvoza usmeren ka zemljama u regionu, ali drago nam je što primećujemo rastuću zainteresovanost za proizvode iz Srbije od strane zemalja kao što su Nemačka, Poljska, Italija. Ovo je put kojim želimo da nastavimo, radujući se daljem proširenju izvoza.

Čime privlačite nove potrošače i na koji način održavate njihovo zadovoljstvo?

Prema nedavnom GFK istraživanju za 2023. godinu, potrošači su rekli svoje – Lidl je na prvom mestu po proceni sveukupnog zadovoljstva potrošača, što nas zaista raduje. Isto istraživanje kaže da su naša Lidl pijaca, pekara i asortiman svežeg mesa ocenjeni kao najbolji u kategorijama čistoće, fer cena, akcija, prezentacije proizvoda i najboljeg odnosa cene i kvaliteta.

A zašto je to tako – rekao bih da je konstantno praćenje potreba naših potrošača recept za uspeh, kao i uspostavljanje odnosa poverenja koje već pet godina međusobno gradimo. Roba u Lidlove prodavnice dolazi svakodnevno, što našim kupcima obezbeđuje uvek sveže i kvalitetne proizvode, po najboljem odnosu cene i kvaliteta, a u ponudi su na primer i proizvodi za potrošače koji imaju posebne prehrambene potrebe i intolerancije, poput veganske hrane ili hrane bez glutena.

Prethodne tri godine, nosilac ste priznanja Top Employer Europe i Top Employer Serbia. Na koji način ste doprineli tolikom zadovoljstvu zaposlenih?

Kompanija Lidl Srbija je predana neprekidnom razvoju svojih zaposlenih. Od početka našeg poslovanja u Srbiji, sproveli smo više od 375 programa obuka, pružajući našim timovima priliku za sticanje novih veština i znanja. Ponosni smo na to što je skoro 300 naših zaposlenih imalo priliku za međunarodno iskustvo putem upućivanja u druge Lidl zemlje. Ovom prilikom, naši timovi su zajedno proveli veliki broj dana, donoseći sa sobom vredno znanje i iskustvo koje su stekli u drugim Lidlovim tržištima i primenjujući ga u svakodnevnom radu. Privatno zdravstveno osiguranje sa jednakim uslovima za sve zaposlene u Lidlu, redovna godišnja povećanja plate i drugi benefiti, samo su jedan od razloga što je već treću godinu zaredom Top Employer Institute izabrao baš našu kompaniju i dodelio nam navedene sertifikate. Ove inicijative jasno pokazuju našu predanost razvoju i osnaživanju naših zaposlenih, što je ključni deo našeg uspeha kao kompanije.

Kakvi su planovi Lidl Srbije u narednih pet godina?

Planiramo nastavak širenja naše maloprodajne mreže i asortimana kako bismo dodatno zadovoljili potrebe i očekivanja naših potrošača. Takođe, nastavićemo i sa ulaganjem u naše zaposlene, procese i sisteme kako bismo postigli još veću efikasnost u svim segmentima poslovanja. I dalje ćemo se ponositi društvenom odgovornošću i podrškom lokalnim preduzetnicima i dobavljačima, a verujem da će Lidl sa svojim potrošačima rasti i razvijati se i u narednim godinama.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.