Program “Moji podaci za banku” donosi novi način korišćenja bankarskih usluga

    Piše Ilija Milić, rukovodilac Odeljenja digitalnog bankarstva, Eurobank

    0
    Foto: Promo

    Digitalizacija predstavlja jedan od najkorišćenijih pojmova u poslednjih nekoliko godina, a u njenu važnost većina građana mogla je da se uveri tokom prošle i ove godine. Velike promene koje je donela pandemija navele su i one koji tome nisu skloni da postojeće tehnologije pokušaju da iskoriste na najbolji način.

    Jedan od sektora koji se u ovoj situaciji najbolje snašao, svakako je bio bankarski – sa veoma ograničenim mogućnostima za poslovanje na dotadašnji način, banke su među prvima prihvatile nove načine rada i svoje aktivnosti okrenule ka digitalnim kanalima.

    Danas, digitalni kanali su dominantni za obavljanje svakodnevnih transakcija kako za pravna tako i za fizička lica. Instant platni sistem, koji se u brojnim zemljama tek uvodi u fazama, u Srbiji je već doživeo ekspanziju i omogućio primenu usluga koje su dostupne 24/7. Klijenti račune plaćaju skeniranjem QR koda, a uskoro očekujemo i da će moći da izvrše prenos sredstava samo izborom broja iz imenika. Sve više klijenata svoje gotovinske transakcije obavlja na bankomatima najnovije generacije bez obzira na radno vreme ekspozitura.

    Zbog izmenjenih načina na koje o bankarskim uslugama razmišljamo, nedavno predstavljeni projekat “Moji podaci za banku” predstavlja jedan od najboljih rezultata saradnje države i privatnog sektora, ali i digitalizacije same. Eurobanka je jedna od malobrojnih banaka koje su učestvovale u celom procesu uvođenja nove usluge, težeći stalnom usavršavanju postojećih procesa i proizvoda, uz primenu inovativnih rešenja.

    Zahvaljujući ovoj usluzi, građani koji koriste eUpravu moći će bez overavanja potvrde o zaposlenju i visini zarade kod poslodavca ili u penzionom fondu da apliciraju za kredit. Važno je imati u vidu da se na ovaj način jasno ukazuje da je građanin vlasnik sopstvenih podataka i da sam bira kojoj banci će se podaci proslediti – uz prethodno datu saglasnost. Verujem da će usluga ‘Moji podaci za banku’ doprineti u pružanju jedinstvenog korisničkog iskustva našim klijentima, i da će pomoći da procese učinimo još bržim i efikasnijim, jer upravo je to i cilj digitalizacije.