Nemačke i srpske kompanije, članice Nemačko-srpske privredne komore, pozitivno su ocenile privrednu klimu u Srbiji, izrazile pozitivna očekivanja u okviru sopstvenog poslovanja i zadovoljstvo tržištem rada, a 88 odsto kompanija-učesnica ankete ponovo bi investiralo u Srbiji. I ove godine ukazano je na potrebu intenzivnije borbe protiv korupcije, ali i jačanja pravne sigurnosti i transparentnosti u javnim nabavkama.

Nemačko-srpska privredna komora (AHK Srbija) sprovela je, po četrnaesti  put, istraživanje o privrednom ambijentu u Srbiji među svojim kompanijama članicama. Rezultati najnovije ankete koju je Nemačko-srpska privredna komora tokom februara sprovela u Srbiji, pokazuju da se ocena ekonomske situacije u Srbiji za 2019. poboljšava u odnosu na prethodne godine, istaknuto je danas na prezentaciji za novinare. Ovogodišnji rezultati pokazuju da, po prvi put, četvrtina anketiranih učesnika ekonomsku situaciju u Srbiji smatra dobrom. Pre šest godina, četiri od pet učesnika smatralo je da je ekonomska situacija u Srbiji loša, a danas je tog mišljenja samo jedan od pet anketiranih.

Kada je reč o razvoju poslovanja i dodatnom zapošljavanju u 2019. godini, 51 odsto preduzeća u ovoj godini očekuje povećanje broja zaposlenih, dok 47 odsto smatra da će broj zaposlenih ostati nepromenjen. Samo 2 odsto ispitanika smatra da će se broj zaposlenih u njihovim kompanijama ove godine smanjiti. 43 odsto ispitanika, nešto manje u odnosu na prošlu godinu, smatra da će u 2019. ponovo investirati, dok samo 4 odsto njih smatra da će se investicije smanjiti, što je takođe skoro duplo manji broj u odnosu na 2018. Ostatak ne očekuje nikakve promene.

Prilikom ocenjivanja faktora koji utiču na poslovanje u Srbiji, najlošije su ocenjene: borba protiv korupcije i kriminala, pravna sigurnost, transparentnost u javnim tenderima, poreski sistem i poreska uprava, kao i efikasnost javne uprave.

Zadovoljavajuće ocene nemačko-srpskih kompanija dobili su kriterijumi koji se odnose na tržište rada u Srbiji: kompanije su zadovoljne produktivnošću i motivacijom zaposlenih, njihovim kvalifikacijama i kvalitetom akademskog obrazovanja. Prvi put ove godine na listi faktora kojima su kompanije članice zadovoljne, nalazi se kvalitet dualnog obrazovanja.

U okviru ankete koju Nemačko-srpska komora sprovedi u 16 država srednje i istočne Evrope, učesnici su ocenjivali i druge države. Tako se u kategoriji poželjne privredne lokacije, Srbija našla na 11. mestu od ukupno 19 zemalja, kao i prethodnih godina. Kompanije koje već posluju u Srbiji imaju bolje mišljenje o Srbiji od preduzeća koja nikada nisu poslovala u našoj zemlji.

I mada je zajednička ocena da je Srbija i dalje vrlo poželjna destinacija za ulaganja, konkurencija u istočnoj i srednjoj Evropi veoma je jaka, te Srbija mora predano i aktivno da radi na opštem poboljšanju uslova poslovanja.

Rezimirajući rezultate ankete, predsednik Nemačko-srpske privredne komore dr Ronald Zeliger rekao je da postoje jasni razlozi za zadovoljstvo i da to svakako rezultira stalnim rastom trgovinske razmene između Nemačke i Srbije. Dobre vesti su nesumnjivo to što članovi Nemačko-srpske privredne komore ocenjuju da se uslovi poslovanja u Srbiji kontinuirano popravljaju i iskazuju zainteresovanost za dalja ulaganja i zapošljavanja. Na drugoj strani, i dalje postoje oblasti koje privrednici godinama unazad ističu kao glavne boljke srpske ekonomije, poput pravne sigurnosti i borbe protiv korupcije, i u njima je potrebno više i energičnije raditi, zaključio je predsednik AHK Srbije.

„Trenutna pozicija Srbije na mapi investicionih destinacija u međunarodnom okruženju je na sredini, što znači da konkurencija nikada ne spava. Zato uvek ističem da su privrednici veoma važni ambasadori svake zemlje i da je važno čuti njihov glas, kao i dodatno jačati saradnju države i privrede. U tome će Nemačko-srpska privredna komora nastaviti da bude jedan od najznačajnijih partnera“, poručio je predsednik Nemačko-srpske privredne komore dr Ronald Zeliger.

Trenutno u Srbiji posluje blizu četiri stotine nemačkih kompanija sa više od 60.000 zaposlenih, što nedvosmisleno ukazuje da je Nemačka jedan od najvažnijih i najpouzdanijih privrednih partnera Srbije.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.